Iran Varzeshi

زوج خطرناک سران - بیکمائف

-

درباره خریدهای تازه پاختاکور

پاختاکور ازبکســتان حریف پرســپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در دو بازی گذشــته خود با سیســتم ۴-5-1 به میدان رفته اما در شرایط حمله حداقــل دو مهاجم کامل در بازی این تیم مشــاهده میشــود. البته انتظار میرود در تهران احتیاط بیشــتری را چاشــنی کار خــود کنند. فصل قبل اسماعیل گونسالوس مهاجم فعلی استقالل با 12 گل بهترین گلزن پاختاکور بود که در همین زمستان از این تیم ازبک جدا شد و به جمع آبیهای تهران پیوســت اما پاختاکور در ازای از دست دادن او خریدهای خوبی انجام داده اســت. یکی از خریدهای خوب این تیم برای فصــل جدید مارات بیکمائف اســت و او همان بازیکنی اســت که در مصاف دو تیم در فصل گذشــته دو گل برای لکوموتیو زد و گل دقیقه 70 او، جام قهرمانی را از دست پاختاکور خارج کرد. این بازیکن قابلیت بازی با هر دو پا را دارد و در زمســتان امسال انتقال پر ســر و صدایی از لکوموتیو به پاختاکور داشــت. او ۳۳ ساله است و قد ۴81 ســانتیمتر­ی دارد. وی در سال 2017 در لیگ قهرمانان برای لکوموتیو درخشید. در همین سال در سه جام برای این تیم 5۳ گل زد. او سال گذشته اندکی افت کرد ولی باز هم 15 گل به ثمر رساند. وی در دو بازی پاختاکور برابر نیروی هوایی عراق و النصر امارات دو گل زد تا تیم جدیدش را بــه مرحله اصلی رقابتها بیــاورد. این بازیکن در پیشانی خط حمله قرار دارد و از بازیکن شماره 10 پاختاکور نیز کمــی عقبتر بازی میکند. دراگان سران بازیکن صربستانی نسف است که برای فصل 2019 به پاختاکور آمده. 190 ســانتیمتر قد دارد و 2۳ ســاله اســت. یکی دیگر از بازیکنان جدید پاختاکور «اودیلیون خامروبکوف» ملیپوش ۳2 ســاله ازبکســتان­ی است. او پس از سالها حضور در تیم نسف برای فصل جدید به پاختاکور پیوست. وی در دو بازی قبلی دو کارت زرد گرفت و برای این بازی محروم شــد. او نقش تعیینکننده­ای در دو بازی قبلی داشــت و با توپگیریهای خود وظیفه در اختیار گرفتن میانه زمین را در کنار عبدا...ئف بر عهده داشت. احتماال جای او را راخماتــو الیف خواهد گرفت که تا قبــل از خریدهای جدید، در فصل گذشته جایگاه ثابتی در تیمش داشت.

در دو بــازی قبلی این تیم خامداموف ۳2 ســاله بــا قابلیت بازی با دو پا، عبدا...ئف ۳۳ ســاله و ماشاریپوف ۶2 ســاله دیگر هافبکهای اصلی تیم ازبکستانی بودهاند. خامداموف بازیکن ملیپوش و تازه خریداری شده در بازی با نیروی هوایی عراق جایگزین «دیاسور یاکشیبائوف» شد و در بازی با النصر هــم جای این بازیکن را گرفت و پــاس گل دوم (گل صعود) را به بیکمائف داد. یکی دیگر از بازیکنان کلیدی و ملیپوش پاختاکور در خط میانی شماره 9 این تیم، جاللالدین ماشــاریپو­ف است. او بازیکن سابق پاختاکور بود که ســال 2017 برای لکوموتیو بازی کرد و در فصل 2018 به تیم ســابق خود بازگشــت. در لکوموتیو شماره 99 میپوشید. او گلزنترین هافبک پاختاکور اســت و میل به نفوذ زیادی دارد. در هر دو قسمت چپ و راست خط میانی پاختاکور بازی کرده اســت. در فصل 201۶ برای پاختاکور 8 گل و در فصل پــس از آن برای لکوموتیو 9 گل به ثمر رســاند. در فصل 2018 هم 5 گله شــد. او در بازی با نیروی هوایی عراق نخســتین گل این فصل خود را برای پاختاکــور ثبت کرد. پاختاکور البته در خط دفاع خود با بازیکنانی در میدان حاضر میشود که سابقه بازی در این تیم در سالهای گذشته را دارند. علی جانوف 22 ســاله از ســال 2017 در این تیم بازی کرده است و شماره ۳ به تن میکند. ایگور کریمتس 27 ســاله بازیکن قدیمی پاختاکور است ولی در ســال 201۶ و 2017 در این تیم حاضر نبود و برای فصل 2018 به تاشکند برگشت. این مدافع باالی 190 سانتیمتر قد دارد. «شرزود ازموف» 29 ساله هم که سالها بازیکن نسف بود، در فصل 2018 برای پاختاکور بازی کرد و از ثابتترین نفرات تیمش بود. فاروکس سایفیاف 28 ساله هم از عناصر اصلی خط دفاع پاختاکور در فصل گذشــته بود و همراه با کریمتس دو ملیپوش خط دفاع این تیم را تشکیل میدهند. این چهار بازیکن خط دفاع پاختاکور را در دو بازی قبلی و اکثر دقایق دیدارهای دوستانه تشکیل دادهاند.

در نهایــت دروازهبان ملیپوش ایــن تیم که جای الکســاندر لوبانوف دروازهبان سابق پرســپولیس را در پاختاکور گرفت، سابقه بازی در تیمهای ملی زیر 20 و 21 سال ازبکستان را دارد و در جام جهانی جوانان نیز حضور داشت و برای فصل 2019 از نسف به پاختاکور پیوست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran