Iran Varzeshi

از گلی که آفساید نشد تا پنالتی مردود

-

بازی اســتقالل مقابل ذوبآهن دو صحنه بحثبرانگیز داوری داشــت که نظرات مختلفی را در پی داشــته. نخســتین صحنه مشکوک داوری گل اول استقالل است که در همان دقایق ابتدایی رقم خورد؛ لحظهای که فرشید اسماعیلی برگشت شوت پاتوسی را به تور دروازه رســاند و استقالل را با یک گل جلو انداخت. اســتقالل با این گل، خیلــی زود در طرف برنده میدان قرار گرفت و توانست قبل از پایان نیمه اول گل بعدی را هم بزند.

در صحنه گل اول استقالل بعضی از بازیکنان حریف معتقد به آفســاید بودند. لحظهای که پاتوســی ضربه زد، فرشید اســماعیلی در آفساید نبود و گادوین منشــا در آفساید قرار داشت. منشــا به توپ نرسید اما اگر در مسیر دید دروازهبان قرار داشــت، کمکداور باید آفساید او را اعالم میکرد.

در تصویــر تلویزیونــ­ی، تــوپ از جلــوی منشــا رد میشــود و به نظر میرسد دروازهبان دید کافی را داشته است. البته که تشخیص این صحنهها آنقدر سخت است که نمیتوان بهطور قطع درباره آفساید بودن یا نبودن آن صحبت کرد.

بازی اســتقالل- ذوبآهن البته صحنه بحثبرانگیز دیگری هم داشت. در دقیقه 88 مســابقه داور چهارمین گل اســتقالل بــه تیــم منصوریان را مردود اعالم کرد؛ گلی که از روی نقطه پنالتی توســط محسن کریمی به ثمر رسید اما داور دستور به تکرار آن داد. در تکرار پنالتی هم رشــید مظاهری موفق شــد پنالتی مهاجم اســتقالل را مهار کند. ولی چرا داور دســتور به تکرار پنالتی داد؟

در تصاویر تلویزیونــ­ی اینطور به نظر میرســد که هنگام ضربه کریمی بــه تــوپ، فغانی در حــال صحبت با بازیکنان پشت محوطه جریمه است و به محض اینکه آنها وارد میشــوند و حتی قبل از زده شــدن ضربه کریمی، به خطایشان اشاره میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran