Iran Varzeshi

آنچلوتی: برای رقابت با یوونتوس آمادهایم

-

کارلــو آنچلوتی، مربــی ناپولی میگوید تیمش میتوانــد با یوونتــوس یکهتاز رقابت کنــد حتی اگر به این فصل نرســد. یوونتوس با 13 امتیاز اختالف در صدر جدول اســت و با سرعت به ســوی هشتمین قهرمانی متوالی گام برمیدارد. تیم تورینــی که نیمنگاهی به بازی برگشــت لیگ قهرمانان با اتلتیکوماد­رید دارد، به کریستیانو رونالدو استراحت میدهد.

آنچلوتی به ال استامپا گفت: «جدول دروغ نمیگوید، بخشی از آن بهخاطر قدرت یووه و بخشــی بهخاطر ضعفهای ما است. یوونتوس اینجا میآید که با اســتفاده از تواناییهای­ش، دفاع مستحکم، ضدحمله، روحیه جنگندگی و ماســیمیلی­انو آلگری میتواند به کریســتیان­و رونالدو اســتراحت بدهد. فوقستاره پرتغالی در جریــان برد یــک بر صفر هفته گذشــته مقابــل بولونیــا، به شــکلی جزیــی صدمه دید. چهارشــنبه اعــالم شــد رونالدو تحت آزمایشهای بیشــتر قرار میگیــرد و نباید تعجب کرد اگر این بازیکن 43ســاله با توجه بــه فاصلهای که در صدر جــدول دارند کنار گذاشته شــود و البته تمرکزشان برای بازی برگشت مرحله یکهشتمنهای­ی لیگ قهرمانان ســرعت، رقابت را تمام کند. بین دو تیم هیچ چیزی مخفی نیست.»

به هــر حــال بــازی جذابی میشــود حداقل به این دلیــل که ناپولی میتواند روند شکســتناپذ­یری یوونتــوس را متوقف کند و اجازه ندهد دســتاورد فصــل 2011-2012 که بدون باخت قهرمان شــدند، تکرار شــود. آزمون سختی هم برای آنچلوتی است که بعد از جانشینی مائوریتزیو ساری بهتدریج تیمش را ســاخته. تیم آنچلوتــی میتواند بازی روان دوران ســاری را تکرار کنــد هرچند به اندازه ســلفش متعصب نیســت. او بیش از ســاری به بازیکنان جــوان میدان میدهــد و امثال منبع: کوین مالکویت، فابین رویــس، آدام اوناس و پیوتر زیلینســکی فرصت خوبی برای بازی به دست آوردهاند ضمن اینکه کارلتو در تاکتیک تیم هم تغییر میدهــد و دفاع تیم بخصوص پیشرفت کرده است.

تیمی که در بازی امشب در ترکیب اصلی مقابل یوونتوس قرار میگیرد تنها چهار یا پنج بازمانده از تیمی دارد که فصل قبل در تورین به پیروزی یک بر صفر رسید؛ آخرینباری که یوونتوس در یک مسابقه لیگ شکست خورد.

همانطــور که آنچلوتــی میگوید ناپولی ایــن فصل عملکرد چندان بدی نداشــته و از 25 بازی 17 برد به دســت آورده اما به اندازه کافی برای رقابت بــا یوونتوس مهارناپذیر که تنها شش امتیاز از دست داده، خوب نبوده.

او مالک ناپولی، آئورلیو دلورنتیس را با سیلویو برلوسکنی، مالک میالن مقایسه میکند که در سالهای 2001-2009 با او همکاری کــرد و دوران موفقیتآمیز­ی داشــت و افتخارات زیادی به دست آورد از جملــه دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی لیگ ایتالیــا. آنچلوتی گفت: «دلورنتیس شبیه برلوســکنی است چون تیم را مثل یک خانــواده بــزرگ اداره میکند و من خــودم را یکی از اعضای خانواده میدانم. قهرمانی در ناپولی یک رویای محققنشده اســت و دیر یا زود این اتفاق میافتد. من مطمئنم.» منبع: رویترز

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran