Iran Varzeshi

وینیسیوس و بیل، روز و شب

- خوسه فلیکس دیاس ‪José Félix Díaz‬

رئالمادرید در آســتانه الکالسیکوی هفته آینده مقابل بارســلونا سه امتیاز مهم به دســت آورد که امیدهایــش را زنده نگه داشــت، ضمن اینکه نباید بازی چهارشنبه دو تیــم در دور برگشــت نیمهنهایــ­ی جام حذفی اسپانیا را فراموش کرد. رئال با وجود پیــروزی 2 بر یک در زمیــن لوانته در اوج نبود و بر خــالف روزهای قبل از بازی رفت با بارســلونا، این تیــم در اوج برای مقابله با رقیب همیشگیاش آماده نمیشود. سفیدها گویــا بخشــی از آن تحــرک و پویایی که میخواستند نشان بدهند را از دست دادهاند.

وینیســیوس جونیور باز هــم تهدید اصلی بود؛ کسی که میتوانست تعادل لوانته را بههم بزند. زمین ایــدهآل نبود و میزبان بهخوبی این جوان را مهار میکرد که یکبار دیگر نشــان داد هنوز بایــد روی محصول نهاییاش که شوت یا پاس است، کار کند.

البتــه او بازیکــن آیندهداری اســت که میتواند طراز اول شــود. درست وقتی گرت بیل با هر کــس و هر چیز در راهش حتی همتیمیها ســر جنگ دارد، بازیکن برزیلــی همــه را بــه وحشــت میاندازد. وینیســیوس و بیل دو ســبک متفاوت از درک ورزش جمعــی مثل فوتبــال دارند. این بازیکن برزیلی درهــا را باز میکند، از کنار موانع رد میشــود و به رئال هر زمان بیشــترین نیاز را دارد کمــک میکند، اما بیل هیچ کاری جز بســتن درهایی که تیم باز کرده تا شــجاعت و فوتبال مثبت او را تحســین کند، انجام نمیدهد. بیل پنالتی منجر بــه گل پیــروزی رئالمادرید را زد امــا فوتبال یک ورزش تیمی اســت و با به اشتراک گذاشــتن ناراحتیاش، شادی گل را کمرنگ کرد. ژســتهایی مثل رد کردن تبریک و شــادی لوکاس واسکس و پشت کردن به تیم خوب نیســت. آنچه در لوانته اتفاق افتاد مشــخص کرد مادرید به دوگانه بازی با بارســلونا در حالی وارد میشود که وینیســیوس خطرناکتریـ­ـن بازیکنش به حساب میآید. این برزیلی 81ساله میتواند بــار حمله رئالمادرید را به دوش بکشــد؛ کاری کــه از هیچ بازیکــن دیگری در این تیم برنمیآید. فقط بیل نیست، مثال تونی کروس که از سال 2014 و با ورود به رئال در تمام موفقیتهای تیم حضور داشــته و تاثیرگذار بوده، این فصل بازیکن همیشگی نیســت؛ مارسلو نیز همینطور. حاال این سه نفر و بقیه کســانی که در سطح خودشان نیســتند، ســه بازی فرصت دارند تا ثابت کنند همچنان شایستگی پوشیدن پیراهن رئالمادرید را دارند. منبع: مارکا

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran