Iran Varzeshi

داستان شروع شد؛ سایپا به امید بازیکن نداد

-

تمرینات تیم امید در اردوی نهایی ایــن تیم آغاز شــد و مطابــق انتظار با عدم همکاری برخی باشــگاهها در دادن بازیکنانشـ­ـان به این تیم از همین ابتدا مشکالتی پیش آمد.

در تمریــن اول 20 بازیکن حضور داشتند اما ســایپا چهار بازیکن خود را نــداد. امیــد دره، محمد ســلطانیمه­ر، ابوالفضل جاللی و امیرحسین حسینزاده بازیکنانی هستند که از سایپا به این اردو دعوت شــدند. جالب اینکه باشگاه سایپا طی نامهای به فدراســیون فوتبال اعالم کرد به دلیل کمبود بازیکن نمیتواند در این مقطع بازیکنانــ­ش را در اختیار تیم امید قرار دهد.

ســه بازیکن اســتقالل یعنی امید نورافکــن، مهــدی نوراللهــی و الهیار صیادمنــش در تمرین غایــب بودند و فقط مهدی قائدی از استقالل در تمرین امید حاضر و گفته شــد صیادمنش هم که مصدوم است بعد از ظهر در آکادمی فوتبال حاضر شده و تحت نظر پزشکان تیم امید معاینه میشود. همچنین قرار شده امید نورافکن و مهدی نوراللهی بعد از دیدار آسیایی استقالل مقابل الدحیل به اردوی تیم امید بپیوندند.

علی کیخسروی دروازهبان سپاهان دیگر غایب تمرین اول بود که قرار است از امــروز (دوشــنبه) در تمرینات حاضر شــود. با غیبت این بازیکن جمع غایبان جلسه اول تمرین تیم امید به هشت نفر رسید.

حمید استیلی در مورد عدم حضور بازیکنان اســتقالل و ســایپا در تمرین تیــم امید گفت: «در حــال حاضر فقط بازیکنان باشــگاه سایپا و استقالل غایب هســتند، اســتقالل عازم قطر شــده و مهــدی قائدی که در فهرســت این تیم حضور نداشــته، در تمرین شرکت دارد، نامه زدیم و طبق صحبتهایی که شــفر و کرانچار انجام دادند قرار اســت بعد از برگشــتن، این بازیکنــان بیایند. روی حضور صیادمنش و نورافکن، شفر تأکید داشته اما ما خواستیم که همه بازیکنان بیایند، متأسفانه صیادمنش مصدوم شده و درخواســت کردیم او هم به اردو بیاید تا زیرنظر پزشــکان تیم ملی بزرگساالن در پــک یا ایفمارک درمان خود را انجام دهد.»

وی افزود: «باشــگاه سایپا هم نامه زده و اعــالم کرده که نمیتواند بازیکنی در اختیار تیــم امید بگذارد، ما خواهش کردیــم بازیکنانشـ­ـان را در اختیــار ما بگذارند. اگر بازیکنان را به ما ندهند، آنها در اختیار کمیته انضباطی قرار میگیرند و نمیتوانند برای تیمشــان راهحلی پیدا کنند، اینکه بازیکنی ندهند مشــکلی را حــل نمیکند و متأســفانه در این بین بازیکن ضرر میکنــد، همه به تیم امید بازیکن دادند و من از باشگاه سایپا و علی دایی هم درخواست میکنم مجوز حضور ایــن بازیکنان را صادر کنند، به هر حال در تیم امید منافع ملی دخیل است.»

وی در رابطه با اینکه سعید فتاحی بیان کرده در آن مقطعی که برنامهریزی لیگ صورت گرفته، تیم امید ســرمربی نداشته و برنامه آن را در مسابقات مدنظر قرار نداده اســت و آیا او این صحبت را منطقــی میداند، گفــت: «آن زمان که مســاله میزبانی تیم امید مشخص شد، خود ما حضور نداشــتیم اما در جلسهای کــه ایران میزبان مرحلــه اول مقدماتی المپیک بوده، ســعید فتاحی هم حضور داشته اســت، وقتی ما میزبان مسابقات امید در نوروز شدیم، قطعا قبل از آن هم نیاز به اردو داریم و باید برنامه تیم را در نظر بگیریم. وقتی هم که برنامه نیمفصل دوم لیــگ را دادند، بــار دیگر تیم امید را ندیدند، شــاید بازیهای تیم امید را فراموش کردند و خیلی راحت میتوانند به این مســاله اشــاره کنند. گاهی برای انســان این اتفاق میافتد و ایرادی ندارد کــه بگوید این موضوع را فراموش کرده، فوتبال ایــران در خردادماه بازی مهمی ندارد و میشد مسابقات را در آن مقطع برگزار کرد تا تیم امیــد بتواند بهعنوان نماینده ایران که بار سنگینی روی دوش خود دارد، به بهترین شــکل آماده شود. شــما نگاه کنید ما االن شرایط گذشته را نداریــم، اکثر بازیکنــان امید در لیگ بــازی میکردند امــا االن فقط ‪0۳ 02،‬ درصد بازیکنان ما در لیگ حضور دارند، این مســاله کار ما را خیلی سخت کرده است.»

وی در مــورد اینکه ســعید فتاحی اعالم کرده ممکن است برخی دیدارها ۶ فروردین برگزار شــود و این در شرایطی اســت که آن روز تیم امید با عراق بازی دارد، گفت: «نمیدانم آقای فتاحی اطالع دارد تیم امیــد ۶ فروردین در مهمترین بازی خــود باید به مصاف عــراق برود؟ درست نیســت در آن روز بازی گذاشته شود، بازی با عراق حساسترین مسابقه ما اســت که در ورزشــگاه آزادی برگزار میشــود، البتــه این صحبتهــا دیروز (شنبه) انجام شد و انگار موضوع منتفی شــده اســت. باید به وضعیت ورزشگاه آزادی هم نگاه کننــد چرا که در زمین آنجا قرار اســت مســابقات برگزار شود. باید همه حمایت کننــد تا تیم امید به بهترین شــکل عازم مسابقات شود. صدا و ســیما هم در حال ساختن یک کلیپ است و قرار است شهرداری هم بنرهایی در ســطح شهر نصب کند تا هواداران به ورزشگاه دعوت شوند.»

زالتکــو کرانچار هم دربــاره غیبت برخــی بازیکنــان در تمرین اول تیمش گفت: «بازیکنان اســتقالل با هماهنگی مــا به قطر رفتند تا به تیم خود در لیگ قهرمانان آســیا کمک کنند اما نمیدانم چــرا باشــگاه ســایپا از دادن ۴ بازیکن تیمش به ما امتناع کرده است. قرار است این مساله در سطح فدراسیون فوتبال و مدیر تیم امید پیگیری شــود تا مشکل حل شــود که یا آنها به ما اضافه خواهند شــد یا تصمیم دیگری خواهیم گرفت. درباره صیادمنش هــم باید بگویم که او از امروز به ما اضافه خواهد شــد و تحت نظر مربی بدنســاز در مرکز پزشکی پک کار خواهــد کرد و ما از او چشمپوشــی نمیکنیــم. تالش میکنیم کــه او تا 2 هفته آینده آماده شــود و حداقل بتواند 2 بازی همراه ما باشــد. همچنین درباره شــهاب عادلی نیز باید بگویــم که او از ناحیه مینیســک زانــو درد دارد و قرار اســت معاینات دقیق روی او انجام شود تا وضعیت او هم مشخص شود.»

کرانچار درباره غیبت بازیکنان سایپا هم گفــت: «ما بارها از تمامی باشــگاهها درخواست کردیم برای برگزاری این اردو نهایت همکاری را داشــته باشند. در این خصوص باید بگویم علی دایی ســرمربی ســایپا نه تنها سرمربی ســابق تیم ملی بلکه در واقع اســطوره فوتبال ملی ایران است و قطعا شرایط حســاس ما را درک میکند. بــرای دایی تا جایــی که من به خاطر دارم در دوره بازیگری هم تیم ملی همیشــه اولویت اصلی بود و فکر میکنم هنوز همینطور اســت. طبیعتــا از چنین شــخصیتی انتظار همکاری و تعامل داریم و امیدواریم به زودی بازیکنان دعوت شده از سایپا را هم در اختیار داشته باشیم.»

با توجه به اینکه قبال گفته شــده بود در صورت عدم همکاری باشــگاهها با تیم امید بــا آنها برخورد خواهد شــد منتظر واکنــش کمیته انضباطی به این مســاله بودیم.

حســین عبداللهــی دبیــر کمیتــه انضباطــی فدراســیون فوتبــال در مورد اینکه ســایپا به تیم امیــد بازیکن نداده و آیا نامهای برای رســیدگی به این موضوع در اختیــار کمیته انضباطی قــرار گرفته اســت، گفت: «از این موضوع اطالع ندارم. در آییننامه انضباطی یک بند کلی وجود دارد کــه در این موارد باشــگاهها باید با فدراسیون و تیمهای ملی همکاری کنند. اما در این مورد خــاص اجازه بدهید فعال اظهارنظــر نکنم چرا که چیــزی هنوز به کمیته انضباطی ارجاع نشده است.»

وی در مــورد اینکه آیــا در صورت بــروز ایــن تخلف از ســوی یکــی از باشــگاهها­ی لیگ برتر کمیته انضباطی مرجع رســیدگی به این موضوع اســت، گفت: «بلــه در آییننامــه این موضوع پیشبینی شده که وقتی تخلفی در این راستا رخ دهد مساله قابل بررسی خواهد بود. وقتی یک باشگاه اقدام به تخطی از مقررات کند پیگیری الزم انجام میشود. البتــه االن مــن از این موضــوع که آیا تخلفــی در همکاری با تیــم امید انجام شده یا باشگاهی همکاری نکرده، اطالع ندارم.»

عبداللهی در مــورد اینکه اگر یک باشــگاه به تیمهای ملــی بازیکن ندهد با محرومیت روبهرو خواهد شــد، گفت: «ضمانت اجــرای هر مقرراتی، تنبیهاتی است که برای آن در نظر گرفته میشود. به طور مثال اگر شــما چراغ قرمز را رد کنید با جریمه مواجه میشوید. وقتی در آییننامه باشگاهی مکلف به امری شده، هنگامــی که خالف آن عمل کند به این مساله رسیدگی شده و با باشگاه متخلف برخورد میشود.»

 ??  ??
 ??  ?? در نخســتین تمرین تیــم امید که برای مســابقات مقدماتــی المپیک آماده میشــود کرانچار و اســتیلی بازیکنان را در مرکز زمین دور خود جمع کرده و 10 دقیقــهای برای آنها صحبت کردند. اســتیلی در جمع ملیپوشــان تذکراتی به آنها داد و از حساســیت مســابقات آتی برای آنها گفت و در خصوص استفاده از فضای مجــازی در اردو به آنها تذکرات جــدی داد. بازیکنان زیر نظر کرانچار به انجــام کارهای تاکتیکی پرداختند.ســپس بازیکنان به دو گــروه آبی و زرد تقســیم شــدند و زیر نظر کرانچار و کادر فنی فوتبال درونتیمی بازی کردند.
در نخســتین تمرین تیــم امید که برای مســابقات مقدماتــی المپیک آماده میشــود کرانچار و اســتیلی بازیکنان را در مرکز زمین دور خود جمع کرده و 10 دقیقــهای برای آنها صحبت کردند. اســتیلی در جمع ملیپوشــان تذکراتی به آنها داد و از حساســیت مســابقات آتی برای آنها گفت و در خصوص استفاده از فضای مجــازی در اردو به آنها تذکرات جــدی داد. بازیکنان زیر نظر کرانچار به انجــام کارهای تاکتیکی پرداختند.ســپس بازیکنان به دو گــروه آبی و زرد تقســیم شــدند و زیر نظر کرانچار و کادر فنی فوتبال درونتیمی بازی کردند.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran