Iran Varzeshi

ترنت، برگ برنده لیورپول

- مارتین کیون، مدافع سابق تیم ملی ‪Martin Keown‬

گاهــی اوقات شــما تنهــا وقتی به ارزش یک بازیکن پی میبرید که در تیم نباشــد. در جریان افت اخیر لیورپول، به شدت جای خالی خالقیت ترنت الکساندر آرنولد احســاس شــد. او درست به موقع بازگشــته تا به لیورپول باور دهد میتواند قهرمان شــود. این مرد جوان بدون ترس بازی میکند، وقتی اســتارت میزند، رقبا وقت زیادی برای متوقف کردنش ندارند.

به ندرت میبینید کند عمل میکند، تعلــل میورزد یــا یک ضربــه اضافه به تــوپ میزند، به یک چشــم به هم زدن، توپ تقدیم مهاجم میشــود. اورتون روی سانترها ضعیف اســت و اگر فکری برای مهــار او پیدا نکند، خط حمله ترســناک لیورپول به شدت مجازاتش خواهد کرد.

کیفیــت ســانترهای او فوقالعــاد­ه اســت. الکساندر آرنولد اســتعدادی ذاتی برای ضربه زدن به توپ دارد، ســرعت و قدرت خیلــی خوبی دارد. ســانترهای­ش من را یاد اســتیون جرارد میاندازد با آن دقت و اثرگذاری. کاپیتان ســابق لیورپول توانایی این بازیکن را کشف کرد وقتی در تیم زیر 16 ســال مربی شده بود. جرارد در کتاب زندگینامها­ش نوشــته: «هر روز بیشتر شبیه من میشود. میتواند شماره 6 باشد، یک هافبک دفاعی اما چندپسته اســت و میبینم میتوانــد چند جا بازی کند.»

حاال 20 ســاله شــده، به تیم اصلی باشــگاه راه یافته و 5 بازی هم برای تیم ملی انگلیــس انجام داده. تا به حال نقش ذخیره را برای کایل واکر و کایران تریپیر، مدافعان راســت انگلیس بــازی کرده اما میتواند یک هافبک وســط طراز اول هم باشد.

ما پاسکاریهای او را در وسط زمین خواهیم دیــد، فکر میکنم اینجا میتواند بدرخشــد. اگر نتواند در دفاع راســت در ترکیــب اصلی قرار گیــرد، باید برنامهای چیده شــود تا او بــازی کند؛ آنقدر خوب است که نمیشود بیرون بماند.

منبع: دیلی میل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran