Iran Varzeshi

الماسیا پشت در نوکمپ

- لوییس اف. روخو ‪Luis F. Rojo‬

2010 داشــت یعنی زمانی که مربی حال حاضر تاتنهام، موریسیو پوچتینو، هدایت تیم را به عهده داشت. فرم عالی خانگی و پنج پیروزی در شــش بازی در کورنیا ال پــرات این تیم را در رده هفتم قرار داده و به کسب سهمیه اروپایی برای فصل آینده امیدوار کرده است.

لوییس گارسیا بازیکن سابق اسپانیول از تحول تیم زیر نظر روبی شگفتزده شده و میگوید: «تیم دوباره قابل احترام شده و همه میدانند که تیم پرقدرتی هستند.»

پیروزی برابر بارســلونا که از ســال 2009 در لیــگ اتفاق نیفتــاده، این تیم را بــه فاصله اندکی نســبت به همســایه ثروتمند و پرمهره میرساند که هفته قبل صدر جدول را از سویا گرفت.

منبع: رویترز بازیاش را برابر بارسلونا انجام میدهد، نگران اســت هرچند اسپانیول از سال 2007 نتوانســته در بازیهای خانگی لیگ بارسلونا را ببرد.

بارســلونا هم در شش بازی خارج از خانهاش در این فصل تنها ســه برد داشته و در چهار بازی آخرش در زمین رقبا یک پیروزی به دست آورده است. خود نالــدو و مهاجم نــوک باتجربه اش، ســرخیو گارســیا را در اختیــار ندارد اگرچه یکــی از روی فرم ترین مهاجمان حال حاضر اســپانیا، بورخا ایگلســیاس در این تیم اســت که در شــش بازی اخیر تیمش در لیگ پنج گل زده است.

بعد از دوران افول الماسیا که سرخی روبرتو تنها راه یافته این آکادمی به تیم اصلی بارســلونا بود، حاال به نظر میرســد چند بازیکن هســتند که شایستگی زمان بیشتری برای بازی در تیم ارنســتو والورده را دارند، مانند کارلس آلنا و ریکی پویگ.

از بخت بد بارسلونا، رافینیا بعــد از جراحی زانو شــش ماه نمیتواند بازی کنــد و این راه را برای آلنــا باز میکند که حاال شماره 21 باشگاه را به او دادهاند.

این بازیکن 20 ساله کیفیت باالیی دارد، شیوه بازی بارسلونا را درک میکنــد و شــخصیت باالیــی دارد که میتواند رقیبی قدرتمند برای راه یافتن به تیم والورده باشــد. او با گلی که به ویارئال زد، نشان داد در مسیر درســت گام برمیدارد و کامال آماده است.

ریکی پویگ 19 ساله آخرین کشف باشگاه است و بعد از پیش فصل خیلی خوبی که در آمریکا با تیم اول باشگاه داشت و تحسین مربی میالن، جنارو گتوزو را نیز به همراه داشت، در برد 4 بر یک چهارشنبه در جام حذفی مقابل کالتورال لئونســا پاس گلی به دنیس ســوارس داد که یادآور ژاوی ارناندس و آندرس اینیستا بود.

والورده معروف است که به بازیکنان جــوان فرصت زیادی برای بازی بخصوص در دیدارهای بزرگ نمیدهد و درست است که آلنا و پویگ جوان هســتند اما دیگر محصوالت الماســیا مانند منیر الحدادی و دنیس سوارس هم هســتند که مقابل کالتورال ثابت کردند شایستگی بیشتری برای بازی در تیم اول دارند.

منیر که هنوز قراردادش را تمدید نکرده، گلــی عالی زد و میخواهد بیشتر بازی کند.

دنیــس هم کــه احتمال جدایــیاش در ماه ژانویه وجود دارد، دو گل زد امــا احســاس میشود برخالف آلنا و پویگ این دو شانس زیادی برای موفقیت در بارسلونا ندارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran