Iran Varzeshi

عباسعلی و گنجزاده حذف شدند

شوک به کاراته ایران در لیگ جهانی

-

در نخســتین روز لیــگ جهانی کاراته وان سری آ که با حضور ۷۵۰۲ کاراتهکا از ۹۹ کشور در شهر سالزبورگ اتریش آغاز شد، صالح اباذری در وزن به اضافه ۴۸ کیلوگرم موفق شد با غلبه بر تمامــی حریفان به فینال راه یابد تا روز یکشــنبه برای کسب مدال طال به مصاف آســیمان قربانلــی آذربایجانی برود.

در همین وزن سامان حیدری به دیدار ردهبندی رســید و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف جاناتان هورنه آلمانی میرود. این دو در حالی برای مــدال طال و برنز تالش میکنند که سجاد گنجزاده و حمیده عباسعلی بهعنوان شــانس اصلی و ســتارههای تیم ملی با شکست مقابل رقبای خود حذف زودهنگامی از مســابقات لیگ جهانی کاراته داشتند.

در وزن بــه اضافــه ۴۸ کیلوگرم، صالــح اباذری با غلبه بر ورزشــکارا­نی از کشورهای پرتغال، فرانسه، بالروس، روســیه و هلند به فینال این مسابقات رســید تا در این مرحله برای رسیدن بــه مدال طال روز یکشــنبه به مصاف آسیمان قربانلی آذربایجانی برود.

سامان حیدری دیگر نماینده ایران در ایــن وزن، برابــر حریفانی از هند، بوسنی و هرزگووین و قزاقستان برنده شد اما در نیمه نهایی مسابقه را مقابل آسیمان قربانلی آذربایجانی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.

قربانلی حریف اباذری در مسابقه فینال اســت. حیدری در گروه شانس مجــدد ابتــدا بــه مصاف دنیلســون جاکوئت از فرانســه رفت و ۴ بر یک به برتری رســید. در دومین مبارزه هم با توجه به حاضر نشدن حریف اکوادوری برنــده میدان لقب گرفــت تا به دیدار ردهبندی راه یابد.

در همیــن وزن ســجاد گنجزاده ابتدا ماکسیم شوکوف از روسیه را ۲ بر صفر برد. سپس مقابل محمد البحری از مراکش ۵ بر ۲ به برتری رســید. در ســومین دیدار آیبول شــادیکانو­ف از قرقیزســتا­ن را هم ۲ بــر صفر مغلوب کــرد اما در چهارمین مبــارزه ۵ بر ۳ نتیجــه را بــه دارنــل الردی هلندی واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت. الردی در نیمه نهایی به اباذری باخته بود. شکســت و حذف گنجزاده همه را شوکه کرد.

در وزن منهای ۰۶ کیلوگرم مجید حســننیا در نخســتین دیدار مقابل ســوییهی تویاما از ژاپن ۵ بر ۴ مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن بــه اضافــه ۸۶ کیلوگرم حمیده عباسعلی در مبارزه اول مقابل آلیشیا کوپوال از ایتالیا ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابتها کنار رفت. شکســت عباســعلی هم دور از انتظار بود و حذف زودهنگام او دومین شوک را به تیم ملی کاراته وارد کرد.

در کاتای انفرادی مردان، ابوالفضل شهرجردی که در گروه ۴۱ با تیمهای کرواسی، اسلواکی، مونتهنگرو، اتریش، ژاپــن، اوکراین، بالروس، چین، ایتالیا، اســپانیا، فرانســه، اســترالیا، هلنــد، مجارســتان و آلمان همگروه بود، دور اول امتیاز ۲۵/۴۲ را کسب کرد و دوم شــد و به دور بعــد راه یافت. دور دوم امتیاز ۴/۵۲ را به دست آورد و بهعنوان نفر دوم به دور بعد صعود کرد. در ادامه به امتیاز ۴۵/۴۲ رســید و بهعنوان نفر چهــارم به دور نیمه نهایــی راه یافت. او در ایــن مرحله بــا امتیاز ۶۴/۵۲ از ادامه رقابتها بازماند و در مکان هفتم ایستاد.

در بخش بانوان، مهســا افسانه که در گروه ۷ قرار داشــت با حریفانی از ایتالیا، روســیه، ژاپن، اسپانیا، برزیل، مراکش، ونزوئال، اتریش، کوزوو، ایرلند، چــک و اوکراین مبارزه کرد و دور اول به امتیاز ۴۴/۴۲ رسید و اول شد. دور دوم با امتیاز ۲۱/۵۲ بهعنوان نفر دوم راهی دور بعد شد.

سپس در دور سوم ۶۰/۵۲ امتیاز گرفت و بــه نیمه نهایی صعود کرد. او در این مرحله با امتیاز ۸۱/۴۲ بهعنوان هفتمی رسید.

فاطمــه صادقــی دیگــر نماینده ایــن بخش در گــروه ۶۱ بــه مصاف کاتاروهایـ­ـی از ونزوئال، مصــر، ایرلند، اوکرایــن، اســترالیا، کــوزوو، فنالند، صربستان، الجزایر، هلند و اسپانیا رفت و ابتدا امتیــاز ۶۴/۴۲ را گرفت و دوم شــد. در مرحله دوم امتیاز ۸۷/۵۲ را کسب کرد و در مکان دوم قرار گرفت و بــه دور بعد رفت. او در دور ســوم با امتیاز ۸۸/۴۲ ششم شد و نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran