Iran Varzeshi

محمد بنا: چه باشم یا نباشم، هدف المپیک 2024 است

-

ســرمربی تیم ملی کشــتی فرنگی با بیان اینکه در حال حاضر با تالش مسووالن فدراسیون کشتی، آرامش خوبی بر تیمهای ملی حاکم شده، میگوید: «فدراسیون با همه درخواستهای ما با وجود مشکالت مالی موافقت کرده است. محمد بنا درباره وضعیت فرنگیکاران تیم ملی پس از پایان اردوی تیم ملــی میگوید: «همه کشــتیگیرا­ن با انگیــزه و تالش زیــاد اردوی تیم ملی را به پایان رســاندند و همه تمرینــات را بهطور کامل و مطابق نظــر کادر فنی انجام دادند. خوشــبختان­ه شرایط کشــتیگیرا­ن بهمرور بهتر میشــود و با دیدن انگیزه آنها، ما نیز دلگرم میشویم.»

ســرمربی تیم ملــی کشــتی فرنگی در پاســخ به این سوال که نســبت به روز نخست تا چه حد به کســب نتایج مناسب فرنگــیکار­ان در رویدادهــا­ی مختلف امید دارد، ادامه میدهد: «در آغاز کار خیلی در جریان وضعیت بچهها نبودم اما پــس از برگزاری چند مرحله اردو و دیدن عملکرد آنها در تمرینات و مســابقات مختلف، تا حد زیادی در جریان وضعیت آنها قرار گرفتم. مــا جوانان خوبی در تیم ملی داریم و اگر آرامش حاکم بر اردوهای تیم ملی ادامه داشته باشــد قطعا میتوانیم امید زیادی به کسب نتیجه در سالهای آتی داشته باشیم.»

او با اشــاره به آرامش حاکم بر تیم ملی میگوید: «تفاهم بســیار خوبی وجود دارد؛ تیم کشتی آزاد کار خودش را میکند، تیم فرنگی نیز اردوها و برنامههای خود را ادامه میدهد. فدراســیون نیز با وجود همه مشــکالت مالی و اقتصادی با درخواستهای ما موافقت کرده و خیلی خوب به مسائل رسیدگی میکند.»

بنا با بیان اینکه فدراسیون با درخواست او برای اعزام کشتیگیران به 2 تورنمنت ترکیه و مجارستان موافقت کرد و این اعزامها انجام شد، ادامه میدهد: «تمرینات ما با تیم امید بهصورت یکپارچه انجام میشود و قرار اســت یک تیم در قالب تیم امیــد فروردینماه عازم رقابتهای قهرمانی آســیا شود و تیم بزرگســاال­ن نیز اردیبهشتما­ه به رقابتهای آســیایی چین میرود. این رقابتها شروع خوبی برای ما است و باید در آسیا قهرمان شویم.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب نفرات جهت حضور در رقابتهای قهرمانی جهان مانند سالهای اخیر، رقابتهای انتخابی برگزار میشــود یا خیر؟ ادامه میدهد: «خیر. اگر کار دســت من باشد دیگر به شکل ســابق رقابتهای انتخابی تیم ملی نداریم، اما کادر فنی بر اســاس عملکرد کشتیگیران در اردوهای تیم ملی، تورنمنتها و مســابقات مختلف و بر اساس شایستهساال­ری و آمادگی بیشتر نسبت به انتخاب نفرات تیم ملی اقدام میکند.»

او بــا بیــان اینکه کادر فنی تیــم ملی با توجه به داشــتههای­مان برنامهریــ­زی کوتاهمدت، میانمــدت و بلندمــدت دارد، میگوید: «ما عالوه بر تمرینات و برنامهریزی کلــی که در اردوها پیگیری میکنیم، روی تکتک نفرات بهصورت فردی و بر اســاس نقشــی که میتوانند در رویدادهای مختلف داشــته باشند، برنامهریزی کردهایم. اگر باشم یا نباشــم هدف اصلی ما برای جوانان، المپیک 2024 پاریس است تا هر کسی که سرمربی تیم ملی میشود و کار را در دست میگیرد یک تیم کامل و عالی را در اختیار بگیرد.»

بنــا در پایان میگویــد: «هیچکس نمیتوانــد پیشبینی کند که میماند یا خیر. ابتدا باید انتخابات فدراسیون برگزار شود. رییس بعدی فدراسیون مشخص نیست و شاید اگر فرد جدیدی بیاید دیدگاه و برنامه من را قبول نداشته باشد. شاید فرد جدید با من مخالف هم نباشد چون من هم با کســی مخالف نیستم اما ممکن است تفکرات و برنامه من را نپسندد.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran