Iran Varzeshi

جدایی علیپور و بازگشت طارمی: باور نکنید

-

با اینکه برانکو ایوانکوویچ بارها اعالم کرده که فهرست بازیکنان پرسپولیس بسته شده و نقل و انتقاالت زمستانی برای این تیم به پایان رسیده اما هنوز خبرهایی در این باره میشنویم که بیشتر شبیه شایعهاند تا واقعیت. ماجرای اصلی و ویژه، جدایی علی علیپور از پرسپولیس و انتقال او به فوتبال اروپا است. علیپور که در آستانه جام ملتهای آسیا از فهرست تیم ملی خط خورد و به امارات نرفت، چند هفته قبل پیشنهادی از باشگاه قرهباغ آذربایجان دریافت کرد اما پاسخ او منفی بود. قرهباغ که بهترین تیم باشگاهی در آذربایجان است و البته در لیگهای اروپایی هم حضوری فعال دارد، پیشنهاد قراردادی طوالنیمدت را به علی علیپور داد اما مهاجم 4۲ ساله پرسپولیس با آن مخالفت کرد. از طرفی پیشنهاد مالی قرهباغ هم چندان چشمگیر نبود و همین مساله در کنار درخواست امضای قرارداد 3 یا 5 ساله باعث شد تا علیپور از حضور در قرهباغ صرفنظر کند و همچنان در پرسپولیس بماند.

حاال و بعد از یکــی دو هفته، بحث انتقــال علی علیپور به لیگ دو اســپانیا وجود دارد. بحثی که آن را هم میتوانیم یک شــایعه نقل و انتقاالتــ­ی بدانیم تا واقعیتی درباره آینده علیپور.

مهلــت نقل و انتقــاالت در فوتبال اروپــا- ۵ لیگ معتبر شــامل فرانســه، اســپانیا، آلمــان، انگلیــس و ایتالیــاپ­نجشــنبه هفته قبل به پایان رســید و بر همین اســاس دیگر هیچ بازیکنی که تحت قرارداد یک باشــگاه دیگر باشــد نمیتواند وارد این لیگهای معتبر شود.

تنهــا راه علیپــور بــرای حضور در اسپانیا، فســخ قرارداد قبل از این تاریخ بود کــه با توجه بــه حضــور او مقابل سپیدرود به هیچ وجه امکانپذیر نیست. بنابراین جدایی علیپور از پرسپولیس، نه تنها جدی نیست بلکه شایعهای است که فقط رسانهها به آن میپردازند.

شــایعهای که در دل خود، شــایعه دیگری را جــای داده و باعث شــده تا مهدی طارمی و پرسپولیس دوباره به هم وصل شوند.

در روزهــای اخیــر اخبــاری درباره موافقت باشــگاه پرســپولیس بــا جدایی علیپور و بازگشــت مهدی طارمی بهعنوان جانشین او منتشر شده.

اخباری که اولی امکانپذیر نیســت و دومی هم بیشــتر شبیه گمانهزنی است تا اینکه رســمی باشد. مهدی طارمی شرایط مبهمــی در ترکیب الغرافــه دارد و البته هیچکس هم نیست که از ریز وضعیت این روزهای او باخبر باشد.

طارمی تا پیش از آغاز جام ملتهای آسیا پیشنهاد جدی پرسپولیس را پیش روی خود میدید اما او برای بازگشــت تامــل کرد تا خود را در امارات و ترکیب تیــم ملی محک بزنــد. او این تورنمنت را با درخشــش مقابل یمــن آغاز کرد، برابر عمــان گل زد و مقابــل چین هم درخشــید اما با اخطار عجیبی که بعد از ورود بهعنوان بازیکن تعویضی برابر عراق دریافت کــرد، نمایش عالــیاش مقابل چیــن را با محرومیت از دیدار برابر ژاپن عوض کرد.

آخریــن فعالیــت طارمــی در جام ملتها به گفت و گوی او در میکسزون بــا خبرنگاران برمیگردد. جایی که همه از او درباره مقصد آیندهاش ســوالهایی پرســیدند و البته پاسخ روشنی دریافت نکردنــد. چرا که طارمی بــا همان لحن خاص خود به همه یــادآوری کرد برای حضور در تیمــی جدید، قبل از هر چیز به یک پیشنهاد نیاز دارد. پیشنهادی که هنــوز از جیب هیچ باشــگاه قابل تاملی خارج نشــده تا طارمی قــرارداد تازهای امضا کنــد و با پیراهــن آن تیم عکس یادگاری بگیرد.

مهــدی طارمی ایــن روزها در قطر مشــغول تمرین اســت. فصــل نقل و انتقاالت لیگ ســتارگان در زمستان به اتمام رســیده و او تنها در شرایطی قادر به جابهجایی است که فسخ قرارداد خود را از الغرافــه گرفته باشــد. این موضوع هنوز بر کســی روشن نیست اما چه بسا در همین زمســتان انتقال طارمی نهایی شود و مهدی در تیمی قویتر به فوتبال خود ادامه دهد.

بهتریــن پیشــنهاد بــرای مهدی طارمی، بازگشــت به پرســپولیس است امــا نه قانون این اجــازه را میدهد و نه فهرســت برانکو جای خالی برای مهاجم تیم ملی دارد. علیپور قطعا از پرسپولیس جدا نمیشــود، مگر اینکه بــه بازی در لیگهای درجه ۲ اروپایی رضایت بدهد. از طرفی طارمی برای بازگشت، باید قبل از پایان نقل و انتقاالت لیگ ســتارگان، قراردادش با الغرافه را فســخ کرده باشد. اتفاقــی که وقوع آن بــا توجه به حضور طارمــی در تمرین الغرافــه، کمی بعید است.

اگر جام ملتهای آســیا آنطور که باید پیش میرفت امروز شرایط طارمی هم متفاوت بــود اما فعال زمان آرزوهای حداکثری برای او نیســت و باید تا پایان ایــن فصل صبــر کرد. جایی که شــاید فوتبــال تصمیم بگیرد باالخــره به این ستاره با اســتعداد پاداشی در حد جایی که باید باشد هدیه کند.

در صورتــی که همه این اما و اگرها به سرانجام برســد، آن وقت نظر برانکو ایوانکوویچ هم درباره مهدی طارمی مهم است. مربی کرواتی که با خرید بودیمیر، شاید نیازی به مهاجم 7۲ ساله تیم ملی نداشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran