Iran Varzeshi

نسبت به 9 سال قبل تغییری نداشتهایم!

- عنایت آتشی کارشناس بسکتبال

ایــران بــرای ســومینبار پیاپــی در جامجهانی حضــور پیدا میکنــد. رفتن به جامجهانی یک ســوی قضیه است اما ما باید از مســابقات جهانی بهره ببریم. مســابقات تمام میشــود و مــا باید ببینیم نســبت به تیمهــای پیشــرفته کجا خواهیــم بود. در حال حاضر نســبت به سال ٠١٠۲ و 4١٠۲ پیشــرفتی نداشــتهای­م اما در این ســالها تعدادی عالقهمند به این رشته پیدا شدهاند که در ســطح کشوری هســتند، آنها باید با ســرمایهگذ­اری کافی پرورش پیدا کنند و با مسابقه آبدیده شوند.

برای رشد بسکتبال باید آن را به آموزش و پرورش ببریم و برای مربیان آنها کالسهای ارتقای سطح برگزار کنیم تا همسو با مربیان درجه یک کشور شــوند. بسکتبال را باید به دانشگاهها ببریم تا بازیکنان بااستعداد را پیدا کنیم اما در ایران اینطور نیســت. بسکتبال منحصر به لیگ شــده و در لیگ هم از بین 9 تیم تنها چهار تیم هســتند که خوب کار میکنند. این شــرایط بســکتبال باید تغییر کند چون مــا فقط ظرفیت داریــم و دیگر چیزی نداریم. امیدوارم فدراسیون برنامههای درســتی را در این زمینه اجــرا کند، ضمن اینکه رییس فدراسیون خودش رییس کمیته اســتعدادی­ابی نیز بوده و همه جوانب کار در این زمینه را میشناســد و از آنها آگاه است. امیدوارم او در بســکتبال بهعنوان یک نمونه شرایطی را ایجاد کند که برای دورههای بعد از 9١٠۲، تیم ملی خوبی داشته باشیم تا در سطح تیمهای خوب قرار بگیرد.

امروزه برای رســیدن به هدف کلی باید از پتانســیله­ا استفاده کنیم و مشکالت را با شرایط مســالمتآم­یز و البی برطرف کنیم. این مســالهها در جامعه بسکتبال قابل قبول نیســت، امیدوارم مربیان تیم ملی شرایط را بهگونهای فراهم کنند که از آنهایی که به درد تیم ملی میخورند استفاده کنیم. این اخالق و اختالفات که پســندیده جامعه بســکتبال نیست باید کنار گذاشته شود.

ایــن اتفاقات قطعا به بســکتبال کمک نمیکنــد و تنهــا آن را عقبتر میبرد. بهتر اســت این مســائل را با یک سیاستگذاری درســت برطرف کنیم، بهگونــهای که حتی قــدرت کادر فنی هم در کنترل تیم تضعیف نشود، اما باید نفراتی را در تیم استفاده کنیم که به تیم ملی کمک میکنند.

تاثیر فدراســیون روی این مسائلی که مطرح شد صددرصدی است و فدراسیون باید با نقش نظارتی که دارد، به این موارد توجه و شرایط را برای توسعه بخش خصوصی لیگ بسکتبال فراهم کند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran