Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

آتشبازی

آخ که این صدور مجوز پاتوسی چه حالی داد. باور نمیکنید اما چه آدمهایی داخل باشــگاه از صدور این مجوز سوختند و آتش گرفتند. یعنی بیشتر از اینکه تیمهای رقیب از این اتفاق ناراحت باشــند، بعضی خودیها و نخودیها ناراحتند!

فرق اصل و فرع

بین علمای علــم فوتبال و داوری دعواســت که شادی گل اشکان دژاگه بعد از گلزنی به استقالل کارت زرد داشــت یا نداشت. واقعا میبینید وضع فوتبال ایران را؟ جای اینکه بپرسیم چرا استقالل و پرسپولیس خصوصی نمیشوند، چرا اموال توقیف شده این دو باشگاه قبل از انقالب را به مدیران این دو مجموعه پس نمیدهند، جای اینکه بپرســیم حق پخــش و حق تبلیغات دور زمین کجا رفت و چه شــد، جای اینکه بپرسیم فدراسیون و کمیته انضباطی کی قرار اســت بــه پروندههای روی هم تلنبار شده رســیدگی کنند، جای اینکه بپرسیم چرا فدراســیون و کمیته داوران برای دفاع از حق داوران خود که از دقیقه یک مورد حمله بازیکنان و مربیــان قرار میگیرنــد کاری انجام نمیدهند، جای اینکه بپرســیم چرا فدراسیون با باشگاههایی که علیه داوریها یا باشگاههای رقیب بیانیه صادر میکننــد برخوردی انجام نمیدهــد، جای اینکه بپرسیم چرا در فدراسیون فوتبال یک کمیته فنی تشــکیل نمیشود تا نســبت به کیفیت بازیکنان خارجــی شــاغل در لیگ قضاوت کنــد و مانع از داللبازیها­ی مرسوم شــود، همهمان با هم اصل را رها کردهایم و چسبیدهایم به فرع! دم همهمــان هــم با هم گــرم. شــرط میبندم تلویزیــون با هر کــدام از ما مصاحبــه کند قهوه فرانســه میخوریم و ژســت بابا گوریو میگیریم و میگوییم: فوتبال ایران مشــکالت ســاختاری فراوانی دارد! نوبت فوتبال دیدن که میشود همهمان میشویم ســکو هشــتی! فقط فکر و ذکرمان این است که چطوری فحش بدهیم و بطری پرت کنیم که داور و تیم حریف مرعوب شوند! دم همهمان با هم گرم! همه بدند. فقط ما خوبیم!

پاسخ

تمام آنهایی که برایشان این سوال پیش آمده بود که چرا کیروش در جام ملتها فقط ســه دقیقه مسعود شــجاعی را بازی داد میتوانند فیلم بازی تراکتورساز­ی و اســتقالل را یکبار با دقت تماشا کنند و پاسخ سوالشان را بگیرند. ما که گرفتیم!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran