Iran Varzeshi

زخم خوردهها مقابل مهارناپذیر­ان

-

فصل قبل تا ماه ژانویه طول کشید که منچسترسیتی در لیگ برتر شکست بخورد. آبیهای آســمانی پپ گواردیوال این فصل هم مهارناپذیر به نظر میرسند هرچند امشب در بزرگترین آزمون این فصــل در اســتمفورد­بریج بــه مصاف چلسی میروند. تیم مائوریتسیو ساری چهارشنبه باخت شوکهکنندها­ی مقابل ولورهمپتــ­ون متحمل شــد اما کیفیت الزم برای به دردســر انداختن ســیتی بیش از همــه تیمهایی که گواردیوال با آنها روبهرو شده است را دارد.

البتــه باید به لیورپول آفرین گفت که سیتی برتری بی دردسری در صدر جــدول نــدارد با آنکــه در طول فصل تنها دو تساوی داشــتند. فاصله سیتی با قرمزها تنها دو امتیاز اســت در حالی که اگر فصل قبــل بعد از 15 بازی 41 امتیازی میشــدند فاصلهشان در صدر جدول 6 امتیــاز، فصل قبلش 7 امتیاز و در فصــل 2015-2016 فاصلــه به 11 امتیاز میرســید. برای همین فقط هواداران چلسی منتظر پیروزی تیمشان در این بازی نیســتند چــون لیورپول میتواند با پیروزی در بازی زودتر مقابل بورنموث به صدر جدول برود. لیورپول هم که مثل سیتی بدون باخت است، در بازی چهارشــنبه در زمین برنلی بدون روبرتو فیرمینو، محمد صالح و ســادیو مانه بازی را شــروع کرد اما 3 بر یک به پیروزی رســید. با توجه به بازی بسیار مهمی که با ناپولــی در لیگ قهرمانان اروپا دارند و بایــد آن را ببرند، یورگن کلوپ شاید در بازی با تیم رده هفتمی بورنموث ریســک کند و از تمام توانش استفاده کند.

آبیهــا بهترین روزهــای خود را ســپری نمیکنند و چهارشنبه برتری یک بر صفر را بــا باخت مقابل «گرگ ها» عــوض کردنــد. این یعنــی تیم مائوریتسیو ساری در پنج بازی آخرش در رقابتهای مختلف تنها دو برد داشته در حالی که ســیتی 10 تا از 11 بازی اخیرش را برده.

یــک دلیــل اســت بــرای اینکه ســیتی مدعی پیروزی باشــد حتی در استمفوردبر­یج. تیم او بااستعدادت­ر از هر تیم دیگری در لیگ اســت و گواردیوال از تیمش بهترین بازی را میگیرد. این مربی اســپانیای­ی برای بازی سهشنبه با واتفورد شــش تغییــر در تیمش ایجاد کرد اما ســیتی 2 بر یک بــه پیروزی رسید در حالی که میتوانست گلهای بیشتری هم بزند، ستاره تیم هم ریاض محرز بود با یک گل و یک پاس گل.

در حالی که ســاری این اواخر در بهره گرفتن از تمام توان ســتارههای­ش بخصــوص ادن آزار ناکام بوده. بازیکن تیــم ملی بلژیک شــروع فوقالعادها­ی داشــت و تــا 16 مهــر 7 گل بــرای تیمــش در لیگ زده بــود اما از آن به بعد نتوانســته گلی بزند و در 11 بازی اخیرش برای چلســی و تیم کشورش ناکام بوده.

اگر چلســی، ســیتی را شکســت دهد، هم کــورس رقابــت قهرمانی را داغ میکند و هم خودش دوباره مطرح میشــود. ســاری به یک بازی کامل از تیمش نیاز دارد ضمــن اینکه آزار باید گلزنی را دوباره شروع کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran