Iran Varzeshi

از چاله به چاه، این تغییر برنامههای جنجالی

-

آخرین تغییراتی که قرار شد از سوی ســازمان لیگ در برنامه رقابتهای لیگ برتر اعمال شــود، تغییر تاریخ بازیهای استقال، پرســپولیس و ذوبآهن از 16 و 17 اســفند به ششم و هفتم فروردین است. این را سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات ســازمان لیگ در گفت و گو با رادیو اعام کرد تــا موجی از اعتراضها نســبت به این تغییر تاریخ هم از سوی باشــگاهها­یی که درخواست تغییر زمان بازیها را داشــتند و هم از سوی رقبای آنها به راه بیفتد.

سعید فتاحی در مصاحبه خود گفته است: «خبر منتشر شــده بحث امنیتی دارد و اســتاندار­ی به این موضوع ورود میکند. 3 باشــگاه آسیایی ما نامه زدند کــه به ما فرصــت بدهنــد و بازیها از فشردگی در بیاید. قرار است قبل از دربی بازیهای ششــم یا هفتم برگزار شــود. مثا آقــای گلمحمدی گفته ما موافقت نمیکنیم ولی بحث ما بحث ملی اســت، اگر ذوب آهن بتواند با نیروی بهتری وارد بازیهای ملی شــود حتی پدیده شانس دارد ســال آینده بهعنــوان تیم چهارم در آسیا شــرکت کند. نمیدانم دوستان (گلمحمدی) چرا این مباحث را مطرح میکنند؟ آن زمان تصمیم گرفتیم بازی لیگ بین بازیهای آســیایی برگزار شود ولی االن درخواست کردیم چون اردوی تیم ملی نداریم میخواهیم فشــار را از تیمهای آسیایی کم کنیم تا انشاا... آنها نتیجه بگیرند و سال آینده 4 تیم داشته باشیم.»

با این تغییر تاریخ اما پرســپولیس و اســتقال بــار دیگر معضــل نزدیکی بازیهای معوقه هفته بیســت و یکم با تاریخ برگزاری دربی را خواهند داشــت و ســازمان لیگ بار دیگر در کشــمکش درخواســته­ا و اعتــراض ســرخابیها گرفتار خواهد شد.

با این حــال اما با اینکه این موضوع از همین حــاال قابل پیشبینی اســت، باز هم فتاحی اصــرار دارد که بازیهای معوقه هفته بیســت و یکم سه روز پیش از دربی و در تعطیات نوروز برگزار شود: «تقویم ما تغییر نمیکند، برای کمک به 3 باشــگاه هفته بیست و یکم لیگ برتر بازیهایش بــه روزهای 6 یا 7 فروردین منتقل میشود. تعیین تکلیف دربی هم هفته گذشته انجام شده و دربی در تاریخ مقرر برگزار میشــود. اگر ششم یا هفتم بازی کنند اشــکالی ندارد، روز دهم در دربی هم بازی میکنند.»

ایــن صحبتهــا در حالــی مطرح میشــود کــه از همیــن حــاال برانکو مخالفتــش با برگزاری بازی نســاجی - پرســپولیس در تاریــخ ششــم یا هفتم فروردین را اعام کرده و با برگزاری این مســابقه پیش از دربــی و در تعطیات مخالف اســت. شــفر هم چند روز پیش اعــام کرده بود که ایــن تغییر تاریخها بیشتر از اینکه به سود استقال باشد، به سود رقبای این تیم است.

از سوی دیگر پدیده و نساجی هم با تغییر تاریــخ این بازی و برگزاریاش در ایام نوروز مخالف هستند و توجیه رییس کمیته مســابقات سازمان لیگ در پاسخ به مخالفتها بخصــوص مخالفت پدیده این است که: «ما میخواهیم به تیمهای آســیایی کمک کنیــم، اگــر تیمهای آسیایی خوب نتیجه بگیرند برای فوتبال ما امتیاز محســوب میشــود. دیدید که امســال به جای 3 سهمیه 4 سهمیه در آسیا داشتیم و این اتفاق برای فوتبال ما خوب است.»

بــه طــور کلی ســازمان لیــگ با تغییراتی کــه دارد در برنامــه برگزاری مسابقات ایجاد میکند، خود را از چاله به چاه میاندازد و بیش از پیش ناتوانیاش در برنامهریزی اصولی را یادآور میشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran