Iran Varzeshi

مقابل جوانگرایی مقاومت وجود دارد

-

خرمآباد، میزبان اردوی نوروزی کشتیگیران سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از برگزاری اردوی نوروزی این تیم او دربــاره ادامــه برنامههای تیم ملی نیز توضیــح کوتاهی داد: به میزبانی خرمآباد خبر داد. غالمرضا محمدی درباره برگزاری اردوی «اردوی ســوم تیم ملی پس از 5 روز اســتراحت از 20 فروردینماه نوروزی تیم ملی کشــتی آزاد در خرمآباد گفــت: «با هماهنگیهای تا زمان اعزام به رقابتهای آســیایی چین (۳ تا ۸ اردیبهشت ماه در صورت گرفته تمرینات تیم ملی روزهای 5 تا 15 فروردین ماه ســال شــیآن) در خانه کشتی عبدا... موحد پیگیری میشود. تیم منتخب ۸۹ در خرمآباد برگزار میشــود. هدف از برگــزاری اردوی خارج از کشــتی آزاد نیز صبح چهارشنبه با 4 کشتیگیر راهی جام دانکلوف تهــران ایجاد یک تنوع اردویی برای ملیپوشــان پیــش از اعزام به بلغارســتا­ن میشود و پس از این مســابقات اردوی تیم ملی پیش از رقابتهایآس­یاییچیناست.» پایانسالنی­زروزهای۳1ت­ا۳2اسفندما­هدرتهرانبر­گزارمیشود.»

پیمان فخری که به تازگی به جای اصغر رحیمی، مسوولیت مرکز نظارت بر تیمهای ملی را برعهده گرفته، همچنان سرمربی تیم ملی سابر هم هست و این موضوع ســوالی را ایجاد کــرده، با این محــور که آیا این دو مســوولیت خللی در کار تیم ملی ایجاد نمیکند؟ فخری با اشاره به سالهای حضورش در مرکز ســنجش آکادمی ملی المپیک به این سوال پاســخ میدهد و میگوید: «من 10 ســال رییس مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک بــودم و ماموریتم در آنجا هم در همین راســتا بــود. من کارمند کمیته ملــی المپیک هســتم و اتفاق خاصی نیســت و تنها محــل ماموریتم از آکادمــی ملی المپیک به کمیته ملی المپیک با یک سمت جدید تغییر کرده اســت. من 10 ســال مدیر بودم و حاال فقط مدیریتم عوض شده است.»

او ادامــه میدهــد: «در مــورد شمشــیرباز­ی هم مــا صبحها تمرینات بدنســازی داریم و قبال خودم تمرینات بدنســازی را انجام میدادم اما شــش ماهی اســت که مربی بدنســاز خیلی خوبــی جــذب کردهایــم و تمرینات بدنسازی شمشیربازان زیر نظر او است. تمرینات فنی هم بعد از ظهر اســت که من خودم ســر تمرینات فنی هســتم چون تا ســاعت اداری در مرکز نظارت، مشــغول به کار هســتم و بعد از آن به جمع ملیپوشان اضافه میشوم.»

فخری بــا بیان اینکه اســتفاده از نیروهای جوان در بخش مدیریت اتفاقی است که باید بیشــتر از اینها شاهدش باشــیم، ادامه میدهــد: «از یک منظر شعار این را میدهند که باید این اتفاق بیفتد اما از منظــر دیگر وقتی جوانها میخواهند بیایند با خیلی از مقاومتها روبهرو میشوند. برای همین در جلسه معارفهام نیز گفتم نمیگذارم به حسن اعتمادی که به من شد، خدشهای وارد شــود و به آقای صالحی امیری گفتم از تمام ظرفیــت و انرژیام برای کمک به کمیته ملی المپیک اســتفاده میکنم و امیــدوارم این اتفــاق بیفتد. در همه کارهای سراسر جهان تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه را شاهد هستیم. من نه جوانــی کامل را قبول دارم و نه مســن بودن را. در همه کشــورها کنار مربیان بزرگ و مسن، مربیان جوان هم هستند کــه مربیان جــوان کار تمرین را انجام میدهنــد و مربیان بزرگ کار هدایت و مدیریت تیم را. ما هم باید از این قضیه الگوبرداری کنیم هر چند که کل کشور دارد به همین سمت میرود و صحبت از این است که نیروی جوان به بدنه تزریق شود تا اتفاقات جدیدی بیفتد.

فخــری بــا یــادآوری دورههای مدیریت قبلــی کمیته ملــی المپیک میگویــد: «در دورههــای قبلی کمیته ملــی المپیــک، هــم در دوره آقــای علیآبادی و هم آقای کیومرث هاشمی، ریاست آکادمی و پستهای ستادی به من پیشنهاد شد. خود آنها میتوانند به این مساله اذعان کنند اما من آن موقع دبیر فدراســیون بودم و واقعا نمیشــد بپذیرم. آقای صالحی امیری هم به من لطف داشــتند که من را بــرای چنین پستی در نظر گرفتند.»

او در مــورد برنامههایش در مرکز نظارت بــر تیمهای ملی هــم توضیح کوتاهی میدهد: «سعی میکنیم کمیته علمــی را دوباره احیــا کنیم چون این کمیته قبال هم بــود. هدف این کمیته فقط نظارت و ارزیابی نبود بلکه حمایت و هدایــت هم جزو اهدافــش بود. این کمیته مطمئنا متشکل از نخبگانی است کــه در این زمینه میتوانند به ما کمک کنند. ما تیمهای ملی را فرا میخوانیم و برنامههایش­ــان را مــورد بحــث قرار میدهیم و ســعی میکنیم به تیمهای ملی کمــک کنیم که در چه راســتا و محوری حرکت کنند تا عملکردشــا­ن بهتر باشد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran