Iran Varzeshi

اخباری آمد، دروازه فروزان قفل شد

دو دروازهبان همسطح، چالش جدید تراکتورساز­ی

- امير‌اسدی ‪Amir Asadi‬

تراکتورســ­ازی با حضور جــرج لیکنــز و در نقل و انتقــاالت نیمفصل تصمیــم گرفــت دروازهبان جدیــدی را جذب کند. محمدرضــا اخباری گزینه همیشــگی دو ســال اخیــر این تیم بــود کــه روز 16 دیماه و با امضــای قراردادی 4ســاله به تبریز برگشــت تــا دوباره پیراهــن تراکتورســ­ازی را بپوشــد. اخباری با هــدف بازی برای تراکتورســ­ازی به تیم ســابق خــود برگشــت اما فــروزان بهقــدری درخشــیده که حتــی لیکنز هم بــه اســتفاده از اخبــاری لحظهای فکــر نکرده. از وقتی محمدرضا اخباری پیراهن تراکتورساز­ی را پوشیده، این تیم 5 بار در لیگ برتر به میدان رفته و تنها یک گل دریافت کرده.

در فوتبــال حضــور دو دروازهبــا­ن باکیفیت و اســم و رسمدار در یک تیم را با جمله دو پادشــاه در یک اقلیم نگنجند توصیف میکننــد؛ جملهای که قریب به اتفاق مربیان، عکــس آن را میپذیرند و گروهی اندک بر این عقیدهاند که حضور دو دروازهبان خوب و همسطح در یک تیم ضــرورت دارد. در لیگ هجدهم هم چند باشــگاه هستند که از وجود دو دروازهبان آماده سود میبرند.

اســتقالل و تراکتورســ­ازی از جمله این تیمها هســتند کــه دروازهبانه­ایی در اختیار دارند کــه بهناچار یکی از آنها باید بــازی کند و دیگــری روی نیمکت بنشیند. وینفرد شفر وقتی با این پرسش که چرا دو دروازهبان آماده را در استقالل نگه داشــته، میگوید: «تصــور کنید در یک بازی آســیایی یا یــک دربی حضور دارید. اگر دروازهبان اصلی مصدوم شــود یا محروم، آیا میتوانیــد در چنین بازی مهمی به یــک دروازهبان جوان اطمینان کنیــد؟ به همیــن خاطر اســت که در اســتقالل این مساله را رعایت کرده و دو دروازهبان همسطح در اختیار داریم.»

گروهــی دیگر امــا با این مســاله مخالفانــد و معتقد بــه اینکه حضور دو دروازهبان آمــاده که با نیمکتنشــی­نی یکی از آنها همراه میشــود، کیفیت فنی دروازهبان نیمکتنشین را پایین میآورد. در تراکتورســ­ازی اما این اتفاق رخ داده و به ســود باشــگاه تبریزی هم شــده. تراکتورســ­ازی فصل را با حضور محسن فروزان بهعنوان دروازهبان ثابت و مهدی محمدیان در قامت دروازهبان ذخیره آغاز کرد.

فروزان میدانست با هر نمایشی -از بینقص گرفته تــا ضعیف- درون دروازه میایســتد و کادر فنی او را روی نیمکت نمینشاند.

آمــار او در بخش کلینشــیته­ا به هیچوجه جالب نبود. 6 کلینشیت در 15 بازی که نمیتوانست برای تراکتورساز­ی که مدعی قهرمانی بود، مناسب باشد.

تراکتورســ­ازی با حضور جرج لیکنز و در نقــل و انتقــاالت نیمفصل تصمیم گرفت دروازهبــا­ن جدیدی را جذب کند. محمدرضا اخباری گزینه همیشــگی دو سال اخیر این تیم بود که روز 16 دیماه و با امضــای قراردادی 4ســاله به تبریز برگشــت تا دوباره پیراهن تراکتورساز­ی را بپوشد.

اخبــاری بــا هــدف بــازی برای تراکتورســ­ازی به تیم سابق خود برگشت اما فروزان بهقدری درخشــیده که حتی لیکنز هم به استفاده از اخباری لحظهای فکر نکرده.

از وقتــی محمدرضا اخباری پیراهن تراکتورساز­ی را پوشــیده، این تیم 5 بار در لیگ برتر به میــدان رفته و تنها یک گل دریافت کرده.

تراکتورســ­ازی در هفته شانزدهم 3 بر صفر نفت مسجدسلیمان را برد، هفته هفدهم برابر نساجیقائمش­ــهر به تساوی یک بر یک رســید، هفتــه هجدهم و در

محسن فروزان که قبل از حضور اخباری، تنها در 6 بازی دروازه تراکتورساز­ی را بسته نگه داشته بود، در 5 هفته اخیر 4 کلینشیت به آمار خود اضافه کرده و از دروازهبانه­ایی چون پیام نیازمند سبقت گرفته.

ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل استقالل یــک بر صفر بــه پیروزی رســید، هفته نوزدهم برابر ســایپا تساوی صفر بر صفر کســب کرد و در هفته بیستم نیز موفق شد سپاهان پرستاره را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کند.

محســن فروزان که قبــل از حضور اخبــاری، تنهــا در 6 بــازی دروازه تراکتورساز­ی را بسته نگه داشته بود، در 5 هفته اخیر 4 کلینشــیت به آمار خود اضافه کرده و از دروازهبانه­ایی چون پیام نیازمند ســبقت گرفتــه. دروازه فروزان، آخریــن بــار در دقیقه 17 بــازی مقابل نساجی در قائمشهر و البته از روی نقطه پنالتی باز شد.

این دروازهبان از آن روز به بعد گلی دریافت نکرده و حدود 343 دقیقه است که دروازهاش را بسته نگه داشته.

بــرای تراکتورســ­ازی حضــور دو دروازهبان همســطح نهتنها حاشــیهای بهوجــود نیــاورده بلکه مفیــد هم بوده و محســن فروزان به مــرزی از آمادگی رسیده که مقابل استقالل و سپاهان گل نمیخورد و برابر ســایپا و مسجدسلیمان هــم بهراحتی آب خــوردن به دروازهاش قفل میزند. او البته میداند اگر اشتباهی مهلک انجام بدهــد، محمدرضا اخباری هســت که به ترکیب برســد و جای او را بگیرد. همین مســاله در کنــار آمادگی مدافعانــی چون ایمان ســلیمی و محمد طیبی باعثشــده تراکتورساز­ی بهترین روزهای خود را از لحاظ ســاختار دفاعی ســپری کنــد و دروازه خــود را بــرای هفتههای متوالی بسته نگه دارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran