Iran Varzeshi

برانکو: وقت نداریم، فقط جمعه با نساجی بازی میکنیم

سازمان لیگ، کی و کجا با پرسپولیس هماهنگ کرد؟

-

تیم السد سال گذشته یکی از مهمترین گزینههای قهرمانی در آسیا بود. االن هم تقویت شده و طبیعی است که تیمی خیلی عالی باشد اما ما سهشنبه با پاختاکور بازی داریم، نه با السد.

به فینال رفتن ما همه برنامهها را بههم ریخت! شــاید برنامهریزی نکرده بودند که ممکن اســت ما به فینال برویم. اگر قهرمان میشدیم و به جام باشگاههای جهان میرفتیم چه میشــد؟ تغییر زمان بازی پرســپولیس و نساجی و موکول کردن آن به بعد از سال نو چیزی نیســت که برانکو ایوانکوویچ را راضی کند. اتفاقا برعکس، او ترجیح میدهد تیمش را بین دو بازی آســیایی برابر پاختاکور و الســد به میدان بفرســتد اما این بازی را به تعطیالت نوروز و فاصله چند روزه تــا دربی موکول نکنند: «ما همانطور که قبال برنامهریزی و اعالم شــده بود، بازی میکنیم. اینگونه نیســت که هر تاریــخ جدیدی اعالم کنند، ما بازی کنیــم. ما در همان تاریخ قبلی با نســاجی بازی میکنیم. البته تعجــب میکنم که چرا بازی را اول یا دوم فروردین نگذاشــتند! ما جمعه بازی میکنیم چون وقت دیگری نداریم. من برنامهام را یک ماه پیش مشــخص کردهام. بازی در تعطیالت مشــکالتی خواهد داشــت و بعد از آن هم بالفاصله بازی دربی است.»

«خوشــحالم که مهمترین و سختترین مسابقات آسیا شروع میشــود و این افتخار بزرگی اســت کــه در لیگ قهرمانان آســیا شــرکت میکنیم. خوشــحالم که دوباره به هوادارانمـ­ـان این امــکان را میدهیم که از بازیهای مــا در لیگ قهرمانان آســیا لذت ببرند. بله، طبیعی اســت که مــا طوری کار کنیم که گزینه پیروزی همه بازیها باشــیم و فرقی هم نمیکند که چه تیمی حریفمان باشد.»

این چند جمله آغازگر همصحبتی برانکو ایوانکوویچ با خبرنگاران بود اما خوشحالیاش بابت شــروع فصل تازه لیگ قهرمانان خیلی دوام نیاورد چرا که بــا صحبت درباره تغییر تقویــم بازیهای لیــگ برتر، او را حســابی برآشــفت. مرد کــروات گفت کــه حاضر به تغییر زمان بازی تیمش با نســاجی نیســت: «ما همانطــور که قبال برنامهریــ­زی و اعالم شده بود، بازی میکنیم. این گونه نیست که هر تاریخی اعــالم کنند ما بازی کنیم. ما در همان تاریخ قبلی با نســاجی بازی میکنیم. البته تعجب میکنم که چــرا بازی را اول یا دوم فروردین نگذاشتند!»

ایوانکوویـ­ـچ در واکنش بــه این ادعا هم که تغییر زمان بازیهای هفته بیســت و یکم تیمهــای ایرانی حاضر در لیــگ قهرمانان با درخواست خودشان انجام شد و فتاحی به تاج نامه زده که با توجه به لغو اردوی تیمملی، در فیفادی بازیهای لیگ برگزار شــود، اینطور گفت: «االن دیگر چندان فیفادی مهم نیست، قبــال خیلی مهم بود! ما جمعه بازی میکنیم چون وقت دیگری نداریم. من برنامهام را یک ماه پیش مشخص کردهام. بازی در تعطیالت مشــکالتی خواهد داشــت و بعــد از آن هم بالفاصله بازی دربی است.»

ســازمان لیگ مدعی شــده کــه برای برنامــه لیگ از مربیــان تاییدیــه گرفته اما برانکو حرفش چیز دیگری اســت: «خیر، این واقعیت ندارد. به ما گفتند این برنامه اســت. من ســوال کردم آیا میشود آن را تغییر داد که گفتند خیر. وقتی مســابقات را آنطور که خودشان میخواستند برنامهریزی کردند، چرا میخواهنــد توپ را به زمین ما بیندازند؟ چه هماهنگی با ما داشتند؟»

مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در یک نشست خبری نامهای را به خبرنگاران نشــان داد و ادعــا کرد کــه آن را قبال برای همه باشــگاهها ارســال کرده است. سرمربی پرســپولیس اما ایــن ادعایش را هــم واقعی نمیداند: «چــرا میگویند بازیها با موافقت ما بوده؟ اگر امکانش هســت، االن چرا نمیتوانند تغییر بدهند؟ تا آنجــا که من میدانم تیمملی روز ۵ فروردین که فیفادی بود، باید در چین با تیمملی این کشور بازی میکرد.»

واقعــا ایــن همه عجلــه بــرای برگزاری بازیهای لیگ چه دلیلی میتواند داشته باشد؟ برانکو بــا کنایه، این موضوع را به فینالیســت شدن پرســپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ربط داده اســت: «نمیدانم! شــاید وقت نیست! به فینال رفتن ما همــه برنامهها را بههم ریخت! شــاید برنامهریزی نکرده بودند که ممکن است ما به فینال برویم. اگر قهرمان میشــدیم و به جام باشــگاهها­ی جهان میرفتیم چه میشد؟ ظاهرا همه برنامههای سازمان لیگ را ما بههم ریختهایــم چون برنامهریزی نکــرده بودند که ممکن اســت به نیمهنهایــ­ی و فینال برویم. ما پذیرفتیم که جام حذفی را بدون ملیپوشــان بازی کنیم. با پیکان هم در فیفادی بازی کردیم که من مخالف بودم اما به ما تحمیل شد. با این شرایط دیگر توپ را به زمین ما نیندازند.»

در ادامه، ســرمربی پرسپولیس از تاثیرات منفی فشــردگی بازیها گفت: «همه تیمهای ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مشکل خواهند خورد. ما االن باید در هفت روز سه بازی انجام دهیــم. در اینجــا بحث مصدومیــت به وجود میآیــد و کال بــرای بازیکنان مضر اســت. ما پروسه تمریناتمان را با برنامه تنظیم میکنیم اما این فشــردگی باعث مصدومیت میشود و مصدومیت بازیکنان هم بــرای کل لیگ مضر است.»

ایوانکوویچ ســپس حال و روز بازیکنانش پیــش از بازی بــا پاختاکــور را توصیف کرد: «کمال وضعیتش خوب است اما شایان (مصلح) بــه بازی با پاختاکور نمیرســد. بقیه بازیکنان خوب هســتند. ســیدجالل مقــداری حالت سرماخوردگی دارد. نادری هم همینطور ولی تا سهشــنبه به جز ماهینی، مصلح و انصاری بقیه آماده خواهند بود.»

ایافســی برای هواداران پرسپولیس یک محرومیــت تعلیقی در نظر گرفتــه که برانکو خیلی موافقش نیســت: «هواداران پرسپولیس عالی هســتند و در فینال هم عالی بودند. آنها حتی بعد از بــازی به حریــف تبریک گفتند. نمیدانم دلیل جریمه چیســت ولی میدانم به خاطر رفتارهای هواداران نیست. خوشحالم که بلیت هم ارزانتر شده و همه با هم میتوانیم از بازی و همینطور برد تیممان در لیگ قهرمانان لذت ببریم.»

موضوع دیگری که خبرنگاران با ســرمربی پرســپولیس در میــان گذاشــتند، عملکــرد خیرهکننده الســد بود که برانکــو ایوانکوویچ اینطور پاسخ داد: «تیم السد سال گذشته یکی از مهمترین گزینههای قهرمانی در آســیا بود. االن هم تقویت شــده و طبیعی است که تیمی خیلی عالی باشــد اما ما سهشــنبه با پاختاکور بازی داریم، نه با السد.»

بهخاطــر زمیــن نامطلــوب تمرینــات پرســپولیس، بازیکنــان این تیم هــر روز غر میزننــد اما حاال آقای ســرمربی به آنها وعده داده که «قرار اســت پیش از عیــد این زمین ترمیم شود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran