Iran Varzeshi

ورود به ترکیب اصلی استقالل تا اطالع ثانوی ممنوع!

-

وینفرد شــفر بعد از پیروزی مقابل پارس جم به ســبب بهکارگیری ترکیبی آرمانی در برابر این تیم و کســب نتیجه مطلوب با ســتایش کارشناســا­ن مواجه شــد. ســرمربی اســتقالل در آن بازی بهترین ترکیب ممکن را برای اســتقالل برگزید که نتیجه چیدمان او هماهنگی فوقالعــاد­ه اثربخــش بازیکنــان، ایجاد موقعیتهای پی در پی گلزنی، موفقیت در فــاز دفاعی و کســب نتیجه مطلوب بــود. اســتقالل همچون بــازی با ذوب آهن، میتوانســت با گلهای بیشــتری جمیهــا را به شهرشــان بدرقه کند که موقعیتهای بســیاری هم در آن میدان از دســت رفت تا عایدی آبیها از 2 گل تجاوز نکند.

پیشبینــی میشــد بــه واســطه سابقهای که وینفرد شفر در تغییرات پی در پی ترکیب استقالل وجود دارد، او در بازی بعد مقابــل ذوب آهن باز هم روی همان مدار تغییرات گام بردارد و ترکیب استقالل را دستکاری کند. در حالی که انتظارها به این ســمت و ســو میرفت سرمربی اســتقالل اما به ترکیب ایدهآل بازی با پارس جم دست نزد و تیمش را با همان بازیکنانی که از ابتدا مقابل این تیم قرارگرفتــ­ه بودند، به میدان بازی با ذوب آهن فرستاد.

تصمیم شفر یک پیام آشکار بود به معترضان پنهان که بعد از بازی با پارس جم به ســبب قرار نگرفتــن در ترکیب اســتقالل دائم غرغر میکردند. یکی از معترضان داریوش شــجاعیان است که جســته و گریخته در صحبتهایی که با همتیمیهایـ­ـش دارد، از بازی نکردن در ترکیب استقالل گله دارد. شجاعیان که بعد از بازی با پارس جم به دلیل نیمکت نشینی معترض بود، احتماال بعد از بازی با ذوب آهن هم از نیمکت نشینی گالیه کرده اســت اما ســوالی که باید در برابر این قبیل بازیکنان قرار داد این است که شفر با کدام اســتدالل فنی باید ترکیب استقالل را تغییر دهد؟

سرمربی اســتقالل پیشتر به دلیل تغییــرات بیحســاب و کتــاب تیمش را بارهــا تــا شکســت در بازیها پیش برد و همــواره برچســب بیثباتی را بر پیشانی اســتقالل میدید و خود را نیز در مقابل انتقادهای گســترده. شفر اما رویه درســتتری را در پیــش گرفته و ظاهرا دیگر قصد ندارد ترکیب تیمش را بیدلیل تغییر دهد. او در نشســتهایی که با اعضای کادرفنیاش داشــته نیز از ترکیبی که مقابل پارس جم و ذوبآهن قرار گرفت به شدت ابراز خرسندی کرده و عمیقا دوست دارد که در بازیهای آتی نیز از همیــن بازیکنان در ترکیب اصلی بهره بگیرد.

تصمیمی که ممکن اســت صدای دیگــر بازیکنــان را هــم درآورد. حتی مهدی قائدی هم از شــرایطی که اخیرا با آن مواجه شده راضی نیست اما قائدی نیز باید بداند نمایش نیمبندی که او در ترکیب استقالل ارائه میکرد هرگز برای تداوم در ترکیب اصلی کافی نیســت و بازیکنانی میتوانند بــه ادامه حضور در ترکیب اســتقالل امیدوار باشــند که از لحاظ فنــی خود را به ســطح بازی در استقالل نزدیک کنند.

عزم شــفر برای حفظ ترکیب اصلی اســتقالل اما ممکن اســت آنهــا که به نیمکتنشــی­نی اعتراض نکردهاند را هم مدتها روی نیمکت بنشاند. علی کریمی که با مصدومیتهــ­ای متعدد نیز مواجه است، احتماال در همین دسته بازیکنان قرار خواهد گرفت. در پســت او شفر به زوج باقری و چشــمی رسیده مگر آنکه در آینده مصدومیت یا محرومیتی برای این بازیکنان به وجــود بیاید و یا اینکه سرمربی استقالل بخواهد چشمی را یک خط عقبتــر، در نقطه دفاع میانی بازی دهد.

ایــن وضعیــت برای طــارق همام هم وجود خواهد داشــت. هافبک چپ عراقــی که در ترکیب اســتقالل خوش میدرخشــید و دائم برای استقالل بازی میکرد، بــرای ورود دوبــاره به ترکیب اصلــی تیمش بــا مانعی به نــام اللهیار صیادمنش مواجه است. بازیکنی که شفر اخیــرا در وصفش گفت: «به راحتی او را به تیمهای اروپایی نمیدهم و مثل پدر از این بازیکن دفاع میکنم.»

البتــه تداوم این ترکیــب نیز خود منوط به موفقیت در بازیهای آتی است. گرچه شــفر بهترین ترکیب ممکن برای تیمش را بعد از هفتهها یافته و با حضور پاتوسی تیمش به بلوغ تاکتیکی رسیده اما همیــن ترکیب نیز ممکن اســت با شکستهای احتمالی در آینده موقعیت خود را از کف بدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran