Iran Varzeshi

جمله جنجالی مالک تراکتور: بازیها به نفع ۳ تیم خاص در میآید!

-

محمدرضــا زنــوزی، مالک باشــگاه تراکتورســ­ازی گالیههــای بلنــد باالیی را مطــرح کرده و مدعی شــده فضای فوتبال ایران طوری طراحی میشــود که به ســود چنــد تیم خاص باشــد. زنــوزی میگوید: «مــا هزینــه نمیکنیم کــه از هزینههای ما سوءاســتفا­ده شــود و به نفع دو سه تیم خاص تمــام بازیهــا را در بیاوریــد! اگر میخواهند محروم یــا محکومم کنند، من آمادهام. هر کاری دلشان میخواهد با من بکنند، مشــکلی ندارم. ولی در این فوتبال ما هزینه نمیکنیم که برخی سودشــان را ببرند. عرض من این است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای کل تیمهای ایران هســتند، نه برخی تیمهای خــاص. من با برخی داوران قدیمی صحبت میکردم. آنها میگفتند که وقتی این دو، ســه تیم نتایج الزم را نمیگیرنــد، همــه داوران را تحت فشار قرار میدهند. چه وزارت ورزش و چه فدراســیون فوتبــال و ارکانش و چه برخی مجریهای صداوســیما و بعضی از رسانهها فشار میآورند که چرا علیه این دو، سه تیم حتی سوت ســالم زدید؟ شما نباید پنالتی را پنالتی میگرفتید. من واقعا متاســفم که چنین برخوردهایی انجام میشود.»

زنــوزی در ادامه حرفهایش از محروم شــدن دژاگه مقابل ســپاهان نیز گله کرد: «مگــر بقیه تیمهــا هزینــه نکردند؟ مگر تراکتــور هزینه نکرده؟ با تحت فشــار قرار دادن داوران جــدول بازیهــا را هدایــت میکنند. چه در بازیهای مستقیم و چه در بازیهای غیرمستقیم؟ این یعنی چه؟ چرا دیروز بــرای تراکتور که در کورس قهرمانی اســت باید آن داور ضعیف گذاشــته شود؟ مگر کارت زرد اشــکان دژاگه درست بود؟ چرا اشــکان را محرومش کردند؟ دلیلش را آقایان میتوانند بگویند؟»

زنــوزی در ادامــه حرفهــای تیز و تندش گفت: «چرا ایــن هجمهها در بازی اهواز مقابــل تیم فوالد اتفاق افتاد؟ مگر در قائمشــهر به ضرر تراکتورساز­ی سوت زده نشد؟ چرا همین هجمه برای تراکتورساز­ی توســط آقایان به سیستم داوری وارد نشد؟ چرا داوری را به صورت سیستماتیک دنبال میکننــد؟ من تحمل این را نــدارم که به صورت سیســتماتی­ک و نامحسوس سیستم داوری را هدایت کنند.»

زنوزی حتی مدعی اســت که اسنادی دربــاره صحــت گفتههایــش در اختیــار دارد: «من اســنادی که در صداوسیما چه فشــارهایی به نفع این چنــد تیم و به ضرر تیمهای دیگر آورده شده را در اختیار دارم. میتوانم اینها را بــه فیفا ببرم و بگویم این شرایط وجود دارد و برخی داوران مجبورند بــه خاطر گریز از این فشــارها دانســته یا ندانســته حرفهای آقایان را اجرا کنند. از کمیته اخالق هــم خواهش میکنم به این موضوع رســیدگی کنند که چرا به صورت سیســتماتی­ک به این زحمتکشــان حوزه قضاوت فشار آورده میشود؟ چه به صورت محســوس و چه به صورت نامحســوس تا ســوتهای آنها را کنترل کنند. این یعنی چــه؟ کمیته اخالق ورود کند که چرا حتی در رسانهها و فدراســیون فوتبال و سازمان لیگ و صداوســیما باید هجمه آنچنانی به سیستم داوری وارد شود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran