Iran Varzeshi

علینژاد: مثل 12 سال قبل مردم را خوشحال میکنیم

-

مهــدی علینژاد پس از انتخاب بهعنوان رییس فدراســیون ووشو برای چهارمینبار از نقش ایران در تصمیمگیریه­ای ووشوی دنیا گفت.

رییــس فدراســیون ووشــو میگوید: «وزارت ورزش و کمیتــه ملی المپیک حامی ما بودند. ووشو در بازیهای آسیایی همیشه نقــش مهمی داشــته و طبیعی اســت این حمایتها تداوم داشته باشد. در المپیک سه، چهار رشته بیشتر نداریم که مدال میگیرند و بقیه فقط حضور دارند و مدالآور نیستند اما ووشو در بازیهای آسیایی خیلی باالتر از این رشــتهها قرار دارد. اگر حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود به این موفقیتها دســت پیدا نمیکردیم. تالش ما این اســت مثل ۲١ سال گذشته مردم را شاد کنیم.»

او بــا بیان اینکه با تــداوم برنامههایم­ان و اصالح اشــتباهها­یی که داشــتیم، کار را با قدرت بیشــتر پیش میبریم، ادامه میدهد: «این روزها مشــکالتی وجود دارد و میدانم وزارت ورزش و کمیته هم هر آنچه دارند در اختیار فدراسیونها قرار میدهند.»

علینژاد در مــورد اتفاقی که برای دبیر فدراســیون ووشــوی فلســطین رخ داد نیز توضیحاتی میدهد: «امــروز تقریبا میتوانم بگویم هیچ تصمیم مهمی در ورزش ووشوی جهان گرفته نمیشــود مگر اینکه فدراسیون ایران موافق باشــد. من خــودم عضو هیات رییســه جهانی و نایبرییس کنفدراســی­ون آســیا هســتم و شــش ایرانی دیگر هم در فدراســیون جهانی پســت دارنــد، از اینرو نقش بســزایی در تمام تصمیمگیریه­ا داریم و بســیاری تغییرات مثبت در ووشوی دنیا از ایران شروع شده است.

طی چنــد روز گذشــته جــام صلح و دوســتی داشــتیم که پنج کشــور از جمله فلســطین دعوت شده بودند. دبیر فدراسیون ووشوی فلسطین قصد داشت از کرانه باختری به اردن برود و از آنجا به ایران بیاید اما توسط سربازان رژیم اشغالگر قدس بازداشت میشود و شــش ساعتی بازداشــت بود، در نهایت به فلســطین برمیگردد و اجازه حضور به او در ایران داده نمیشود. این باعث تاسف است و رژیم صهونیستی از ابتداییتری­ن حقوق جامعه ورزش فلسطین جلوگیری میکند و برادران ما در ســختترین شرایط مجبور هستند کار کنند. پیام خوبی را دبیر فدراســیون ووشوی فلسطین ارسال کرد و اشاره به همین داشت که عزیزان ما در فلسطین تحت فشار هستند اما باز هم در کنار مجموعه ووشو قرار دارند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran