Iran Varzeshi

بازگشت عاشورزاده به تیم ملی

-

قهرمانی ایران در تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی

در پایان سومین دوره مسابقات بینالمللی جام ریاست فدراسیون جهانی ،2019 مردان هوگوپوش ایران موفق شــدند کاپ قهرمانی این رویداد را به خود اختصاص دهند، اردن بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و کرهجنوبی عنوان سومی را کسب کرد.

سومین دوره مســابقات جام ریاست فدراســیون جهانی در آسیا )G2( در دو بخش کیوروگی و پاراتکواند­و و در ردههای سنی نوجوانان و بزرگساالن از روز 9 اسفندماه در مجموعه ورزشی «المپیک» جزیره کیش آغاز شده و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

در رقابتهای بزرگساالن، 361 تکواندوکار از کشورهای آذربایجان، آمریکا، اردن، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تونس، چین، روســیه، سوریه، ســوئد، عراق، عمان، قزاقســتان، کره جنوبی، گرجســتان، لبنان، لهســتان و هند حضور داشتند و مبارزات در گروه مردان طــی دو روز 9( و 10 اســفندماه) برگزار شد.

در پایان این دوره از مســابقات، ایران بــا 5 مدال طال، 2 نقره، یــک برنز و 763 امتیاز کاپ قهرمانی را باالی سر برد؛ اردن با 2 مدال طال، یک برنز و 279 امتیاز نایب قهرمان شد، کرهجنوبی با یک طال و 128 امتیاز بر سکوی سومی ایستاد و قزاقستان بــا یک نقره، یک برنــز و 89 امتیاز عنوان چهارمی را کسب کرد.

تیمهای روســیه، تونس، ازبکســتان، عراق، ارمنستان و هند به ترتیب در جایگاه پنجم تا دهم قرار گرفتند.

یکی از اتفاقات مهم این دوره از مسابقات قهرمانی فرزان عاشورزاده بود که در مســابقه فینال توانست محمد کاظمی را شکست دهد. بعد از برتری عاشــورزاد­ه مقابل کاظمی کادر فنی تیم ملی تکواندو تصمیم گرفت عاشورزاده را یک بار دیگر به تیم ملی دعوت کند.

این در حالی بود که بعد از شکســت عاشــورزاد­ه در انتخابی تیم ملی فریبرز عســگری ســرمربی تیم ملی تصمیم گرفته بود او را دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نکند. حاال با درخشــش عاشــورزاد­ه در جام ریاســت فدراســیون جهانی او یک بار دیگر به گزینه اصلی رسیدن به هوگوی تیم ملی تبدیل شده و به همین زودیها باز هم در اردوی تیم ملی حاضر میشــود و به احتمال زیاد هم شــانس حضور در مسابقات جهانی منچستر را به دست میآورد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran