Iran Varzeshi

آزمون: مهاجم شدهام که گل بزنم

ســردار دوباره اوج گرفته و آمار نشــان میدهد که او چقدر آماده اســت. 7 گل و 2 پاس گل در 9 بازی اخیر ملی و باشــگاهی به نام آزمون ثبت شــده. آماری خیرهکننده برای مهاجمی که به تازگی پیراهن زنیت را پوشــیده و در ترکیب این تیم درخشــیده. آزمون که امیدوار به ا

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

بعــد از آن اتفاقهای عجیب در جام جهانی ،2018 ســردار آزمون به بازیکن جدیدی تبدیل شــده. بازیکنی که خوب میداند به انتقادها چگونه پاســخ بدهد و البته در زمین چطور عملکرد بهتری داشته باشد. سردار بعد از خداحافظی از تیم ملی و سپس بازگشت و بازی در جام ملتهای آسیا، به یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال ایران بدل شــده. مهاجمی کــه فصل را درخشــانتر از همیشه با روبینکازان آغاز کرد و در نقل و انتقاالت زمستانی پیراهن زنیت سنپترزبورگ را پوشید.

ســردار با پیراهن روبینکازان 4 گل زد، 4 پاس گل داد و 4 پنالتی هم گرفت. او نشــان داد که همه آن اتفاقهای تلخ را فراموش کرده و دوبــاره اوج گرفته. نکته جالب درباره آزمون، پاس گلهایی اســت که او برای همتیمیهایش ارسال میکند. تغییری که در ســبک فوتبال او بهوجود آمده و ســردار را به مهاجمی ششــدانگ تبدیل کرده. آزمون تا پایان هفته هجدهم لیگ روســیه، 4 پــاس گل داده و از این حیث، ســومین آمار خــوب را میان تمام بازیکنــان حاضر در لیگ روســیه به خود اختصاص داده اســت. دریوسی از زنیت و گازینسکی از کراســنودا­ر در ردههای اول و دوم بهترین پاسورهای لیگ روسیه قرار گرفتهاند و سردار هم در تعقیب آنهاست.

جالبتر از این نکته، آمار فوقالعادها­ی است که سردار در بازیهای اخیر به نام خود ثبت کــرده. آزمون در 9 بازی اخیر خود در ترکیب تیم ملی و باشگاه زنیت، 7 گل زده و 2 پاس گل داده. نخستین گل مقابل یمن و در جام ملتهای آسیا به ثمر رسید. دو گل مقابــل ویتنام، یک گل و یک پاس گل برابر چین، 2 گل و یک پاس گل در بازی برگشت لیــگ اروپا مقابل فنرباغچه و آخری هم گل سهامتیازی برابر اورال در لیگ روسیه.

اینها آماری است که سردار آزمون از خود بر جا گذاشته. او در این 9 بازی، 709 دقیقه در زمین بــوده و به ازای هر 101 دقیقه یک گل زده و هر 78 دقیقه یک بار روی گلهــای زده تیم ملی و زنیت نقش داشته. ســردار که یکی از دالیل پیروزی زنیت در لیگ اروپــا مقابل فنرباغچه بود، حاال امیدوار است بتواند بازیهای بهتری به نمایش بگذارد، گلهای بیشتری بزند و در جدول ردهبندی بهترین گلزنهای لیگ روسیه هم جایگاهی باالتر به دست بیاورد. ســردار آزمون با 5 گل زده در این فصل، بهتریــن گلزن زنیت در کنــار آرتم زوبا و آلکساندر اروخین است. دو بازیکنی که در روستوف هم کنار سردار حضور داشتند و بخش اعظمی از موفقیتهای این باشــگاه کوچک روســی را رقم زدند. سردار درباره گل ســه امتیــازی مقابــل اورال و البته درخشش برابر فنرباغچه میگوید: «اورال حریف قدرتمنــدی بود اما مــا به دنبال کســب ســه امتیاز بودیم و در نهایت به هدفمان رسیدیم. وظیفه من هم بهعنوان یک مهاجم گلزنی است. مهاجم شدهام که گل بزنــم و دروازه حریفان را باز کنم. این گل هم تالش همه بازیکنان زنیت بود که با ضربه سر من به بار نشست.»

زنیت چــه اهدافــی را در این فصل دنبــال میکنــد؟ آزمون اینگونه پاســخ میدهــد: «قهرمانی در لیگ روســیه که هدف اصلیمان اســت. ایــن فصل چند مدعی نظیر زسکا، کراسنودار و اسپارتاک هم برای قهرمانی تــالش میکنند اما ما نسبت به آنها تیم بهتری هستیم. در لیگ اروپا هم برای صعود به مراحل باالتر تالش میکنیم. فنرباغچــه را بردیم و حاال تمام تمرکزمان روی شکست ویارئال است.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran