Iran Varzeshi

شهرام هروی: کاراته ایران در المپیک 2020 شگفتیساز میشود

-

در مراســم تقدیــر از برترینهــا­ی پارالمپیک آســیا که در امــارات برگزار شــد، هاجر صفرزاده دوومیدانیک­ار نابینا و کمبینای کشــورمان بــه عنوان برترین ورزشکار آســیا انتخاب شــد. در مراسم تقدیر از برترینهــا­ی کمیته پارالمپیک آســیا که در امــارات برگزار شــد. هاجر صفــرزاده ملی پــوش جوان تیــم ملی دوومیدانی نابینایان و کمبینایان بهعنوان برترین ورزشــکار آسیا انتخاب و از سوی مجید راشــد رییس کمیتــه پارالمیپک آســیا مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در این مراسم رضا جوشقانی نیز به دلیل ثبت لحظه شــادی ملیپوشان کشورمان در فینال رقابتهای بســکتبال با ویلچر بازیهــای پاراآســیا­یی جاکارتا، بهعنوان عکاس برتر معرفی شد.

سید شــهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشــورمان با اشاره به ظرفیت بســیار خوبی که در کاراته ایران وجود دارد معتقد اســت که با حمایت هر چه بیشــتر از این رشته قطعا کاراته میتواند موفقترین رشته ورزشی در کاروان المپیکی ایران و بازیهای المپیک 0۲0۲ توکیو باشد.

سید شــهرام هروی، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته ایران در آســتانه اعزام به رقابتهای لیگ جهانی کاراتــهوا­ن امارات میگوید: «از امروز پنجشــنبه ۸1 بهمن دور جدید تمرینــات اردویی تیم ملی آغاز و بــه مدت یک هفته نیز ادامه دارد تا تیــم به رقابتهای مرحله دوم لیگ جهانی در امارات اعزام شــود. بچهها در کوران مسابقات مختلف بودهاند و امیدواریم در امارات نیز بتوانند نتایج گذشته را تکرار کنند.»

سرمربی تیم ملی کاراته ادامه میدهد: «خوشبختانه شرایط تیم ملی خوب اســت و فقط تنها نگرانی ما خســتگی بچهها بــه دلیل حضور در مســابقات مختلف همچون لیگ جهانی، آسیایی، سوپر لیگ ...و است اما با این وجود همه باتجربهاند و با تمام توان هم در رقابتهای لیگ جهانی امارات و هم در کاراتهوان ســری در اتریش به دنبال کســب بهترین نتیجه هســتیم تا سال 7۹ را همانطور که خوب آغاز کردیم و ادامه دادیم به خوبی نیز به پایان برسانیم.»

هروی درباره اینکه گفته میشــود یکســری از نفرات با هزینه شخصی عازم رقابتهای مختلف همچون لیگ جهانی امارات میشوند، تاکید میکند: «یکســری از نفرات که رتبه باالیی در سطح بینالمللی دارند با حمایت مالی فدراسیون در این رقابتها و یا رویدادهای دیگر حضور دارند و قرار نیســت هیچ پولی پرداخت کنند. ضمن اینکه فدراسیون شرایطی را فراهم کرده تا یکســری از نفرات دیگر نیز که در اردو حضور دارند بتوانند با هزینه شــخصی در این رقابتها حاضر شــوند. مطمئنا هر کاراتهکایی که تــوان فنی باالیی داشــته باشــد و به درد تیم ملی بخورد مورد حمایت مالی فدراســیون نیز قــرار میگیرد و هزینهای بــرای حضور در مســابقات پرداخت نمیکند. مثــا به هر حال همه ورزشــکارا­ن میتوانند در رقابتهای سری

شــرکت کنند که در این میان به دلیل تعداد باالی شــرکت کنندگان و کمبود منابع مالی، فدراسیون از نفرات ردهبندی باال حمایت مالی میکند.»

هــروی در پایان با تاکیــد بر اینکــه بهطور قطع کاراتــه میتواند موفقترین رشــته ورزشــی ایران در المپیک 0۲0۲ توکیو باشد، معتقد اســت: «اگر کاراته ایران در این چند ســال موفق بوده و توانسته خودش را به ســطح اول ورزش ایران برســاند و همه از طایی شــدن کاراته در المپیک توکیو میگویند، حاصل کار یک شــب و یک روز نیســت، بلکه سالها برای رســیدن به این جایگاه تاش شده و نشان دهنده همدلی و اتحاد در کاراته اســت. امیدوارم کاراته روی همین ریل تا المپیک حرکت کند تا شاهد درخشش کاراتهکارا­ن ایران و کسب مدالهای خوشرنگ در المپیک باشیم.»

پس از پیگیریهای فراوان فدراسیون جودو

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran