Iran Varzeshi

مریم آزمون امیدوار به آینده و بازی در آزادی

شکست تیم فوتبال زنان ایران در نخستین بازی مقابل بالروس

-

تیــم فوتبــال زنــان ایــران در نخســتین بازی تدارکاتیاش مقابل بالروس شکســت خورد تا خود را آمــاده بازی دوم مقابل این تیــم کند. مدتی قبل خبر رسید قرار است تیم فوتبال زنان بالروس به ایران بیاید تا با تیم فوتبال زنان ایران بازی دوستانه برگزار کند.

از آنجا که شــاگردان مریم آزمون تالش میکنند با آمادگی بیشتری به مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیــو بروند، بالروس انتخاب خوبــی بود تا تیم ایران برای این رقابتهای مهم آماده شود.

این بازی قرار بود در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود تا فدراســیون فوتبال ایران نشان دهد هیچ فرقی بین تیــم زنان و مردان نمیگذارد امــا به دلیل اینکه بالروس قبول نکــرد، با حجاب بازی کند، این بازی به ورزشگاه آرارات منتقل شد.

اگرچه این مســاله اعتراضهــا­ی زیادی به دنبال داشت و خیلی از زنان معتقد بودند با همین شرایط هم باید بازی در ورزشگاه آزادی برگزار میشد اما تغییری صورت نگرفت و شنبه نخستین بازی دوستانه تیم زنان ایران مقابل بالروس از ســاعت 11 صبح در ورزشــگاه آرارات تهران انجام شد که در این بازی شاگردان مریم آزمون تن به شکست یک بر صفر دادند. برای این بازی هواداران زیادی به ورزشگاه نرفتند اما همان حدود 50 نفــری که آنجا بودند، یکصدا و بدون وقفه تیم ایران را تشویق میکردند.

به همین دلیل هم تیم ایــران که با ترکیب زهرا خواجوی، امینه برازجانی، فاطمه سهرابی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ســمانه چهکندی، زهرا سربالی، زهرا قنبری، ســارا قمی، الهام فرهمند و هاجر دباغی پا به میدان گذاشــته بود با انگیزه زیادی بــازی کرد اما با وجود موقعیتهای خوبی که داشــت، نه تنها گل نزد بلکه روی یک اشــتباه گل خورد و در نهایت باخت. با این شکســت حاال تیم ایران در تالش است تا خود را برای پیروزی در بــازی دوم و جبران این باخت، آماده کنــد. بازی دوم تیم ایران مقابل بالروس سهشــنبه از ساعت 11 در همین ورزشگاه انجام خواهد شد.

مریم آزمون ســرمربی تیم فوتبال زنان ایران که از شکســت تیمش مقابل بالروس راضی نیست، درباره ایــن بازی میگویــد: «بازی خوبــی از دو تیم دیدیم. فیفــادی بود و فرصت خوبی پیش آمد تا بازی خارجی داشــته باشیم. میخواستیم نظم دفاعی و تمام خطوط را رعایت کنیم و فشــار روی بازیکنان آزمایش شــود. ایــن کار را در برخی لحظات کردیــم ولی آنها قدرت بدنی خوبی داشــتند و خوب پوشــش دادند و تعویض منطقه کردند که باعث شــد بازیکنان دوندگی زیادی داشته باشند. در نیمه اول خطا به نفع ما بود ولی داور به نفع آنها گرفت و گل خوردیم. داور نزدیک به صحنه بود اما اشتباه طبیعی اســت. نیمه دوم تیم را آنالیز و ســعی کردیم مهاجم خود را تعویــض کنیم و منطقی بــازی کنیم. اگر در حمله پرتعــداد بودیم دروازه را باز میکردیم. فرصت گلزنی ما بیشــتر از بالروس بود. در تورنمنت هم همین مشکل را داشتیم.»

آزمون با بیان اینکــه فیلم بازی اول با بالروس را آنالیــز خواهند کرد که به نقاط ضعــف تیم پی ببرند، درباره اینکه چرا بازی در آزادی برگزار نشــد، توضیح میدهد: «این چند تماشــاگر به قدری به بازی هیجان دادند کــه من هم هیجانزده شــدم. ما هــم نیاز به پیشرفت داریم و حضور تماشاگر انگیزه میدهد. فوتبال با تماشاگر معنا پیدا میکند. فدراسیون تالش میکند که پیشــرفت کنیم و مطمئن باشید بازی در ورزشگاه آزادی به حقیقت میرسد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran