Iran Varzeshi

دیدارهای حساس هفته شانزدهم لیگ بسکتبال در تهران و ماهشهر

-

هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال با میزبانی مدعیان در تهران و ماهشهر آغــاز میشــود. شــانزدهمی­ن هفتــه از لیــگ برتر عصــر امــروز در تهران، گرگان و ماهشــهر برگزار میشــود و در حســاسترین مســابقه شیمیدر در تهران و سالن آزادی میزبان نفت آبادان خواهد بود.

حواشــی رخ داده در بــازی رفت، مسابقه دو تیم را حساستر کرده است. شــیمیدریه­ا در بازی رفت در آبادان موفق شــدند نفتیها را شکست دهند و بایــد دید امــروز آبادانیها میتوانند جبران کنند یا شــیمیدر دومین بردش را مقابــل این تیم جشــن میگیرد. در بازی رفت، ماجرای پرتاب یخ توســط هــواداران نفت آبــادان و جنجالهای ایجاد شده تا مدتها ادامه داشت. حاال بایــد دید جدال ایــن دو تیم در تهران چگونه خواهد بود.

حساسیت جدال این دو تیم عالوه بــر ماجراهای حاشــیهای، به شــرایط جدول و جایگاه دو تیم هم برمیگردد. باخت هفته گذشته شیمیدر در گرگان و برد نفت، شــرایطی را با توجه به یک بــازی کمتر نفت ایجاد کــرده که این تیم در صورت پیروزی در دیدار امروز، شانس خوبی برای گرفتن جایگاه دومی شیمیدر پیدا میکند.

پیــش از دیدارهــای ایــن هفته، شــیمیدر با ۶۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد و نفــت آبادان با یک بازی کمتر و 4۲ امتیاز سوم است.

در دیگر دیدار این هفته، شهرداری گــرگان کــه در هفتــه پانزدهــم برد ارزشــمندی را مقابل شیمیدر به دست آورد، به مصاف یکــی دیگر از مدعیان قهرمانی یعنی پتروشــیمی، صدرنشین فعلــی لیــگ مــیرود. نکتــه جالب اینجاســت که گرگانیها هفته گذشته هم به مصاف صدرنشــین هفته گذشته لیگ یعنی شــیمیدر رفته بودند و حاال هم با پتروشیمی دیدار میکنند. تیمی که حاال صدرنشین است!

پتروشــیمی هم در این هفته کار دشــواری برابر تیم باروحیــه و خوب شــهرداری گرگان دارد. مهران حاتمی و بازیکنانــ­ش در این هفته باید بیش از هر کس به دنبــال مهار «پتی» بازیکن خارجی شهرداری گرگان باشند که در هفته گذشته موثرترین بازیکن لیگ بود و به تنهایی بــرای تیمش ٠۳ امتیاز به دست آورد.

در ســایر دیدارها پــگاه در تهران میزبان آویژه صنعت مشــهد اســت و ذوبآهــن در خانه از نیــروی زمینی پذیرایــی میکنــد. نیــروی زمینی به تازگــی دو بازیکن تاثیرگذار خود یعنی علیــار نجفی و پیام کیانــی را به دلیل اتمام خدمت سربازیشان از دست داده اســت و شــرایط چندان خوبی ندارد. پگاه که هفته گذشته استراحت داشت اما آویژه صنعت از ســد نیروی زمینی گذشت.

ذوب آهن هم در شرایطی به مصاف نیروی زمینی میرود که هفته گذشته بازی را به پتروشیمی واگذار کرد.

تیم رعد پدافند دزفول، قعرنشــین لیگ برتر در این هفته استراحت دارد.

پیــش از دیدارهــای ایــن هفته پتروشــیمی با 7۲ امتیاز صدرنشــین است و تیمهای شــیمیدر، نفت آبادان و شــهرداری گرگان در ردههای بعدی قرار دارند.

برنامه بازیهای هفته شانزدهم:

پگاه ایران - آویژه صنعت مشهد (ساعت 5١) پتروشــیمی بندرامام - شهرداری گرگان (ساعت ۶١) ذوبآهن - نیروی زمینی (ساعت ۶١) شیمیدر - نفت آبادان (ساعت 7١)

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran