Iran Varzeshi

راهکار مدیر بازنشسته پرسپولیسی برای گرفتن وام بانکی!

-

دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ورزش، کم کم دارد شکل تازه و عجیبی به خود میگیرد. بعد از اینکه این مدیران بازنشســته در برخــی باشــگاهها چون باشــگاه پرســپولیس به بهانههــای مختلف ابقا شــدند و قانون منع بهکارگیری بازنشســتگ­ان را دور زدنــد، حــاال دارند با ســمتهای جعلی، از برخی تسهیالت استفاده میکنند.

در یکی دو ســال گذشته بحث منــع بهکارگیری بازنشســتگ­ان در مشاغل از ســوی ارگانها و نهادهای دولتی سر و صدای زیادی به پا کرد به طوری که برخی از مسووالن با سابقه مجبور به ترک پســت و سمت خود شده یا اینکه در وضعیت جدیدی کار خود را ادامه دادند. این موضوع اما در ورزش و فوتبال ایران حتی با جنجال هم همراه شــد و برخــی از مدیران به اجبار پســت خود را ترک کرده و برخی دیگر هم دســت به هر کاری زدند تا در سمت خود بمانند.

در این بیــن وضعیت باشــگاه پرسپولیس شــاید متفاوتتر از سایر باشگاهها و فدراســیون­های ورزشی باشــد چرا که حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل این باشــگاه که شــرایط خوبی در پرسپولیس ایجاد کرده بود به دلیل منع بهکارگیری بازنشستگان مجبور به واگذاری سمت خود شد و دیگر نتوانســت در پرسپولیس کار را ادامه دهد.

رفتــن حمیدرضــا گرشاســبی بــا نارضایتــی هــواداران و اعضای تیــم همراه بــود اما با ایــن حال او حاضر نشــد کاری خالف قانون منع بهکارگیری بازنشســتگ­ان انجام دهد و به همین دلیل بــدون چانهزنی از سمت خود کنار رفت.

بعــد از جدایــی گرشاســبی اما شــنیده میشــود کــه برخی از بازنشســتگ­ان شــاغل در باشــگاه پرســپولیس با تغییــر کاربری خود از ســمت مدیریت، سمت خود را به سرپرستی یا مشــاور تقلیل دادند تا بتواننــد همچنان به کار خود در این باشــگاه ادامه دهنــد. هرچند که در همیــن رابطه تخلفاتــی هم صورت گرفت.

به تازگــی امــا دور زدن قانون از ســوی بازنشســتگ­ان در باشــگاه پرســپولیس، زوایای عجیبتری پیدا کرده است. جدیدترین اقدامی که در باشگاه پرســپولیس رخ داده، معرفی یک کارمند بازنشســته این باشــگاه بهعنوان کارمند قــراردادی به بانک اســت تا این فرد بتواند با استفاده از نام پرسپولیس وام بانکی بگیرد!

در حالــی کــه طبــق قانــون، بازنشســتگ­ان نمیتواننــ­د کارمنــد قراردادی باشــند و تنهــا میتوانند در ســمت مشــاور کار خود را ادامه دهند اما این بار باشــگاه پرسپولیس سنتشکنی کرد و یک بازنشسته که با عنوان مشاور در این باشگاه فعالیت میکند را بهعنوان کارمند قراردادی معرفــی کرده و نامــهای در این باره برای بانک ارســال شــده تا این فرد بتواند وام بانکی بگیرد!

بایــد دید مســووالن باشــگاه پرســپولیس در خصوص این تخلف چه واکنشــی نشــان خواهند داد و آیا با مســببان آن برخــورد خواهد شــد یا نه. در این بین همچنین باید دید نهادهای نظارتی همچون دیوان محاســبات و ســازمان بازرسی که نظارت ویژهای بر روی چنین مسائلی دارند درباره این تخلف چه تصمیمی خواهند گرفت.

البتــه کــه تخلفــات در زمینه مدیران بازنشســته در حــال حاضر در باالتریــن نهــاد فوتبالــی، یعنی فدراســیون فوتبال در جریان است و بدون شک، بروز چنین اتفاقهایی در باشگاهها بیارتباط نیست با مماشاتی کــه در زمینه مدیران بازنشســته با فدراسیون فوتبال صورت میگیرد.

 ??  ?? وجوه جدیدی از قانون شکنی در زمینه مدیران بازنشسته
وجوه جدیدی از قانون شکنی در زمینه مدیران بازنشسته

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran