Iran Varzeshi

سرنوشت بازنشستهها ابهام بزرگ فدراسیون فوتبال

-

پیگیری پروندههای مبهم باالی 100 میلیارد

جرایم قانون منع بهکارگیری بازنشســته­ها در فدراسیونها­ی ورزشی روی گام آخر مانده و با وجود اینکه بازنشســته­های فدراســیون­های دیگر اســتعفا کردند، چند مدیر بازنشســته فدراســیون فوتبال همچنان اصرار بر ماندن دارند تا حساســیت نهادهای نظارتی روی آنها بیشــتر شــود. در حالی که از ســوی وزارت ورزش و ســایر نهادهای مرتبط با رفتن بازنشســته­ها بارها به فدراسیون فوتبال تذکر داده شــده بود اما سماجت بازنشستهها­ی این فدراسیون در ماندن حساســیتها را نســبت به این افراد بیشتر کرده تا جایی که پروندههایی برای بررســی شــخصی این افراد باز شده اســت. ظاهرا نهادهای نظارتی در بررســیهای­ی که داشــتهاند به برخی تخلفات مالــی در پرونده تعدادی از مدیران فدراســیون فوتبال رســیدهاند و حتــی در صورتی که آنها از مسوولیتشان کنار هم بروند باز هم پایشان در این پروندهها گیر خواهد بود و باید به این نهادها پاسخگو باشند. براساس بررسیهای صورت گرفته در یکی از این پروندهها ابهامات مالی باالی 100 میلیارد تومان وجود دارد که فرد مورد نظر بزودی «جلب» خواهد شــد تا توضیحات تکمیلی را در ایــن مورد به نهادهای نظارتی ارائه کند. این اتفاقات در حالی رخ خواهد داد که قرار اســت در مجمع روز 19 اسفند در مورد بازنشستهها­ی فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی گرفته شود. البته در دســتور جلسه این مجمع اشــارهای به موضوع بازنشستهها نشده اما با دقت نظری که نهادهای نظارتی خواهند داشــت، این اتفاق خارج از دستور جلسه رخ خواهد داد!

تکذیب استعفای دستهجمعی بازنشستهها خبرهایی که از مجلس شــورای اسالمی شنیده میشود، حکایت از اصرار برای اجرای قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال دارد. در این خصوص گفته میشود مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که با استفاده از سهمیه ایثارگری و برخی تبصرههای دیگر فعال ماندگار شدهاند، باید از سمت خود استعفا بدهند. اما محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش چنین مســالهای را رد کرد. داورزنی دیروز (یکشنبه) درباره شایعه استعفای دستهجمعی مدیران فدراسیون فوتبال گفت: «خودتان میگویید شــایعه شده اســت، ما در حوزه وزارت ورزش هرگز چنین بحثی نه درباره فدراســیون فوتبال داریم و نه فدراســیون دیگری. این حرف را هم از شما میشنوم و قطعا از همان شایعات است که صحت ندارد.»

دستور جلسه بدون بررسی وضعیت بازنشستهها با توجه به تاکید مجلس شــورای اسالمی مبنی بر خداحافظی بازنشستهها از فدراســیون فوتبال و باقی ماندن چند مدیر بازنشسته در تشکیالت مدیریتی فدراســیون فوتبال انتظار میرفت این موضوع در جلســه مجمع عمومی مورد بررســی قرار گیرد اما با اعالم جزییات جلسه مجمع مشخص شد چنین اتفاقی در مجمع پیش روی فدراســیون فوتبال نمیافتد. تعیین ناظران مجمع، تصویب صورتجلســه مجمع قبلی، ارائه گزارش صورتهای مالی فدراسیون در سال مالی 1396-97 توســط خزانهدار، ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی سال مالی 1396-97 (منتهی بــه ،)97/4/31 تصویب صورتهای مالــی ،96-97 ارائه و تصویب برنامه و بودجه ســالیانه فدراسیون سال مالی ،97-98 تعیین حسابرس و بازرس قانونی برای ســال 97-98 و ارائه و تصویب اصالحات مقررات انضباطی مهمترین موارد دستور جلسه مجمع 19 اسفند خواهد بود.

برخیشان مشاور نیستند، سمت اجرایی دارند در ماههــای ابتدایی اجرایی شــدن ایــن قانون در فدراســیون فوتبال، محمد رضا ســاکت دبیر کل از ســمت خود اســتعفا داد و هم اکنون این سمت را ابراهیم شــکوری عهدهدار است. عباس ترابیان و علی کفاشیان هم از سمتهای اجرایی خود خداحافظی کردند و در حال حاضر به نظر میرســد بهعنوان مشــاور در فدراسیون فوتبال حضور دارند. کفاشــیان هم گفته فروردین ماه ســال آینده و با پایان حکم مدیریتش در کنفدراســی­ون فوتبال آســیا برای همیشه از فوتبال خواهد رفت. چند مدیر بازنشســته در تشکیالت فدراسیون فوتبال حضور دارند که میشود به نامهایی چــون حیدر بهاروند رییس ســازمان لیگ برتر و فریــدون اصفهانیان رییس کمیته داوران اشــاره کرد. اگر حضور مدیران بازنشســته در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را به خاطر هفتهای یک بار حضور در فدراســیون فوتبال برای تشکیل جلسه و عدم دریافت حقوق توجیه کرد، باید به این نکته اشــاره کرد برخی از مدیران بازنشســته صاحب ســمتهای اجرایی هســتند و حکم آنها باالتر از یک مشاور است و خیلی از نامهنگاریه­ا با امضای آنها انجام میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran