Iran Varzeshi

نمیدانستم چرا اینقدر فوتبال من خوب است!

-

با سردار آزمون از ووزالهای ایرانی تا دردسرهای شهرت

شــبکه تلویزیونی ‪MATCH TV‬ مصاحبهای با ســردار آزمون انجام داده و درباره مسائل مختلف صحبت کرده است که جالب ترین حرفهایش را میخوانید:

بــازی در اولدترافور­د یا آزادی؟: وقتی با روســتوف در اولدترافور­د بازی کردم، فهمیدم که چه جو بزرگ و خوبی دارد ولی در بازیهای ما در تهران 100 هزار تماشــاگر از ما حمایت میکنند و این فوقالعاده اســت. برای من بازی در تیم ملی ایران افتخار به مراتب بزرگتری است. شما خودتان باید از نزدیــک این جو را ببینید. وقتی از یک متری صدای شــما به نفر کناریتان نمیرسد.

ووزالهای ایرانی: ما به این وســیله در ایران شیپور میگوییم. من دیدم که اینها بعد از جام جهانی در روســیه نیز معروف شــدند. ولی همانطور که گفتم ما هواداران خوب زیادی داریم. البته متأســفانه همچنان زنان در ایران نمیتوانند به ورزشگاه بروند. من دوست دارم بانوان هم این فرصت را داشته باشند تا به ورزشگاهها بروند. خالصه هر کس مادر دارد، خواهر و همسر دارد و این حق آنهاســت که به ورزشگاه بروند و بازیهای تیم ملی را ببینند. این خیلی جالبتر میشــود که آنها هم در ورزشگاه باشند و تیم ملی را تشویق کنند. از 100 هزار نفر تقریبا نیمی از تماشاگران آن را همراه خود دارند. ما راضی هســتیم چون شیپور فشار زیادی روی تیم رقیب ایجاد میکند. البته بعضی مواقع خیلی اعصاب خردکن میشود.

خانواده والیبالیسـ­ـت: وقتی 12-13 ســاله بودم خیلی ســخت بود که بین فوتبال و والیبال یک رشــته را انتخاب کنم ولی در نهایت با توصیه خانوادهام فوتبال را انتخاب کردم. من از 9 سالگی فوتبال بــازی کردم. خیلی زود بــه تیمهای پایه ایران دعوت شدم. یادم میآید بنا بر دالیلی دوباره سراغ والیبال رفتم ولی بار دیگر فوتبال را در پیش گرفتم. وقتی بســتگانم فوتبال بــازی میکردند نمیدانســت­م چرا اینقدر فوتبال من خوب اســت. والیبال را هم در ســن خیلی کمی شــروع کردم و فکر میکنــم خیلی از بازیکنان تیم اصلی زنیت چنین کارنامهای نداشته باشند. (با خنده)

لژیونر شدن در 17 سالگی: من برای مسابقاتی در سن پترزبورگ همراه تیم جوانان ایران بودم که در نهایت توانستم آقای گل شوم. استعدادیاب­هایی آنجا بودند که کار من را پسندیدند و من راهی فوتبال روسیه شدم. از همان ابتدا میدانستم که سن پترزبورگ چه شهر بزرگ و معروفی در روسیه است. حتی در ســینمای ایران هم یک فیلم به نام ســن پترزبورگ ســاخته شده است. دوستانم در این فیلم بازی کردند. البته متأسفانه اینجا هوا خیلی سرد و برفی اســت. بالفاصله بعد از تورنمنتی که در روسیه داشتم، پیشنهادی از اینتر و روبینکازان به دســتم رســید. پیشنهاد روبین جدیتر بود و من این تیــم را انتخاب کردم. بردیف را میشــناختم و در نهایت این تیم را انتخاب کردم. خبر گاردین و پیشــنهاد لیورپول: من آن زمان 21 ســال سن داشتم و زیاد به این اخبار و حواشــی توجه نمیکــردم. نمیدانم تمایل لیورپول به جذب من درســت بوده اســت یا خیر. من تمام تمرکزم روی تیم بود و این اخباری بود که پشت در باشگاه رخ میداد و دوست نداشتم وارد آن شوم.

3 میلیون دنبالکننده در اینســتاگر­ام و دردســرهای شهرت: در شهر خودم یعنی گنبدکاووس خیلیها من را از بچگی میشناســند و آن شــور و شوق نیست. در شــهرهای دیگر شرایط فرق میکند. ما میدانیم اینها تمام ابراز عالقه و لطف و محبت مردم است.

توصیــه به آنهایی که میخواهند به ایران بروند: ما فرهنگ خیلی خوب و غنی داریم. مردم ایران بســیار میهماننواز و خوب هستند. با وجود اینکه مردم شــرایط مالی ســختی را تجربه میکنند، اما بســیار دست و دل باز هســتند. آنها با خوشرویی از هم اســتقبال میکنند. ولی جدیت داریم و از روحیه قوی برخورداریم. دیگر میدانید غذاهای ایران چقدر خوب هســتند. وقتی جوانتر بودم و به ایران میرفتم همیشــه با کیلوهای اضافه به روسیه برمیگشــتم. همیشه از من انتقاد میکنند. البته در 4 - 3 سال گذشته من خودم را روی فرم نگه داشتم. در ایران شرایط خیلی خوب است و همه چیز آرام پیش میرود و هیچ درگیری نیســت. خودتــان بیایید و ببینید. از نظر من ایران برای توریســم بهترین گزینه است. ایران کشور فوقالعادها­ی است. میتوانید به اسبهای زیبای ایران هم نگاه کنید. (با خنده)

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran