Iran Varzeshi

جنجال تازه کمکداور ویدئویی

- ریک شارما ‪Rik Sharma‬

رئالمادرید شــنبه آینده در حالی میزبان بارســلونا اســت که همچنان در کورس رقابــت قهرمانی قــرار دارد اما امیدهایش میتوانست از بین رفته باشد.

ســفیدها با 9 امتیاز اختالف نسبت به صدرنشــین در رده ســوم قرار دارند و میتواننــد با پیروزی در الکالســیک­و فاصله را به شــش امتیاز برســانند، اما تنها بــه لطف یکی از بدترین تصمیمات داوری، ایــن فصــل اللیــگا در چنین وضعیتی است.

مادرید 2 بر یــک در زمین لوانته، تیم سرسخت شرقی، به پیروزی رسید؛ با دو پنالتی که دومی آنها آنقدر مضحک بود که تمام سیستم کمکداور ویدئویی با همان VAR را زیر سوال برد.

داور بــازی با آنکه امــکان بازبینی صحنه را داشــت اما دومین پنالتی رئال را اعالم کرد بهخاطر آنکه کاسمیرو بعد از ناچیزترین برخــورد با چیک دوکوره خودش را روی زمین پرتاب کرد. هافبک لوانته میخواست ضربه محکمی به توپ بزند اما سایهاش را زد و بازیکن رئال که تیمش بهشــدت تحت فشار بود، خود را چنان به زمیــن انداخت که داور پنالتی بگیرد.

حتی اگر ایگلســیاس ویالنووا، داور بازی بهخاطر اشــتباهات­ش در این دیدار مورد بخشش قرار گیرد، عملکرد کسانی کــه فیلم بازی را تماشــا کردند و اجازه دادنــد تصمیم داور پابرجــا بماند حتی بدون آنکه از او بخواهند فیلم را تماشــا کند، واقعا غیرقابل توجیه است.

دادن پنالتــی بــه مادرید اشــتباه آشــکاری بــود کــه داور بایــد دوباره صحنهاش را میدید.

رئالمادریـ­ـد که ابتــدا از منتقدان سرســخت VAR بــود، در هفتههای اخیر از تصمیمات این سیســتم جدید سود زیادی برده. از پیروزی دربی مقابل اتلتیکوماد­رید گرفته تا پذیرفته نشــدن گل آژاکــس در لیگ قهرمانــان، رئال خیلی باید ممنون این سیستم باشد.

گرت بیل، بازیکــن تعویضی رئال، از روی نقطــه پنالتــی گل برتری رئال را به ثمر رســاند اما حاشــیه و جنجال دستبردار رئال نیست. گل اول این تیم هم با پنالتی به دســت آمده از بازبینی ویدئویی زده شــد چــون انیس باردی مرتکب خطای هند شد و کریم بنزما آن پنالتی را گل کرد.

در آن صحنه هم داور متوجه خطای بازیکن میزبان نشده بود.

رئال بــا وجود آنکه برنده شــد اما خوب بــازی نکرد. داســتان چند هفته اخیر این تیم همین است.

آنها برابر آژاکس هم بد بازی کردند اگرچه برنــده شــدند؛ همچنین باخت فاجعهبار 3 بر یک هفته گذشــته مقابل خیرونا.

رئالمادرید در این بازی بهشــدت جای خالی ســرخیو رامــوس که در آن بازی اخراج شدرا احساس میکرد.

دفاع تیــم بارها مــورد هجوم قرار گرفت و منافذ بســیاری داشــت، روجر مارتی مهاجم لوانتــه یکبار هم توپ را به تیرک دروازه میهمان زد.

در غیاب کاپیتان رئال و با درخشش خوســه لوییس مورالس از سمت چپ و پاس او برای روجــر، بهراحتی و زیبایی دروازه رئال توسط روجر باز شد.

لوانتــه بعــد از آن بــازی بهتری انجام داد به اســتثنای درخشش گاه و بیگاه وینیســیوس جونیور. اما شیرجه عصبانیکنند­ه کاسمیرو ورق بازی را به نفع رئالمادرید برگرداند.

اواخر بازی ناچو فرناندس اخراج شد و الکالسیکوی شنبه را از دست میدهد اما راموس برمیگردد و مشــکلی برای سانتیاگو سوالری پیش نخواهد آمد.

البته مساله مهمتر، سطح بازی تیم اســت که درســت زمانی که باید آنها را به جایگاه واقعیشان برگرداند، بهشدت افت کرده. منبع: سایت گل

دیلیمیــل- اوبامیانــ­گ، مهاجم آرســنال، بار دیگــر المبورگینی آونتــادور خــود را کــه طالیــی رنــگ اســت و 270 هــزار پونــد ارزش دارد، روی اینســتاگر­ام بــه نمایــش گذاشــت.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? فوتبال ایتالیا-
الساندرو دلپیرو یک باشگاه در لیگ آماتور آمریکا خریده است. نام این باشگاه که در لسآنجلس واقع است، «الای 10 افسی» است.
فوتبال ایتالیا- الساندرو دلپیرو یک باشگاه در لیگ آماتور آمریکا خریده است. نام این باشگاه که در لسآنجلس واقع است، «الای 10 افسی» است.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran