Iran Varzeshi

تابستان‌اهواز،‌سوزا‌نتر‌م‌یشود

- سميرا‌شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

ورزشگاه غدیر اهواز، مدتی است با مشکل نور مواجه شده و به همین دلیل بازیهای فوالد و استقالل خوزستان که در اهواز برگزار میشــود، به ساعت 15 تغییر پیدا میکند. با توجه به این شرایط و البته اینکه ورزشگاه فوالد آرهنا به دلیل آماده نشدن پارکینگ، مجوز برگزاری بازی ندارد، تیمهای فوالد و استقالل خوزســتان برای برگزاری بازیهای خود در سال 98 با مشکل مواجه خواهند شد. چراکه در آن زمان، هوا گرم است و این تیمها نمیتوانند در ساعت 15 و حتی 17 از حریفان خود پذیرایی کنند. با این شرایط، همه چیز برای میزبانی تیمهای اهوازی در 2 ماهه اول ســال 98 مبهم است که باید دید در نهایت چه اتفاقی در این مورد میافتد.

خیلی وقت اســت کــه بازیهای تیمهای اهوازی که در ورزشــگاه غدیر انجام میشــود، در ســاعت 15 برگزار میشــود. در واقــع در هفتههای اخیر هر تیمی به اهواز ســفر کرده، ســاعت بــازیاش از ‪17 61،‬ و یــا هر ســاعتی که دیرتر بود به ســاعت 15 تغییر پیدا کرد. این مســاله به تیمهای حریف هم ارتباط چندانی نــدارد چراکه آنها طبق همین برنامه سفر خود را به اهواز انجام دادنــد و اینطور نبوده که مثال فالن تیم اعالم کند به دلیل اینکه ســاعت پرواز برگشــتش زود اســت اگر بازی زودتر برگزار شــود بهتر خواهد بود. این تغییر ساعت دلیلی ندارد جز شرایط ورزشگاه غدیر اهواز.

ورزشگاه غدیر اهواز مدتی است که با مشــکل نور مواجه شده. این ورزشگاه بــه دلیل اینکه نور کافی ندارد، تیمهای خوزســتانی نمیتوانند در ساعتی که به غروب آفتاب نزدیک میشوند از حریفان خود میزبانی کنند. در واقع تغییر ساعت بازیهایی که در اهواز برگزار میشــود، به صورت اجباری انجام میشود و حتی تیمهــای میزبان هم دخالتــی در این مساله ندارند.

مشــکل ورزشــگاه غدیر اهواز این روزها چندان به چشــم نمیآید چراکه بازی کــردن در ســاعت 15 نــه تنها اذیتکننده نیست بلکه در هوای بهاری اهواز احتماال لذتبخش هم هست اما با توجه به چنین شــرایطی و البته اینکه هــوای اهواز بعد از عید، گرم میشــود بازی در چنین شــرایطی سخت خواهد بود. مثال اگر در نظر بگیریم، بعد از عید به دلیل تغییر ســاعت که هر 6 ماه یک بار اتفاق میافتــد و البته اینکه روز هم بلند میشود، بازیهای اهواز ساعت 17 هم برگزار شود، باز هم هوای گرم اهواز اذیتکننده اســت و نمیشــود در این شرایط بازی کرد.

با این شــرایط، تیمهــای اهوازی با مشــکل میزبانی مواجه خواهند شد. شــاید خیلیها تصور کنند تا آن زمان، پارکینگ ورزشــگاه فــوالد آرهنا آماده میشود و فوالد و دیگر تیمهای اهوازی میتواننــد در ایــن ورزشــگاه مجهز از حریفان خــود میزبانی کننــد اما روند تکمیل کار کند است و به نظر نمیرسد تا آن زمــان، پارکینگ فوالد آرهنا آماده شــود. ضمن اینکه ورزشگاه فوالد آرهنا اختصاصی است و باید دید این باشگاه، آن را در اختیار دیگــر تیمها میگذارد یا نه.

به هر حــال، با ایــن وضعیت تنها چیزی که مشــخص شده، این است که تیمهای فوالد و استقالل خوزستان برای میزبانی از حریفــان خود در رقابتهای لیگ برتر که در سال 98 برگزار میشود، با مشکل مواجه خواهند بود.

بــرای این کار هم تنهــا 2 راه حل وجــود دارد که طبق آن، یــا پارکینگ فوالد آرهنا باید زودتر تکمیل شود تا در اختیار تیمها قرار بگیرد که بعید اســت یا اینکه مشکل نور ورزشگاه غدیر اهواز برطرف شود. با توجه به اینکه ورزشگاه غدیــر اهواز به بخــش خصوصی واگذار شــده و البته تیمهای خوزستانی برای میزبانی در این ورزشگاه، مبلغ مشخصی برای هــر بــازی، پرداخــت میکنند، چارهای نیســت جز اینکه در تعطیالت عید که البته فوتبــال تعطیلی چندانی ندارد، مشــکل نور حل شود. اگر این 2 اتفاق افتاد، تیمهای اهوازی میتوانند در شهر خودشان از حریفان میزبانی کنند اما اگر برطرف نشود، باید دنبال راهحل دیگری بود.

این روزهــا شــایعههای زیادی در مورد احتمال انتقــال بازیهای فوالد و استقالل خوزســتان به ورزشگاه تختی آبادان به گوش میرســد اما این مساله را ظاهرا نباید چندان جدی گرفت چون عجیب است.

ضمن اینکه مســووالن 2 باشــگاه بدون شک با این شرایط موافقت نخواهند کرد. در کنار این مساله، ورزشگاه تختی آبادان هم ظاهرا مشکالتی دارد که هنوز برطرف نشده.

حاال بایــد منتظر مانــد و دید در نهایت تیمهای اهــوازی در فروردین و اردیبهشت که لیگ هجدهم ادامه دارد و دمــا و رطوبت هوای اهواز باال میرود، چطور از حریفان خود میزبانی میکنند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran