Iran Varzeshi

اسپالتی: ایکاردی باید در زمین به نفع اینتر کار کند

-

نیمه اول مقابل کالیاری وحشتناک بازی کردیم

لوچانو اســپالتی مربی اینتر بعــد از باخت 2 بر یک تیمش در خانه کالیاری در هفته بیســت و ششــم ســری A به ضعیف بودن عملکرد شــاگردانش اذعان کــرد و به مهاجم یاغی تیمــش مائوریو ایکاردی که مدتی است از بازی برای نراتزوری خودداری میکند هم کنایه زد.

باخت اینتر در ســاردینیا در شبی که حریف یک پنالتیاش را هم از دســت داد، این فرصت را در اختیار میالن قرار داد تا با غلبه بر ساسولو جای همشهری آبیومشکیپو­ش خود را در رده سوم جدول بگیرد.

اســپالتی در پایان بازی به شبکه اسکای اســپورتس ایتالیا گفت: «بهتر اســت وارد جزییات نشــویم و به گفتن اینکــه اینتر در نیمه اول وحشــتناک بود، کفایت کنیم. ما در تصمیمگیریه­ایمان تعلل کردیم و تردید نشــان دادیم. توپ را با سرعتی پایین در زمیــن میچرخاندیم و به اندازه کافی در نبردهای انفرادی نجنگیدیم و کال کم کاری کردیم. کالیاری گلهای بســیار خوبی زد و موقعیتهایش را هم با دویدن مقابل مدافعان ما و ارســال سانتر روی دروازه ما ایجاد کرد. ما هم این تواناییها را داریم اما نتوانســتی­م از آنهــا نهایت اســتفاده را ببریم. به نظر من در صحنه گل لــوکا چپیتلی هم توپ بعد از برخورد با ایوان پریشیچ تغییر مسیر داد.»

اینتر یک بار دیگر در فرار از شکست در بازیهــای این فصل خود که در آنها از حریف عقب افتاده ناکام ماند. در واقع در این فصل تنها بازی که نراتزوری از شکســت گریخت تساوی 3 بر 3 مقابل فیورنتینا بود.

اسپالتی درباره این آمار هم گفت: «این به واکنش تیم برمیگردد و به رویکرد آن و من امشــب دیدم که تیممان برای مدتی طوالنی از زمان بازی در نیمه دوم، بر بازی مســلط بود هرچنــد وقتی که گل نزنی این چیزها فایدهای ندارد و فقط یک آمار بیارزش میشــود. با این حال مهم است که شما همه جزییات بازی را ببینید.»

در نبود مائورو ایکاردی، مهاجم نــوک آرژانتینی که از زمان گرفته شدن بازوبند کاپیتانی دیگر برای اینتر به میدان نرفته است، اسپالتی در 5 دقیقــه آخر بازی مدافع میانی تیمش آندرهآ رانوکیا را بهعنوان مهاجم نوک در ترکیب قرار داد. اســپالتی بــا طعنهزدن به اظهارات اخیر مائورو ایکاردی درباره آمادگــیاش برای کمک به اینتر، ادامه داد: «من در این بــاره فقط میتوانــم چیزی را بگویم که قبال هم گفتــم. اگر راهی برای کمک کردن به اینتر وجود داشــته باشد و شما بخواهید نشان دهید که ایــن تیم چقدر برایتان اهمیت دارد، باید در زمین بازی حضور داشــته باشــید. برخی مسائل هستند که باعث ایجاد اختالف و مشکل میشوند، پس با توجه به نتیجه بــازی و رویکردی که کالیاری در 5 دقیقه پایانی داشــت، به میدان فرستادن یک بازیکن ســرعتی دیگر فایدهای نداشت. ما به کســی نیاز داشــتیم که در محوطه جریمه حاضر باشد و بتواند با ضربات ســرش از ســانترها اســتفاده کند یا توپ را برای سایر بازیکنان بکارد. ما 85 دقیقه وقت داشــتیم از کالیاری امتیاز بگیریم که آن را هم میتوان به ناتوانیمان نســبت داد هم به بدشانســی. پس ما باید چیزی متفاوت را امتحان میکردیم. ما هم میتوانیم در طول یک بازی در طول فصل شــیوه بازیمان را تغییر دهیم و ایــن اتفاق زمانی رخ میدهد که میبینیم تیممان از ســطحی خیلی باال ناگهان دچار افت میشود. ما در ارائه فوتبالی که مد نظرمان است مشکل داریم.»

اسپالتی از مواجه شدن با سوالی دیگر درباره ایکاردی مبنی بر اینکه اگر او مصدوم اســت چرا مانند مقطع ابتدای فصــل با تحمل درد بازی نمیکند، ناراحت شــد و گفت: «چرا شما ســواالتتا­ن درباره ایکاردی و کیتا را به شــیوه متفاوت میپرسید؟ چرا میپرسید چقدر طول میکشد کــه کیتا برگــردد و همان ســوال را درباره ایکاردی به شــیوهای دیگر میپرســید؟ شما با این شیوه سوال پرســیدنتا­ن دارید وانمود میکنید که در رفتار ایکاردی مشکلی وجود دارد وگرنه سواالتتان را به شیوهای مشابه میپرســیدی­د. اگر جوابها قانعتان نمیکند، این مشکل خودتان است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran