Iran Varzeshi

داورزنی: به والیبال برنمیگردم

-

در پایان مجمع انتخابات فدراســیون ووشــو و ابقــای مهدی علینژاد در ســمت ریاســت این فدراسیون، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران به برخی از ســواالت پاسخ میدهد. او ابتدا به ووشو اشاره میکند و انتخاب علینژاد برای بار چهارم: «با توجه به مسیر کامال موفق ووشو در این سالها، این دوره نهایتا دو نفر ثبتنام کرده بودند. ووشو در این سالها با همدلی و انسجام زیاد قهرمان جهان شده اســت و در این چند سال اخیر موفقیتهای زیادی را داشــته که این انتخابات نشان از موفقیت ووشو است. مسیر ووشو ٠٠١ درصد موفق بود و با همدلی ووشو قهرمان جهان شــده است. ووشوکاران ما در همه میادین موفق بودهاند اما در این دوره علینژاد تمایلی به ادامه کار نداشت ولی با این حال دوستان مختلفی درخواست کردند که او برگردد.»

داورزنی برای اینکه موفقیت علینژاد را نشــان دهد، به تاسیس آکادمی ووشو اشاره میکند: «فکر میکنم اگر بیشــتر دقت کنیم تنها رشته رزمی که در آزادی آکادمی دارد ووشــو اســت. کمیته ملی المپیــک و وزارت ورزش همواره کنار فدراســیون ووشو بوده و از برنامههایش حمایت میکنند. البته خود دکتر علینژاد و اعضای هیأت رییسه و دوستان هم در فدراســیون پیگیر کار بوده و واقعا خوب کار کردهاند امــا باید بدانیم که بــدون حمایت وزارت ورزش و کمیته واقعا قســمتی از ایــن موفقیتها کسب نمیشد.»

معــاون ورزش قهرمانی در ادامه با ســواالتی درباره فدراســیون­های مختلف مواجه میشــود. او درباره رد صالحیت و ســپس تأیید صالحیت یک نامزد انتخابات فدراســیون جودو میگوید: «طبق آییننامه مواردی هست که در کمیته بررسی سوابق مدیریتی بررســی و تطبیق داده میشــود. برای ما مهم این است که یک فرد در سطحی قابل قبول از مدیریت ورزشی باشــد و اگر سابقهای قابل تطبیق باشد انجام میشود.»

داورزنی در رابطه با این ســوال که گفته شده از فدراسیون جودو کســی ایمیلی را به فدراسیون جهانــی زده اســت؟ اینطور توضیــح میدهد: «ما هم این موضوع را شــنیدیم و بررسی کردیم. بعید میدانم از ایران کسی ایمیل زده باشد. اینکه ایمیل رسمی رفته باشــد بعید میدانم و تکذیب کردهاند. قرار نیست ناظری هم از فدراسیون جهانی بیاید.»

خداحافظی امیر خادم هم موضوع دیگری است که نمیتوان راحت از کنارش گذشت: «آقای خادم از وزارت ورزش خداحافظــی کــرد و به وزارت کار رفت تا آنجا کارش را ادامه دهد.»

معاون وزیــر ورزش در مورد گزینههای وزارت برای انتخابات کاراته نیــز اینطور توضیح میدهد: «برای انتخابات فدراسیون کاراته چند نفری کاندیدا شدهاند و اینکه میگویند وزارت ورزش گزینه دارد درست نیست. گاها برخی کارمندهای وزارت ورزش میتواننــد ثبتنــام کنند اما اینکــه گزینه وزارت ورزش هســتند، صحت ندارد. در نهایت هم مجمع تعیینکننده اســت و کســانی که تأیید صالحیت میشــوند برنامه را اعالم میکنند و اعضای مجمع رأی میدهند. یک جا نبوده که وزارت ورزش برای فرد خاصی کاری کرده باشد.»

داورزنــی در خصــوص عملکرد سرپرســتان فدراسیونها نیز میگوید: «سرپرستهایی که وارد فدراســیون­ها میشــوند، تعهد میدهند که برای انتخابــات ثبتنام نکنند. در چند فدراســیون این تعهد گرفته نشــد، مثل قایقرانی، والیبال و کشتی. برای این کار ما شــرایط عمومی را میســنجیم تا فعالیتها به صورت دقیقتری در راستای برگزاری بهتــر انتخابات صــورت گیرد. به ایــن ترتیب منع قانونی برای سرپرســتها­ی کشتی و والیبال نیست که در انتخابات ثبتنام نکنند. هیچ چالشی هم بین وزارت و کمیته ملی المپیک نیست.»

داورزنــی در واکنش به این ســوال که آیا قرار است او سرپرست فدراسیون فوتبال شود، میگوید: «جوک خندهداری است. هیچ مشکلی با فدراسیون فوتبال و والیبال نداریم اما مطمئن باشید به والیبال برنمیگردم و در فوتبال هم نخواهم بود.»

او در مورد پرداخت پاداش قهرمانان بازیهای آســیایی نیز توضیح کوتاهی میدهــد: «امروز بار جنــگ اقتصادی روی دوش مردم اســت و نیاز به زمان اســت تا منابع مالی کشــور تأمین شود. در شــرایط جنگی به سر میبریم و صبر میکنیم تا از این بحران بگذریم و سپس به وعدهها عمل کنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran