Iran Varzeshi

شهرام هروی: تیم ملی کاراته برای رقابتهای اتریش آماده است

-

ایران ورزشــی - رقابتهای جام جهانی کشــتی آزاد در روســیه قرار است به میزبانی شهر یاکوتسک از روز 25 اسفندماه آغاز شود؛ رقابتی جذاب و مهم که روسها برای کســب جایــگاه قهرمانی در آن تدارک ویژهای ترتیب دادهانــد. رقابتهای جام جهانی کشــتی آزاد روســیه با حضور ۸ تیم برتــر جهان روزهای 25 و ۶2 اســفندماه در شــهر یاکوتســک برگزار میشــود. تیم ملی کشــتی آزاد ایران نیز بــا هدایت فنی غالمرضا محمدی و حضور چهرههــای شــاخصی همچون رضــا یزدانی، کمیل قاســمی، پرویز هادی، علیرضا کریمی، حســن یزدانی و تعدادی دیگر از ســتارههای جوان کشــتی آزاد کشــورمان برای حضوری مقتدرانه در این رویداد معتبر بینالمللی مهیا میشــود. البته قرار است تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 ســال ایران در این رویداد حاضر شود اما قطعا از بین اســامی که گفتیم تعدادی از اردونشــین­ان این تیم را در یاکوتسک همراهی میکننــد. امــا اتحادیه جهانی کشــتی طبق سنوات گذشته که قبل از شروع مسابقات جام جهانی اســامی تیمهای حاضر و کشتیگیران شرکت کننده در این رویداد را معرفی میکند، ترکیب تیم ملی کشــتی آزاد روســیه را برای حضور در این رقابت جذاب و نفسگیر به شرح زیر اعالم کرده است:

57 کیلوگرم: مســلم ســعدا...یف، آریان تیوتریــن، ۱۶ کیلوگــرم: ادوارد گریگوریف، ماگومــد ادریــساف (قهرمان زیر 23 ســال جهــان)، 5۶ کیلوگرم: احمــد چاکایف (برنز جهــان)، ناچین کوالر (قهرمان زیر 23 ســال جهــان)، 70 کیلوگــرم: داویــد بایــف (نقره زیر 23 ســال جهان)، ماگومدرســ­ول قاضی ماگمــدوف (طــالی جهــان)، ۴7 کیلوگرم: زائوربک ســیداکوف (طالی جهــان)، ماگومد قربــان علیاف (طالی جهــان)، ۹7 کیلوگرم: ماگومد رمضاناف، احمــد گادجی ماگمدوف (برنز جهان)، ۶۸ کیلوگرم: والدیســال­و والیف (برنز جهــان)، داورن کوراگلیف (طالی اروپا)، 2۹ کیلوگــرم: ماگومــد قربــاناف، علیخان جبرئیلاف، 7۹ کیلوگرم: رســول ماگومدوف، ایگور اوســیانیک­وف (برنز زیر 23 سال جهان)، 52۱ کیلوگــرم: آن زور خیزریــف، ســعید گامیــدوف (طالی زیر 23 ســال جهان) تیم روســیه در رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در گروه یک با کشــورهای کوبا، ژاپن و ترکیه همگروه اســت. تیــم ایران نیز بــا ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه در گروه دو با کشورهای آمریکا، گرجستان و مغولستان همگروه است.

رقابت نزدیک آمریکا و گرجستان در گروه دوم

پس از روســیه که با توپ پر و تیمی پر

سیدشــهرام هروی درباره آخرین وضعیــت تیم ملــی کاراته ایــران در آســتانه اعزام به لیگ جهانی سری در اتریش میگوید: «آخرین تمرین تیم ملی روز سهشنبه برگزار شد و امیدوارم ملیپوشان با آمادگی کامل عازم اتریش شــوند تا در مســابقات پیشرو با تمام توان حاضر شوند..»

ســرمربی تیم ملــی کاراته ادامه میدهد: «در مجموع ۴ رویداد ســری «آ» را در سال ۹۱02 در پیش داریم که از ستاره پا به رقابتی گذاشته که خود میزبانی آن را عهدهدار شــده است، در خبری دیگر که روی سایت اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته، به غیبت عبدالرشید سعدا...یف و زائور اوگویف قهرمانان ســال ۸۱02 جهــان در اوزان 57 و 7۹ کیلوگــرم و گاجی مراد رشــیداف، نایب قهرمــان جهــان در وزن ۱۶ کیلوگرم در تیم میزبان اشــاره شده اســت اما روسها با تمام این تفاسیر باز هم به دلیل استفاده از چندین قهرمان جهان خود ماننــد قاضی ماگومدوف، سیداکوف و چاکایف به دنبال این هستند که مقابل تیمهای کوبا، ژاپن و ترکیه در گروه یک این رقابتها پیروز شــوند. همچنین در گروه دوم این مســابقات آمریکا بهعنوان ســرگروه حضور دارد اما رقابت شدیدی با تیم گرجستان که از کشــتیگیرا­ن مطرح خود از جمله گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک در ســنگین وزن بهره میبرد، خواهد داشــت و عالوه بر آن تیم ایران نیز با ترکیب جوان و تیم مغولســتان نیــز با تیمی در حال پیشــرفت در گروه دوم ایــن رقابتها حضور دارنــد. رقابتهــای جام جهانی کشــتی آزاد روزهای 25 و ۶2 اسفندماه در شهر یاکوتسک روســیه برگزار میشــود که تیم زیر 23 سال ایران با حضور چند کشــتیگیر بزرگسال در این مسابقات شرکت میکنند. رقابتهای اتریش نخستین آنها در این سال محسوب میشــود. این مسابقات از ســطح کمی و کیفی بســیار باالیی برخوردار است.»

هروی در ادامه درباره کنار گذاشته شــدن کاراته از المپیک 202۴ پاریس نیز میگویــد: « امیدوارم با رایزنیهایی کــه در این باره از ســوی کشــورهای مختلف انجام خواهد شــد این موضوع حل شود و کاراته در المپیک 202۴ نیز حضور داشته باشد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran