Iran Varzeshi

دفاعیه رفعتی از داوران: قطعا توصیهپذیر نیستند

-

داوود رفعتی با اظهار رضایت از عملکرد داوران در هفتههای گذشته گفت: «اشتباه داوری در فوتبــال جهان وجــود دارد و در فوتبال ایران هم ممکن اســت بعضی مواقع اشتباهاتی صورت بگیرد اما اینکه بخواهیم داوران را بــه جانبداری از تیمهای خاص و تالش برای نتیجــه گرفتن چند تیم متهم کنیم اتهامی است که قابل پیگیری است و افرادی که چنین مســائلی را بیان میکنند باید تبعات و نتایج صحبتهای خودشان را پذیرا باشند.»

رییــس دپارتمان داوری فدراســیون فوتبال اضافه کرد: «هفته گذشته در بازی تراکتورســ­ازی و استقالل تهران بسیاری از اهالی رســانه و هواداران اســتقالل مدعی بودند که باید اشکان دژاگه از زمین اخراج میشد ولی ما با قاطعیت از تصمیم درست داور دفاع کردیم همانطور که در این هفته هم قضاوتهای خوبی اتفاق افتاد. دریافت کارت زرد اشــکان دژاگه هم کامال درست بود چرا که در یک صحنه حساس اقدام به خطا روی بازیکن حریف کرده و به درستی اخطــار دریافت میکند. خوشــبختان­ه هر زمان که اشتباهی هم روی داده به صراحت و شــجاعت بیان کردیم اما قطعا اشتباهات بــه صورت غیر عمدی اســت و وارد کردن هرگونه اتهامی بر این مبنا نادرســت و غیر اخالقی اســت. داوران شریف فوتبال ایران به هیچ وجه تحت فشــار نبوده و توصیهای به آنها نمیشــود چرا که قطعا توصیهپذیر نیســتند و اینگونه صحبتهای نادرســت باید از طریق بخشهــای مربوطه خصوصا کمیته انضباطی پیگیری شود. این درست نیست که افراد به خودشــان اجازه بدهند فدراســیون، کمیته و داوران شریف فوتبال را با شــدیدترین اتهامات مورد توهین قرار دهند. قطعا بیان اینگونه مســائل توهین به جامعه داوری و فدراسیون فوتبال است که درخواست میکنیم کمیته انضباطی با افراد توهینکننده برخورد کند.»

رفعتــی در پایــان گفــت: «ضمــن تاییــد مجدد تصمیمات داور مســابقه باید بگویم انتخاب داور براســاس نظر کمیته و دپارتمــان داوری صــورت میگیرد و هیچ باشگاهی حق اظهارنظر در خصوص انتخاب داوران را ندارد. همچنین درخواســته­ا و توصیههای باشــگاهها نیز در این زمینه به هیچ وجه تاثیرگذار نخواهد بود و فدراسیون فوتبال با اســتقالل کامل در این خصوص تصمیمگیری میکند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran