Iran Varzeshi

شکوری: سرمربی بدون عجله انتخاب میشود

-

جام جهانی ۲۲۰۲ باید مدعی باشیم

ابراهیم شــکوری دبیرکل فدراســیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تاکید کرد فدراسیون عجلهای برای انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد. شــکوری در حاشیه مراسم نکوداشت محمد خبیری در جمع خبرنگاران در مورد خصوصیســاز­ی باشگاهها گفت: بحث خصوصیسازی سالهای زیادی اســت که مطرح شــده و مهمترین مســاله در این بخش حق پخش است. در همه جای دنیا ۰۷ تا ۰۸ درصد از حق پخش برای باشــگاهها اســت اما باشگاههای ما از این قضیه مستثنی هستند. اگر حق پخش به باشگاهها نرسد خصوصیسازی انجام نمیشود.

او در ایــن مورد افزود: مذاکرات خوبی صورت گرفته اما این عزم جدی را میطلبد که صدا و سیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاهها باید به تعامل خوبی برسند.

شــکوری در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم خصوصیســاز­ی انجام دهیم باید از حق پخش خود دفاع کنیم. یک باشــگاه چقــدر میتواند بازیکن ترانسفر کند یا اسپانسر داشته باشد؟ به نظرم برای خصوصیسازی نخستین راه گرفتن حق پخش است.

او در ادامه افزود: صدا و سیما باید حداقل حق پخش را به باشــگاهها پرداخت کند وگرنه هر چه برنامهریزی کنی فایده ندارد. دلیل اصلی به ســرانجام نرسیدن باشگاههای خصوصی این است که وقتی هزینه انجام میدهید باید درآمدی هم کسب کنید. باشگاه ما از کجا درآمد کســب کند. چقدر بلیت و پیراهن بفروشد؟ هر چقدر این کار را انجام دهند باز هم نمیتوانند هزینههایشـ­ـان را تأمین کنند. در نهایت به حق پخش میرســیم. باشگاه خصوصی توان رقابت با باشگاه دولتی را ندارد چون باشگاه دولتی از بودجه دولتی میتواند استفاده کند و طرفدارانی دارد و میتواند از این راه هم درآمد داشــته باشد اما باشگاههای خصوصی چنین امکانی ندارند.

او در پاســخ به این سوال که مذاکرات حق پخش به کجا رسیده است؟ بیان کرد: خوب پیش رفته، دید مســووالن صدا و ســیما عوض شــده اما مستلزم رسیدن به نتیجه قطعی هستیم.

شــکوری در مورد مربی تیم ملی فوتبال مردان گفت: انشاءا... انتخاب میشود. بررسیهای الزم دارد صورت میگیرد. فدراسیون و تاج تالش دارند با برنامهریزی و فکر مربی را تعیین کنند.

شــکوری در پاســخ به اینکه آیا بهتر نبود برای روز فیفادی یک مربی موقت تعیین میکردیم؟ گفت: بین اینکه یک فیفادی را از دســت بدهیم یا انتخاب یک مربی نامناسب، فکر شده و ترجیح بر از دست دادن فیفادی بوده اســت. باید سعی کنیم با فکر و برنامه یک مربی خوب انتخاب کنیم تا برای جام جهانی ۲۲۰۲ مدعی باشیم و نتایج خوبی بگیریم.

همچنین صادق درودگر در پاســخ به این ســوال که آیا صدا و ســیما و ســازمان لیگ توانســتند توافق درســتی برای حق پخش باشگاهها انجام دهند؟ گفت: االن ۶ ماه است که با صدا و سیما درگیر هستیم، برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور که به تصویب مجلس رسیده است، مقرر کرده دولت بودجهای برای صدا و سیما پیش بینی کند که به ورزش و فوتبال داده شود ولی تاکنون در این شــش ماه به نتیجهای نرسیدیم. صدا و سیما برنامههایی دارد و میخواهد در این حوزه برای کســب درآمــد فعالیت کنیم. امیدوارم بتوانیــم به چیزی که دنیا و قانون برای فوتبال پیشبینی کرده عمل کنیم و باشگاهها را از این شرایط نجات دهیم.

درودگر در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی فدراسیون بــرای تأمین مالی تیم ملی چه برنامهای دارید؟ گفت: این حوزه فعالیت من نیست. من در لیگ فعال هستم و بهتر است از مسووالن اقتصادی فدراسیون سوال کنید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran