Iran Varzeshi

صوفیزاده: قرار نیست مردان جای زنان را بگیرند

-

لیال صوفیزاده نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال تماشاگر ویژه بازی دوستانه تیم زنان ایران مقابل بالروس بــود. صوفــیزاده درباره بــازی در ورزشگاه آرارات تهران میگوید: «قرار بود این بازی در این ورزشــگاه انجام شــود. تیم بالروس هم دوست داشت در این ورزشگاه به میدان برود.»

نایب رییــس زنان فدراســیون فوتبال در رابطه با اینکه قرار است به غیر از بالروس باز هم بازی دوســتانه داشــته باشــیم، توضیح میدهد: «تا مسابقات انتخابی المپیک که فروردین ماه خواهــد بود، فرصتــی نداریم تا بازی دوســتانه دیگری داشته باشیم. مکاتباتی بــا کنفدراســی­ون فوتبال آســیا کرده بودیم. خیلی از کشورها تا قبــل از قرعهکشــی مســابقات، تقویم را نبســته بودنــد و برای بازی دوستانه قول ندادند. فقط توانستیم با بالروس بازی دوستانه داشته باشیم.» صوفیزاده در مورد حامی مالی برای تیم ملی هم میگوید: «تیمها حامی مالی خاصــی برای هــر رده ندارند. در دورهای همــراه اول بود ولی االن نداریم.» صوفــیزاده در مورد اینکه همکاری با حســین عبدی در فوتبال زنان ادامه خواهد داشت یا نه، توضیح میدهد: «آقای عبدی با ما همکاری میکند و با تیم زنان در الئوس حضور دارند. یکشنبه نخستین مسابقه ما با استرالیا خواهد بود و مشاوره الزم به سرمربی هم داده خواهد شد.»

نایب رییــس زنان فدراســیون فوتبال در رابطه با حواشــی فوتسال بانــوان و اختالفاتــ­ی که بــه وجود آمــد، میگویــد: «یــاری بهعنوان ســرمربی تیم فوتســال نامینو نیاز به استراحت داشــت. اینکه اعتراض دارد باید به کمیته فنی اعالم شــود. باید به نظر کمیتــه احترام بگذاریم. اینکه مشــاوران فنی کنار کادر قرار میگیرنــد، همــه به طور مشــخص میدانند قرار نیست مردان جای زنان را بگیرنــد. زنان همیشــه توانمندی خــود را ثابت کردهانــد در 2015 و 2018 در فوتســال دیدیــم. در حال ارزیابی برای انتخاب سرمربی هستیم. موضوعات زیادی باید بررســی شود. صالحیت اخالقی و فنی و توانمندی برای دوری تیم از حاشیه مهم است. در این شــرایط اتحاد و همدلی رمز موفقیت تیم است.»

صوفــیزاده در مــورد پــاداش فوتسالیســ­تها هم ادامــه میدهد: «پیگیــر ایــن موضوع هســتیم اما هیچ قولی نمیشــود بــرای پرداخت داد. اعــزام، اردو و هزینههای متعدد داشــتیم ولــی پرداخــت پــاداش ملیپوشان در اولویت است.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran