Iran Varzeshi

مشکلزیاددا­ریمامااشکن­میریزیم

-

در فاصله کمتر از یک هفته مانده به بازی با پاختاکور، برانکو یادآوری کرده که او و تیمش همیشه یک هدف مشخص دارند و آن، قهرمانی است.

ما مشــکالت زیادی داریم اما به فکر گریه کردن و اشک ریختن نیســتیم. به هر حال مصدومیت هم بخشی از بازی است و ما کار خودمان را انجام میدهیم. ما در باالی جدول هســتیم و به نیمهنهایی جام حذفی هم رســیدهایم. اینها نتایجی است که در سه ســال گذشته نگرفته بودیم و این یعنی پیشــرفت. در تمام بازیهایی که در نیمفصــل دوم انجام دادیم، در دو بازی لیگ و حذفی مقابل پدیــده و همینطور در دیدار مقابل فوالد با وجود شکســت، ما تیم بهتری بودیم. در بازی با استقالل خوزســتان هم در خانه خودمان تیم برتر بودیم. ما در همه بازیها خوب کار کردیم و فقط در بازی با نفت مسجدســلیم­ان خوب نبودیم که باید بگویــم آن بازی ضدفوتبال بود، نه فوتبال چون آن زمین مناســب فوتبال بازی کردن نبود.

دفاع از پرســپولیس شــاید همان بهانهای بود که برانکــو ایوانکوویچ را به این مصاحبه ترغیب کرد. مصاحبهای که خبرنگاران پیش از سوت شروع تمرین برایش قول گرفته بودند و آقای سرمربی مثل همیشه با روی باز به اســتقبال پرسشهایشان رفت. طبیعی بــود که بازی بــا صنعتنفت آغازگر این پرســش و پاسخ باشــد و برانکو هم صحبت را اینگونه آغاز کرد: «همیشــه بازیهای سختی با صنعتنفت داشتهایم و ســال گذشته در جام حذفی مقابل آنها حذف شدیم. البته همه بازیها ســخت خواهد بود و بازی آســان نداریم اما تمرکزمان روی تیم خودمان است و با تمام انگیزه و برای پیــروزی مقابل صنعتنفت وارد زمین خواهیم شد.» در ادامه، مرد کروات از مصدومیتهای بازیکنانش گفت: «کمال، سیدجالل، شجاع، بیرانوند و مجموعا پنج بازیکن دفاعیمان آسیبدیده هستند. خودتان جدول را دیدهایــد که جنگ تمامعیاری در باالی جدول وجود دارد اما این رقابت مثل سالهای قبل برای ما بسیار خوب و جذاب است.»

مشکالت مالی پرسپولیس کم بود، مصدومیت بازیکنان هم به آن اضافه شــد. بــا این حال برانکو ایوانکوویچ اهل گالیه نیست: «در این بخش مشکل داریم. امروز شــجاع و ســیدجالل فشار کارشان را نســبت به روزهای قبل بیشتر کردند. خواهیم دید که برای بازی بعدی هر دو آماده میشــوند یا فقط یک نفر اما کمال را برای این بازی نخواهیم داشت. بیرانوند هم مشــکل دارد. ما مشکالت زیادی داریم اما به فکر گریه کردن و اشــک ریختن نیستیم. به هر حال مصدومیت هم بخشــی از بازی است. شما دیدید در بازی منچســتر یونایتد - لیورپول ســه بازیکن منچســتر در نیمه اول مصدوم شدند. با این حال ما کاری به این مســائل نداریم و کار خودمان را انجام میدهیم. ما در باالی جدول هســتیم و به نیمهنهایی جام حذفی هم رســیدهایم. اینها نتایجی است که در سه سال گذشته نگرفته بودیم.»

خط حمله پرسپولیس ســرحال نیست و به نظر میرســد بازیکنان انگیزه زیادی بــرای گلزنی ندارند. البتــه این نــگاه و نظر ماســت و برانکــو مخالف آن: «بودیمیر بازیکنی جدید اســت. ســروش رفیعی هم همینطور. بشــار رســن یک ماه در تیمملی عراق بود و مهدی ترابــی و احمد نوراللهی هم با تیمملی بودند. میدانید که برنامههای باشــگاهی با تیمملی متفاوت اســت و بازیکنان جدید نیاز به هماهنگی دارند. با این شــرایط در تمام بازیهایی که در نیمفصل دوم انجام دادیــم، در دو بازی مقابل پدیده و همینطور در دیدار مقابل فوالد با وجود شکست، ما تیم بهتری بودیم. در بازی با استقالل خوزستان هم در خانه تیم برتر بودیم. ما در همه بازیها خــوب کار کردیم. فقط در بازی با نفت مسجدســلیم­ان خوب نبودیم که باید بگویم آن بازی ضدفوتبال بود، چون آن زمین مناســب فوتبال بازی کردن نبود. کمال مصدوم شــد و خوشــبختان­ه مصدوم بیشــتری ندادیم. با این حال به بودیمیر اجازه ندادیم بازی کند و بشــار رســن را هم اواخر بازی به زمین فرستادیم تا مصدوم نشوند.»

در فاصلــه کمتر از یک هفته مانــده به بازی با پاختاکور، برانکو یادآوری کرده که او و تیمش همیشه یــک هدف مشــخص دارنــد و آن، قهرمانی اســت: «هدف ما همیشــه یکی است، قهرمانی. در کنار تمام مشــکالتی که داریم، بــرای موفقیت تالش میکنیم. نبایــد مشــکالت را توجیه کنیم بلکــه آنها باید حل شــوند. انتظارم از پرسپولیس این است که روز به روز بهتر شویم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran