Iran Varzeshi

شاهین‌طبع:‌بیش‌از‌این‌ نمی‌توانستیم‌برنده‌شویم

-

ســرمربی تیــم ملــی بســکتبال میگویــد بازیکنانــ­م در بــازی برابــر اســترالیا باهــوش بودند و مــن هیچگاه مســائل شــخصی را بــه تیم ملــی وارد نکردهام.

مهــران شــاهینطبع پــس از صعود تیم ملی بســکتبال بــه جامجهانی گفت: «بازیکنانــ­م کار بزرگــی کردنــد و بــه آنهــا تبریــک میگویم. در همــه مناطق زمیــن و بــازی خوب بودنــد در حالی که بازیکنان استرالیا نشــان دادند که توانمند هستند.»

او ادامــه داد: «بــازی اول را باختیم چــون ما زیر ســبد را نتوانســتی­م کنترل کنیم. بعضی اوقات یک اتفاقهایی در زمین میافتد که باعث شکست است اما بازیکنانم در این بازی باهوش بودند و تیم اســترالیا را شکست دادند. در حالی که استرالیایی­ها بازیکنان خوبی در ســطح جهانی دارند که در یک سطح بازی میکنند.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال خطاب به رســانهها نیز گفت: «حضور در جام جهانی بــرای ما مهم بود و باید کارمان را با قدرت ادامه بدهیم. من این برد را به همه تبریک میگویم و از رســانهها هــم هیچ گالیهای ندارم، از آنهایــی که تعریف کردند ممنونم و آنهایی هم که انتقاد کردند از نظراتشــان اســتفاده کــردم. مــن بســکتبال را طور دیگــری میبینم و از همه ممنون هســتم چون میدانم از این پیروزی و صعود شــاد هستید.»

شــاهینطبع بــا بیان اینکه مســائل شــخصی را به تیم ملی وارد نکرده اســت، توضیــح داد: «تیــم ملی نیاز به یکســری تغییــرات دارد و برخی شــرایط به وجود میآید که باید عمیقتــر نگاه کنید. وجود من برای اهداف شخصی نیست و همه چیز برای من تیم ملی اســت. همانطور که االن به ایران عشــق میورزید، ســن و سالتان هــم باالتر برود این حس میهنپرســت­ی و وطنپرستی بسیار اهمیت بیشتری خواهد داشت.»

او همچنیــن معتقد اســت شــرایط ســالن و آرامتــر بودنش نســبت به بازی برابــر ژاپــن هم یکــی از دالیــل برتری مقابــل اســترالیا بوده اســت: «ما در 15 ماه گذشــته ۸ پیروزی به دســت آوردیم و کاری کــه انجام دادیــم، کار کمی نبود. در تورنمنتهای­ی مثل انتخابی جامجهانی نمیتوان توقع کسب پیروزیهای بیشتری را داشــت. امروز آرامش بیشــتری نسبت بــه بــازی قبلی مقابــل ژاپن در ســالن حکمفرما بود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran