Iran Varzeshi

تراکتورساز­ی میزبان مدعیان

نگاهی به بخت تیم های باالی جدول برای قهرمانی

- جعفر برزگر

رقابت تیمهای بــاالی جدول هفته به هفته نزدیکتر و حســاستر میشود. تنها 10 هفته به پایان لیگ باقی مانده اما هنوز نمیتــوان تیمی را مدعی اصلــی قهرمانی دانســت. شرایط به شــکلی است که حتی روی کاغذ تیمهای ششــم، هفتم و هشتم جدول هم شانس دارند. پرسپولیس میزبان سپاهان

میهمان تراکتورساز­ی برانکــو ایوانکویچ تا پایــان فصل روزهای شلوغی را پیشرو دارد. حضور در لیگ قهرمانان آســیا، جام حذفی و بازیهــای لیگ برتر تقویم این تیم را پر کرده است. آنها در پنج بازی از 10 هفته باقیمانده از تهران خارج میشــوند. طبق برنامه قرمزهــای پایتخت در دو بازی آینده باید به دو استان شــمالی بروند. نساجی و سپیدرود میزبان آنها خواهند بــود. این تیم تا پایان فصل با سه مدعی فعلی روبهرو میشود. جدا از دربی، ســپاهان به تهران میآید و تراکتورساز­ی هم در تبریز از آنها پذیرایی میکند. البته آنها میهمان ذوبآهن در فوالدشهر و همچنین پارس جنوبی در جم هستند که این بازی هفته پایانی میتواند تاثیرگذار باشد.

پدیده میزبان استقالل و سپاهان میهمان تراکتورساز­ی

یحیی گلمحمــدی تا همینجــا هم کار بزرگــی انجام داده اســت. قــرار گرفتن در رده دوم جدول باالتر از چند تیم همه ســاله مدعی کار آســانی نیســت. تیــم او با دو تیــم انتهای جدولی بــازی کرده و حاال بازیهای ســختش باقــی مانده اســت. پدیده هم در پنــج بازی از 10 مســابقه میزبان اســت. در این میان آنها از اســتقالل و ســپاهان پذیرایی میکنند و برای جدال با تراکتورســ­ازی باید به تبریز بروند. البته این تیم برخالف پرســپولیس و استقالل درگیر لیگ قهرمانان آســیا نیست و در جام حذفی هم حضور ندارد. همین مهــم به آنها کمک میکند تا زمان تمرین و اســتراحت بیشــتری داشــته باشــند. گلمحمدی میداند که امتیاز گرفتن از تیم ماشینســاز­ی در هفته پایانی در تبریز کار ســادهای نیست، به همین دلیل نباید اجازه دهد کارش به روز آخر کشیده شود. سپاهان میزبان استقالل، میهمان

پرسپولیس و پدیده شکســت مقابل تراکتورساز­ی در تبریز امیر قلعهنویــی را تا حــدودی از اهدافش دور کــرد. اگرچه او هنوز به بازی معوقهاش مقابل ذوبآهن امیدوار است تا ضمن کسب ســه امتیاز فاصلــهاش را به یــک امتیازی پرســپولیس برســاند. البته هنوز زمان این مســابقه اعالم نشده است. سپاهان هم جدا از دربی اصفهان در پنج بازی میزبان خواهد بود. حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و بازی با پرســپولیس رقابتهای این تیم را فشردهتر کرده و با توجه به بازیهای پیشرو کار قلعهنویی ســخت است. تیم او در هفته بیست و پنجم میزبان استقالل خواهد بود و برای مصاف با دو مدعی دیگر باید از اصفهان خارج شود. پرســپولیس و پدیده در تهران و مشــهد از این تیم پذیرایــی میکند. آنها در هفته پایانی میزبان اســتقالل خوزستان هســتند، تیمی که این روزها شرایط خوبی ندارد و اگر تا آن روز سقوطش قطعی شده باشــد شــاید کار برای میزبان تا حدودی آســان باشــد. البته که تیم خوزستانی کم نمیگذارد. استقالل سه بازی خارج از تهران استقالل مثل پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آســیا است. این تیم در نیمه اول فروردین ســال آینده بازیهای فشردهای دارد. وینفرد شــفر حتما برنامهریزی­هایش را برای حضــوری قدرتمند در این رقابتها انجام داده است.

این تیم تا پایان فصل فقط برای ســه بــازی از تهران خارج میشــود. ســپاهان و پدیــده که هر دو مدعی هســتند و البته صنعــت نفت که بازی آســانی برایشــان نخواهــد بود. البته آنها با پرســپولیس هم بازی خواهند کرد. استقالل در هفته پایانی هم از سپیدرود پذیرایی میکند، تیمی که این روزها شــرایط خوبی ندارد. شــاگردان شــفر اگر همین روند صعودیشان را حفظ کننــد خیلی زود به جمع دو ســه تیم اول جدول اضافه میشوند. تراکتورساز­ی میزبان مدعیان تیــم فوتبال تراکتورســ­ازی تبریز این روزها با حضور بازیکنان مطرح و بزرگی که به خدمت گرفته در قامت یک مدعی اصلی ظاهر شده است. آنها هر چقدر در نیم فصل اول کار سحتی داشــتند در نیم فصل دوم شــرایط بهتری خواهند داشت. این تیم در تمام بازیهای دور برگشــت مقابل مدعیان میزبان اســت. بعد از پذیرایی از استقالل و سپاهان که هر دو تیم را هم شکست دادند، میزبان پرســپولیس و پدیده هم هســتند. بــدون تردید آنها میتوانند از این شــرایط نهایت اســتفاده را ببرند. این تیم فقط برای چهار بازی تیمهای اســتقالل خوزســتان، سپیدرود، ذوبآهن و فوالد در هفته پایانی از تبریز خارج میشود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran