Iran Varzeshi

مجیدی: هم آزمایش الکل دادم هم ماشینم را توقیف کردند

‌برخورد‌آن‌پلیس‌با‌من‌خوب‌نبود

-

انتشار یک ویدئو در صفحه شخصی فرهاد مجیدی، مربی و بازیکن ســابق اســتقالل مبنی بر جروبحث او با یک مامور پلیس راهور، حاشــیههای زیادی را به دنبال داشت، بهطوری که مهماندار، رییس پلیس راهور تهران به این اتفاق واکنش نشــان داد و در مصاحبهای از مامور خود دفاع کرد. فرهاد مجیدی که در بطن این ماجرا قرار دارد درباره صحبتهای مهماندار این واکنش را نشــان داده اســت: «طبیعی اســت که آقای مهماندار منافع سازمانی خود دفاع کند اما کاش ایشان در کنار این دفاع که معلوم است فقط به گزارش مامور خود بسنده کرده، به نکات دیگری هم توجه کند. حمایت از ســرباز و نیرو وظیفه یک فرمانده است اما بهتر است نحوه برخورد هم فرهنگسازی شود. من دنبال رنگی کردن پلیس نیستم و ما همیشــه برخورد خوب دیدهایم، اینبار هم بهخاطر اجرا و اعمال قانون تا ســاعت دو نصف شب تا انتقال به پارکینگ منتظر ماندم.» مجیدی با توضیح بیشتر درباره این اتفاق بــه حرفهایش ادامه داد: «آن شــب

اهواز بازگشتیم، به سمت منزلم در حال حرکت بودم که ماشین پلیس راهور به من ایست داد و با توجه به این دستور من ماشین را نگه داشتم و ایستادم. مامور راهو من درخواســت کرد آزمایش الکل بدهم و من هم این کار را انجام دادم.» ماموری که مجیدی را توقیف کرده اما مدعی اســت، مربی اســتقالل از دادن آزمایش الکل خودداری کرده اســت: «اصال اینطور نیست. او هم درخواســت آزمایش الکل را داد که من تمکین کردم و هممدارک منگرفتاماد­رادامهاوبی­ادبانه با من صحبت کرد و من از او خواســتم نوع صحبتش را درســت کند، بهخاطر همین از نحوه گفتار و برخورد او فیلم گرفتم.

مجیــدی دربــاره اینکه در فضای مجــازی اینطور شایعه شــده که او از مامور پلیس خواسته چون او عضو استقالل است نباید آزمایش الکل بدهد، گفت: «من اصال چنین حرفی نزدم. من به مامور پلیس گفتم از میهمانی نمیآیم، بلکه با تیم استقالل، اهواز بودم فرودگاه در حال رفتن به منزل هســتم. چطور ممکن اســت در این شرایط الکل استفاده کرده باشم؟! همه فرهاد مجیدی را در فوتبال میشناسند و در این 2٤ سال یکبار هم سمت دود و قلیان و مشروبات الکلی نرفتهام. من اصال مشکلی برای اجرای قانون ندارم، از من آزمایش خواســتند و من آن را انجام دادم و حتی ماشین من را هم بهدلیل سرعت توقیف کردند اما از مصاحبه آقای مهماندار تعجب کردم و مشــخص است ایشــان فقط به گزارش مامور خودش اکتفــا میکند. چطور وقتی خــودش در آن ماجرا نبوده اینطور صحبت کرده اســت. کاش آقای مهماندار که در رسانهها هم حضور فعال دارند، در مورد رفتار، برخورد و ادبیات مامورشان هم توضیحاتی میدادند، نه درباره تنها یادآوری قانون به من. من همیشه در برابر قانون تمکین میکنم و آن شــب هم هر آنچه خواستند را انجام دادم. همینجا جا دارد سردار رحیمی فرمانده تهران بزرگ، ســردار بیات و سایر زحمتکشــان در ناجا تشکر کنم و ایــن را هم بگویم این نحوه برخورد با مردم با آن ادبیات که در فیلم موجود اســت درست نیست. نحوه برخورد و حرکات دست این مامور پلیس من را یاد دعواهای کوچه خیابانی انداخت. ای کاش آقای مهماندار در مورد اینگونه رفتار که شایسته پلیس ایرانی نیست صحبت میکردند. اعتــراض من فقط به نحوه برخورد و ادبیات مامور بود نه قانــون. اجرا و اعمال قانون برای همه الزم اســت اما در کمال ادب و احترام.»

مجیدی بــا ناراحتی حرفهایــش را اینگونه پایان برد: «یادمان نرود دوربین مجهزتر و قویتری مربوط به خدای باالی سرمان است که از همه دوربینها شفافتر اســت. من فقط احســاس وظیفه کردم که اطالعرسانی کنم تا با رفتار زننده بعضی از افراد، زحمات عزیزان ناجا نادیده گرفته نشود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran