Iran Varzeshi

جنگ صد درصدی استقالل با صداوسیما

بعد از علی دایی و باشگاه ذوبآهن

-

بعد از اشتباه بزرگی که صداوسیما در مواجهه با باشــگاه ذوبآهن مرتکب شد و اعتراض شدید مدیران این باشگاه را به دنبال داشت و حتی سعید آذری، مدیرعامل این باشگاه صنعتی مانع ورود دوربینهــا­ی تلویزیونی به بازی خانگی ایــن تیم مقابل پــارس جنوبی جم در ورزشــگاه فوالد شــهر اصفهان شــد، باشگاه استقالل نیز به صف معترضان به رفتارهای صداوسیما ملحق شد و در پی تکرار همان اشــتباه این بار در مواجهه با نام باشــگاه استقالل، چنین بیانیهای علیه یکی از مهمترین رسانههای کشور صادرکرد تا خشــم خود را از رفتارهای عجیبی که در این رســانه میشود، به اطالع عموم برساند.

باشــگاه اســتقالل در بیانیه خود چنین نوشــته است: «متاســفانه برای دومیــن مرتبه، رســانه ملــی به جای اســتفاده از نام ایران برای تیم استقالل، نماینده کشــورمان در لیــگ قهرمانان آســیا، این باشــگاه را اســتقالل تهران نامیده اســت. با توجه بــه اینکه چنین اشــتباهی پیــش از این تکرار شــده و باشگاه استقالل نیز مراتب اعتراض خود را بیان کرده بــود و این موضوع مجددا از ســوی رســانه ملی! انجام شده است، باشــگاه اســتقالل ضمن اعالم اعتراض شدید خود به مدیران و مسووالن رسانه ملی، خواســتار عذرخواهی رســمی از باشگاه اســتقالل و هواداران این باشگاه میباشد. ضمن اینکه با اعالم امیرحسین فتحی سرپرســت این باشــگاه تا زمانی کــه عذرخواهــی رســمی تلویزیون از باشگاه استقالل و هواداران انجام نشود، هیچکدام از اعضای باشــگاه اســتقالل هیچگونــه مصاحبهای با هیــچ یک از شبکههای تلویزیونی نخواهد داشت.

باشــگاه اســتقالل همواره نشان داده جهــت حفظ حــق و حقوق خود و هوادارانــ­ش از هیــچ اقدامی کوتاهی نخواهــد کرد، پیش از ایــن و در اهواز نیز میکروفن شبکه خبر را از کنفرانس مطبوعاتی وینفرد شفر خارج کرد و حاال هم تا انجام عذرخواهی رسمی مسووالن تلویزیــون، هیــچ کدام از شــبکههای تلویزیونی اجازه حضور در کنفرانسهای خبری قبل و بعد از مســابقه سرمربی آبیپوشان را نخواهند داشت.»

به این ترتیب باشگاه استقالل نیز شمشیر را برای رسانه بزرگ صداوسیما از رو بســته و تا زمانی که از این باشگاه عذرخواهی نشــود، وضعیــت به همین منوال ادامه خواهــد یافت. پیشتر نیز برخی مربیان فوتبال ایران از مصاحبه با دوربینهای تلویزیونی خودداری کرده بودند. نمونهاش علی دایی که حتی در نشســتهای خبری پیــش از بازی نیز میکروفنهای صداوسیما را پس میزد و حاضر به انجام مصاحبه با آنها نمیشد.

با توجه به سیاســتی که باشــگاه اســتقالل در پیش گرفته بعد از بازی با ســپیدرود قطعا مربیان و بازیکنان این باشــگاه از مصاحبه با خبرنگاران سیما ســر باز میزنند و حاضر بــه مصاحبه نخواهند شد تا روزی که به گفته باشگاه استقالل صداوســیما رسما عذرخواهی کند! اینکه چرا صداوســیما اصرار دارد در مقابــل نام تیمهای ایرانی شــرکت کننــده در رقابتهای لیــگ قهرمانان آســیا گاها از پســوند شــهرهای آنها استفاده کند، بســیار شگفتانگیزا­ست. بار قبــل نیز صداوســیما وقتی خبری درباره همگروههای آســیایی ذوبآهن منتشــر کرد در مقابل نام این باشــگاه از پســوند اصفهــان اســتفاده کرد در حالــی که در بازیهــای بینالمللی در مقابل تیمها، نام ایــران قرار میگیرد؛ مثــال ذوبآهــن ایــران یا اســتقالل ایران اما صداوســیما پس از آن اشتباه عجیب در قبال باشــگاه ذوبآهن این بار نیز در زیرنویس شــبکه خبر وقتی قصد مخابره خبر میزبانی کشــور مورد نظر سعودیها را داشــت در مقابل نام استقالل از نام ایران استفاده نکرد. اوج شــگفتی آنجا بود که در این زیرنویس باشگاه الهالل با پسوند عربستان نوشته شد اما باشگاه استقالل با پسوند تهران که این موضوع موجب حساسیت شدید سران باشگاه استقالل و در نهایت صدور بیانیه رسمی این باشگاه شد و باید دید که سرمنشــا این اشــتباهها که داد دو تیم ایرانی شــرکتکنند­ه در رقابتهای آسیایی را درآورده چیست و چرا چنین اشتباههای عجیبی انجام میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran