Iran Varzeshi

سپیدرود‌در‌بحران:‌آقای‌مالک‌رها‌کرد‌و‌رفت

-

علــی کریمــی، مالک و ســرمربی ســپیدرود بعد از شکست مقابل پدیده، وقتی ســپیدرود را در آستانه سقوط از لیگ برتر دید، تصمیــم گرفت دیگر به رشت نرود و به مسووالن اداره کل ورزش و جوانان گیــالن خبر کنارهگیریا­ش را اعالم کرد اما نکته عجیب این اســت که او هنوز رســمی و شفاف اعالم نکرده که روند این کنارهگیری چگونه اســت و اگر دیگر قصد تیمداری ندارد، چگونه تیم را واگذار میکنــد و تکلیف بدهیهای بجا مانده از دوران مالکیت او چه خواهد شد. او چندین بازیکن جدید را به ســپیدرود آورده و حتی بازیکنان خارجی استخدام کرده که شکایت هر کدام از آنها میتواند سپیدرود را دچار بحرانهای جدی کند.

دربــاره جدایی علــی کریمی این یادداشت را بخوانید:

کریمی بماند یا برود؟ مساله سپیدرود این نیست

تعطیلی تمرین دوشــنبه سپیدرود تنها خبر روز از رشت بود و معلوم نیست اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال گیالن که مســووالن واگذاری سپیدرود در ســالهای اخیر بودهاند، چه واکنشی در مقابل تصمیم علــی کریمی خواهند داشــت. علی کریمــی در بحرانیترین شــرایط ســپیدرود را رها کــرده و در حالیکه تیم هنوز شانس بقا دارد اما علی کریمی بیتوجه به این شــانس هرچند اندک، حاضر به ادامه کار در ســپیدرود نیســت. علــی کریمی فقط ســرمربی سپیدرود نبود که کنارهگیری کند و یک مربی دیگر را جانشین او کنند. او مالک باشگاه سپیدرود است و کنارهگیریا­ش در این شرایط خاص سپیدرود در جدول میتواند منجر به ســقوط این تیم شود. علی کریمی در این فصل نتایج بســیار ناامیدکنند­های با ســپیدرود گرفت و با نقــل و انتقاالت نیمفصل نیز نتوانســت وضعیت فنی تیمــش را اصالح کند اما به رغم این نتایج ضعیف، با این تصور که شاید بتواند در نقش مالک سر و سامانی به تیم بدهد، بســیار مورد حمایت قرار گرفــت و درباره عملکرد فنــی او اغلب هیچ انتقادی مطرح نشــد. علی کریمی اما ســرانجام در میانــه راه همه چیز را رها کرده و ســپیدرود با این رفتار دچار مسائل متعددی شده است.

تنها اظهارنظر منتشــر شده از علی کریمــی همین چند جمله اســت: «من تصمیمم را گرفتم و بــه همه بگویید با این کارها کوتــاه نمیآیم. هر چه زودتر تکلیف کادر فنی را مشــخص کنند تا به ضرر هواداران و تیم نشده است.»

ایــن جمــالت معلوم نیســت چه معنایــی دارند؟ روشــن شــدن تکلیف کادر فنی تنها مســاله سپیدرود نیست. ســپیدرود با کادر فنی گذشــتهاش تا هفته نوزدهم 12 امتیــاز گرفته و هیچ کادر فنی دیگری شــاید قادر نبود کمتر از این امتیــاز جمع کنــد. توجه کنیم که اگر از اســتقالل خوزســتان 6 امتیاز کســر نمیشد، ســپیدرود یک امتیاز از قعرنشــین فعلــی هم کمتر داشــت اما مساله سپیدرود مالکیت تیم، بدهیهای انباشــته و بدهیهایی است که در آینده گریبان تیــم را خواهد گرفت. مســاله ســپیدرود این است که در بدترین زمان ممکن با یک تصمیم از سوی علی کریمی به اوج بحران رســیده و معلوم نیست در هفتههــای آینده چه اتفاقاتی برایش رخ خواهد داد، آن هــم در مقطعی از فصل که ســپیدرود باید آخرین شانسهایش برای بقا را امتحان کند. علی کریمی اگر نمیخواست تیمداری کند، چرا در نقل و انتقــاالت نیمفصل تیم را رها نکرد که دســتکم برای مالک فرضی و سرمربی فرضی شانس برای بقا و اصالح فنی تیم بیشتر نباشد؟

سپیدرود گرفتار تصمیمات لجبازانه و عجیبی شــده و بعید اســت اداره کل ورزش و جوانــان و هیات فوتبال قدرت مدیریت این بحران را داشــته باشــند. چند دســتگی بازیکنان تیم و مشکالت اینچنینی نیز تیم را به حاشــیه کشانده و در دوره علــی کریمی نیــز هرگز این بحرانهــای درونتیمــی حل نشــده. حاال ســپیدرود مانده و این بحرانهای خانمانســو­ز. آیــا برای تیم ریشــهدار و دوستداشــت­نی رشــت امیــدی باقی گذاشتهاند؟ این سوال پاسخی ندارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran