Iran Varzeshi

امروز و فردا برای کشتی

-

چهــار ماه از اســتعفای رســول خادم گذشت اما هنوز خبری از برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نیســت. بعد از مسابقات جهانی مجارســتان و نتایج ضعیف کشــتی ایران، رسول خادم از سمت خود استعفا داد و قرار شد در اسرع وقت انتخابات فدراسیون کشــتی برگزار شــود اما با وجود گذشت 4 مــاه هنوز خبری از زمان شــروع ثبتنام از کاندیداهــ­ا نیســت. وزارت ورزش و جوانان با وجود درخواســته­ای زیادی که از سوی هیاتهای کشــتی، کاندیداهای احتمالی و حتی ســرمربیان تیمهای ملی انجام شد اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است؛ این در حالی است که فعال فدراسیون کشتی به صورت سرپرستی اداره میشود.

از مدت شــش ماهه حمیــد بنیتمیم برای حضور در سمت سرپرستی فدراسیون کشتی فقط دو ماه باقی مانده، چرا که حضور سرپرســت بعد از شش ماه غیر قانونی است و حتما نیــاز به مجوز دوباره مجمع دارد که باید منتظر مانــد و دید آیا این زمان تمدید میشود که بنیتمیم انتخابات را برگزار کند یا نه؟ روند برگزاری انتخابات حداقل 75 روز طول میکشد و با توجه به تعطیلی ایام نوروز احتماال برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی زودتر از خرداد ماه ممکن نیســت که تا آن موقع، زمان حضــور قانونی حمید بنیتمیم در فدراسیون کشتی عمال به پایان رسیده و حتما باید فدراسیون تصمیم جدیدی درباره سرپرست فدراسیون اتخاذ کند.

همین نکته باعث شده تا یک سوال مهم ایجاد شــود که چرا باید برگزاری انتخابات فدراسیون کشــتی تا این حد پیچیده شود؟ چرا تکلیــف این فدراســیون را که ســال سختی در مسیر کسب ســهمیه المپیک و در نهایت حضــور در المپیک 2020 توکیو دارد، مشــخص نمیکند؟ اتفاق عجیب این است که مسووالن مربوطه مدام امروز و فردا میکنند و هر روز یک وعده جدید میدهند.

مدتــی پیــش محمدرضــا داورزنی و شروین اســبقیان اعالم کردند در هفته اول اســفند زمان برگــزاری انتخابات یا حداقل زمــان شــروع ثبتنــام از کاندیداها اعالم میشــود اما این زمان هم به پایان رسید و خبری نشــد تا داورزنی این بار وعده هفته آینده را بدهد!

در این شــرایط است که سواالتی پیش میآید. آیا وزارت ورزش منتظر اســت برای کســی اتفاق جدیدی رخ دهــد؟ وقتی نام معاون وزیــر ورزش و جوانان بهعنوان یکی از کاندیداهــ­ا مطــرح میشــود، باید به هر اتفاقی شــک کرد. نه تنها باید به ســفرهای استانی این معاون شک کرد بلکه باید نسبت به اعالم نشــدن زمان برگزاری انتخابات هم تردید داشت.

وقتی مســوولیت برگــزاری انتخابات برعهــده وزارتخانــ­های اســت کــه یکی از معاونانــش باید در انتخابات شــرکت کند، طبیعی اســت که هــر اتفاقی دربــاره آن انتخابــات بوی مهندســی شــدن را بدهد. بخصوص وقتی که آقای معاون هم حاضر به کنارهگیری از سمت خود نیست و میخواهد تا لحظه آخر شــانساش برای رســیدن به ریاســت فدراســیون با تمام تــوان یا باقی ماندن در ســمت معاونت وزارت را تا لحظه آخر برای خودش حفظ کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran