Iran Varzeshi

فغانی:بعیدمیدانم VAR بهدربیبرسد

بیشتر ایرادها به دوربینها و اپراتور مربوط است

-

علیرضا فغانی که پنجشــنبه اخیر و در بازی پرسپولیس – صنعت نفت آبادان برای آزمایش سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشــگاه حاضر بود در این باره گفت: «در دو مرحلــهای که سیســتم آفالین را داشتیم بیشتر آزمایش انجام شده و البته ایراداتی داشت. البته سعی بر این است که این ایرادات بر طرف شــود و اگر مسووالن فیفا بخواهند این سیستم را کنترل کنند این مشکالت نباشد.»

وی در خصوص اینکــه ایرادات زیاد بود یا خیر گفت: «مطمئنا ایراداتی وجود داشــت که البته بیشــتر بــه دوربینها و اپراتور برمیگشــت. اخوی سعید فتاحی بهعنوان نماینده آن اپراتور حضور داشتند و خود آقای رفعتی هم در آن اتاق حضور داشــتند و انشــاا... که مشکالت برطرف میشود.»

فغانــی در خصــوص اینکــه آیا این سیستم به دربی میرسد گفت: «من بعید میدانم این سیســتم به صورت آنالین به دربی برسد.»

داور بینالمللی کشورمان در خصوص مزایــای ایــن سیســتم گفت: «فلســفه این سیســتم این اســت کــه داور بتواند صحنههای تاثیرگذار بازی را بازبینی کند. این شانس برای داور در این سیستم وجود دارد کــه او صحنهها را بازبینی کند، مثل گلی که فرانســه به ایرلند زد. با توجه به امکانات همان چیزی که مردم میبینند را داریم و امیدواریم در آینده این سیستم به ما کمک کند.»

وی تاکید کــرد: «یکــی از ایراداتی که میشــود در بعد فرهنگی گرفت رفتار بازیکنــان ما در جام ملتها و جام جهانی بــود که البتــه این ایراد را مــن به مربی میگیرم. حتی بعــد از اعتراض بازیکنان مربیــان ما اعتراض میکردند، ضربهاش را هم خوردیــم و در مهمترین بازی ممکن مقابل عراق آن اتفاقات افتاد. البته من به همکارانم هم گفتهام با شرایط موجود باید تمرکزمان روی کار خودمان باشد تا به این مشکالت بر نخوریم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran