Iran Varzeshi

یوونتوس خسته و فرسوده

- جیمز هورنکسل ‪James Horncastle‬

ماســیمیلی­انو آلگری و دیگر اعضای کادر فنــی یوونتوس پس از شکســت 2 بر صفر مقابل اتلتیکوماد­رید، یک جلسه تحلیــل ویدئویی بــرای بازیکنان برگزار کردند. این جلسه زیاد طول نکشید. چند کلیپ آموزشــی به هم چســبانده شد و برای بازیکنان به نمایش درآمد، نه اینکه آنها کل بازی را از ابتدا تماشا کنند.

آلگــری گفــت: «اگــر ایــن کار را میکردیم که همه به خــواب میرفتیم! سه دقیقه کافی بود. بعد دیگر از آن بازی عبور کردیم.»

امــا عبور از آن بازی در حرف راحت است در عمل نه، بهویژه که آن یوونتوس سخت به دنبال فتح لیگ قهرمانان است و این نتیجــه میتواند امیدهای آنها را از بین ببرد. آلگری گفت که نیمه دوم بازی در ورزشــگاه واندا متروپولیتا­نو زخمهای خــود را بر پیکر یووه بهجا گذاشــته و از این اســتقبال میکند کــه بین دو بازی رفت و برگشت 16 روز فاصله است: «اگر قرار بود بالفاصله با اتلتیکو بازی برگشت را برگزار کنیم خیلی بد میشد. اگر قرار بود چهارشنبه هفته پیش به مصاف آنها برویــم قطعا حذف میشــدیم. ما نیاز به اندکی زمان داشتیم.»

آلگری بهصورت کلی گفت یوونتوس باید دوباره ســر و شــکل بگیرد و قطعه به قطعه ساخته شــود: «یوونتوس مانند لیوانی تهی است. شما باید هر روز آن را کمی پر کنید تــا اینکه در 12 مارس به بهترین وضعیت خود برسید.»

استعارهای که آلگری استفاده کرده جالب اســت امــا نباید حرفهــای او را اشتباه تفســیر کرد. منظور او این نیست که یوونتوس «تهی» اســت و خالی شده است. چیزی که او میگوید این است که باید بهتدریج و ســنجیده به سراغ بازی برگشت رفت. اگر هر روز به بازیکنان گفته شود کجاها اشتباه کردهاند و چه کارهایی را باید صحیح انجام بدهند، باعث میشود بار سنگینی روی دوش بازیکنان تحمیل شود و آنها از همین حاال شکستخورده باشند. فشار و انتظارات همین حاال هم به اندازه کافی سنگین است.

اما بــا توجه به عملکرد یوونتوس در خانه بولونیا، به نظر میرسد روند درمان این تیم هنوز آغاز نشده است.

هنگامی که از آلگری خواســته شد نکات مثبــت بازی را بگوید، نخســتین چیزی که به ذهن او رســید بازگوکننده همــه چیز بود؛ «ســه امتیاز مســابقه!» بهجز عملکرد درخشــان پائولو دیباال در دقایق کوتاه حضورش در میدان که باعث پیروزی تیم شــد، یوونتوس نکته مثبت دیگری نداشت. عملکرد آنها ضعیف بود و البته آنها برای دومینبار در فاصله چهار روز در خارج از خانه بازی میکردند، آن هم مقابل تیمی که بــرای بقا میجنگد و سینیشــا میهایلوویچ، مربی آن تیم از بازیکنانش خواســته بود مانند شاگردان همتیمی سابقش در التزیو، یعنی دیهگو سیمئونه، پرتکاپو و جنگنده بازی کنند.

یووه در ورزشــگاه رناتو دالآرا اجازه داد در نیمــه اول 9 ضربــه به ســمت دروازهاش زده شود که در این فصل برای آنها بیســابقه بود. آنها تا دقیقه 27 هیچ ضربهای به سمت دروازه حریف نداشتند. آلگری ترکیبــی آزمایشــی را به زمین فرســتاده بود و هدفش احتماال این بود که ترکیب را برای بازی برگشــت مقابل اتلتیکــو تغییر دهد اما ایــن کار او نتایج کامال مثبتی نداشت.

از یک ســو، نخستین حضور فدریکو برناردســک­ی در خط میانی بــه اندازهای خوب بود که آلگری بخواهد بیشــتر از او در این پست استفاده کند. از سوی دیگر، ژوائو کانسلو در پســت بال ناامیدکنند­ه بود. این بازیکن پرتغالی درک مناســبی از وظایفش نداشــت و زمانبندی او هم خوب نبود، به این ترتیب نتوانســت موثر بــازی کند. او نیاز به فضا دارد و هنگامی که عقبتر بــازی میکند، این فضا برای او بیشتر مهیا میشود اما در حال حاضر بعید به نظر میرسد طرفداران یوونتوس او را در این پست ببینند، مگر آنکه اوضاع مانند بازی با التزیو شــود. در آن بازی، او در 20 دقیقــه پایانی به میدان رفت و مقابل تیمی خســته که نمیتوانســ­ت از برتریاش دفاع کند، نمایشــی درخشان داشت.

در هر حال، منتقدان آلگری به این اشــاره کردند که کانسلو در بازی مقابل اتلتیکو غایب بود و همین نشــان میداد آلگری بیش از حــد محتاطانه کار کرده است.

آلگری به این ترتیب به کانســلو در جلو میدان بازی داد؛ جایی که او از دروازه خودی دور بــود و ضعفهای دفاعیاش معلوم نمیشد. این کار او بههمراه بردن برناردســک­ی به خط میانی نشان میداد تیم باید بهنحوی سازماندهی شود که تا جای ممکن تکنیک و خالقیت داشــته باشد، بدون آنکه توازن تیم بههم بخورد.

ایــن هفته، پیش از بــازی در خانه ناپولی، همه توجهها به آمادگی داگالس کاستا بود. او بهترین بازیکن یووه در نیمه دوم فصــل پیش بود، ولــی مانند دوران حضــورش در بایرن، در فصل دوم حضور در یوونتوس بســیار افت کرده اســت. او دچار بحران مصدومیت و محرومیت شده و یکبــار هم در یک میهمانــی با نیمار حضور داشــته است. از ســوی دیگر، مچ پای کریســتیان­و رونالدو هم ورم کرده به این ترتیب به نظر میرســد او استراحت کند تا به بازی با اتلتیکو در تورین برسد. از اینرو، فشار بیشتری روی کاستا است تا به میادین برگردد اما مشــخص نیست که او بتواند به بازی یکشنبه برسد.

در کل، تیم یووه هم از نظر فیزیکی خســته اســت و هم از نظر ذهنی. همه به این اشــاره کردند که یوونتوس چقدر مقابل اتلتیکو غیرورزشــی بــازی کرد. چیزی که آلگری گفت برداشت اشتباهی از عملکرد این تیم بوده است. به گفته او، تیم سیمئونه با ســازمانده­ی خوبش و با فشــار زیادی که میآورد، بازی رقیبان را کند میکند. آنها ضرباهنگ باالیی ندارند اما از نظــر فیزیکــی و جنگندگی عالی هستند.

یووه تیمی اســت که میتواند برای بازگشــت بجنگد اما آنهــا پیش از دیدار در مادریــد دچار مشــکل شــده بودند. جورجیــو کیهلینی و لئونــاردو بونوچی تازه از مصدومیت رهایــی یافته بودند و آنها را بهسرعت و با عجله فراوان به بازی رســاندند. میرالم پیانیچ که به گفته خود آلگــری «نیمهمرده» بود، ســرما خورده بــود و تنفس هم برایش دشــوار بود. بلز ماتوییــدی و ماریــو مانجوکیچ در میان بازیکنــان یوونتوس از نظــر تعداد بازی در ایــن فصل در ردههــای دوم و چهارم هستند، هرچند هر دو نفر بهدلیل رسیدن تیمهایشــا­ن بــه فینال جــام جهانی، پیشفصل کوتاهی را سپری کرده بودند. برگزاری سوپرجام در عربستان در زمانی نامناسب هم باعث شــد یووه به زحمت بیفتــد و نتواند در تعطیالت زمســتانی بهخوبی خودش را شارژ کند.

همچنیــن اغلب فراموش میشــود که امــره جان و کانســلو پــس از آغاز فصل جراحی شــدند. خوان کــوادرادو که بازیکنی تاثیرگذار بــرای آلگری بود زانویش را جراحی کرده و ســامی خدیرا هم بهدلیل مشکل قلبی که پیش از بازی با اتلتی کشــف شد، دور از میادین است. طرفداران و منتقدان این موارد را در نظر نمیگیرند و نمیگویند این مســائل چه تاثیری روی گزینههای پیشروی آلگری میگذارد.

هفته پیش بود که آلگری هشدار داد: «لحظهای که دیگر به من خوش نگذرد از کار اســتعفا خواهم داد. من چنین آدمی هســتم.» مربیگری یوونتــوس باید حاال بسیار خوشحالکنند­ه باشــد اما اینطور نیست. این تیم 13 امتیاز بیشتر از ناپولی در صــدر جدول دارد و به نظر میرســد چند رکــورد را جابهجا کند اما همانطور که آنتونیو کونته در ســالی که یوونتوس را به بیش از 100 امتیاز رســاند دریافت، چنین دستاوردی دیگر برای طرفداران و رسانهها کافی نیســت. آنها کاری ندارند دفــاع از عنوان قهرمانــی در لیگ در هر سال چقدر سخت است و تداوم موفقیت تا چه حد دشــوار اســت. به این ترتیب آلگری از این نظر ناراحت است.

آلگــری اخیــرا تصمیــم گرفتــه حســابهای کاربریاش در شــبکههای اجتماعــی را ببنــدد. او همچنین اردوی فوتبال تابســتانی­اش در لیورنو را تعطیل کرد. ایــن کارهای او توجه بســیاری را جلب کرد. فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی یوونتوس گفت: «کامال مطمئن هســتم آلگری با ما میماند، صرفنظر از اینکه چه نتیجهای در لیگ قهرمانان بگیرد.» اما از سوی دیگر، ابهاماتی که وجود دارد باعث شده صحبت از بازگشت زینالدین زیدان به تورین جدیتر شود.

آلگری به بازگشــت یوونتوس مقابل اتلتیکوماد­رید خوشــبین است و میداند ایــن قویترین تیم یوونتوس در هشــت سال گذشته است اما از جوی که پیرامون بانوی پیر وجود دارد ناراضی است. شاید ایــن اوضاع هم بگذرد اما برای اینکه این اتفــاق بیفتد، آلگری و تیم باید از ســد اتلتی عبور کنند.

یکشنبه21 25|1397دنفسا جمادیالثان­ی0441 6156هرامش|3Mar2019|

منبع:

فوتبــال ایتالیــا- رئال مادریــد در این فکر اســت که از دعوای اینتــر و ایکاردی بهره ببرد و مهاجــم آرژانتینی را در ازای 40 تــا 50 میلیون یورو بخرد. این در حالی اســت که رقم فســخ قرارداد ایکاردی که فقــط در دو هفته اول تابســتان اعتبــار دارد، 110 میلیون یورو اســت اما رئال با وضعیت به وجود آمــده، قصد ندارد این پــول را بپردازد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran