Iran Varzeshi

ترابی، مثل منشا و طارمی نشد

-

خرید بازیکنــان تهاجمی متعدد و باکیفیــت باعــث شــد برانکــو در نیمفصــل قید منشــا را بزنــد و به مهاجمان جدیدش اعتمــاد کند. در نیمفصل دوم بــه ترکیب خط حمله پرسپولیس بودیمیر، مهدی شریفی و مهدی ترابی اضافه شــدند؛ بازیکنانی کــه در رقابتی دشــوار باید زوج علی علیپور را تشــکیل میدادنــد. ترابی هم برای هواداران پرســپولیس یکی از جذابترین گزینههایی بود که این فرصت را پیدا کــرد کنار علیپور قرار بگیــرد و زوج گلزنی او شــود. ترابی مجموعا 129 دقیقه از 312 دقیقهای که پیراهن پرسپولیس را به تن کرد، در نقش مهاجم ظاهر شد.

زوجســازی یکــی از مهمتریــن فاکتورهــا­ی فوتبال علیپور اســت و پیشتر در کنار مهدی طارمی و منشا هم نشــان داده بود در این کار تبحر باالیی دارد. این فاکتور باعث میشــد شرایط برای ترابی هم سادهتر شود و در پست جدیدش راحتتر جا بیفتد.

بــا این حــال اما علیپــور هنوز نتوانســته این هماهنگــی را در بازی بــا ترابــی بــه دســت آورد. همین ناهماهنگی و شــناخت پایین این دو بازیکــن از فوتبال یکدیگــر تاکنون جلوی خلق چنــد موقعیت را گرفته است. هرچند خیلی از پرسپولیسیه­ا امیدوارند این ناهماهنگی با گذشــت زمان حل شود اما زوج علیپور و ترابی بهخاطر شــناخت پاییــن از فوتبال یکدیگر تاکنــون هنوز نتوانســته­اند موقعیتهایـ­ـی که انتظارش میرود را خلق کنند.

علیپــور بهعنوان مهاجم در بازی جام حذفی مقابل پدیده تالش زیادی کرد تا وقتی ترابی صاحب توپ میشد خــودش را در موقعیت گل قرار دهد. ترابــی اما خیلی حــرکات او را دنبال نمیکــرد و بیشــتر تمرکزش را روی گل زدن گذاشــته بود. ترابی در این صحنه ســرش پایین بــود و بهجای ارســال پاس برای مهاجم کناریاش، ترجیــح داد توپ را آرام شــوت کند؛ آن هــم با پای غیرتخصصی، در حالی که اگر علیپور را میدید و میتوانست توپ را در موقعیتی مناسب به او پاس دهد، شــاید موقعیــت بهتری نصیب پرسپولیس میشد.

عکــس این اتفاق هفتــه قبل از بازی با پدیــده در اهواز رخ داده بود؛ جایی که علیپور فــرار ترابی را ندید و نتوانســت او را در موقعیتی مناسب صاحب تــوپ کند. البتــه در همان مســابقه هم ترابی در موقعیتی دو به یک بــه علیپور پاس نــداد. ترابی در ایــن صحنه بهجای پــاس به علیپور، ترجیح داد خودش صاحب توپ شود و احتماال تصمیم داشت بعد از کنترل کامل توپ، سرش را باال بیاورد.

بازی جام حذفی پرســپولیس و پدیده هم عرصه دیگری برای نمایش ناهماهنگیه­ای علیپــور و ترابی بود؛ جایی کــه ترابی از برخــورد دفاع و دروازهبــا­ن حریــف اســتفاده کرد و صاحب توپ شد اما باز هم ترجیح داد بهجای پاس دادن به علیپور، خودش شــانس گلزنیاش را امتحــان کند. علیپــور هم به این تصمیم او معترض شد.

نمونــه دیگــری از این دســت یارگیریها در نیمــه اول بازی مقابل نفــت مسجدســلیم­ان رخ داد؛ وقتی ترابی از هوش باالیش اســتفاده کرد و در ضربــه کرنــر از چنــگ مدافع یارگیرش فرار کرد. ترابی در موقعیتی مناســب صاحب توپ شــد اما او در شرایطی که چند قرمزپوش آماده گل زدن بودنــد پاس دقیقــی نداد تا این فرصت به هدر برود.

ایــن اتفاقــات در کنــار هم اما هرگز ایــن تصور را به وجود نمیآورد که علیپــور و ترابی بهعمد یکدیگر را صاحب توپ نمیکننــد. آنها هنوز به هماهنگی مورد نیاز خود نرســیدهان­د، بخصــوص ترابی که چنــد روز بعد از پایان رقابتهای جام ملتهای آسیا به تمرینات پرســپولیس اضافه شد و در تمرینات آمادهسازی بین دو نیمفصل پرسپولیس جایی نداشته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran