Iran Varzeshi

بارسلونا، سلطان الکالسیکو

- مارک دویل ‪Mark Doyle‬

ارنســتو والورده مربی بارســلونا تاکید داشت الکالســیک­وی شــنبه تعیینکننده قهرمان اللیگا نیســت. او درســت میگفت اما حاال حداقــل میدانیم چه تیمی قهرمان لیگ نمیشود. پیروزی یک بر صفر بارسلونا فاصله میان صدرنشین اللیگا و حریفش که در رده سوم قرار دارد را به 12 امتیاز رساند، به عالوه برای نخســتینبا­ر از ســال 1932 کاتاالنها آمار بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود پیدا کرده و در پیروزی در الکالسیکو 96 بر 95 جلو افتادهاند. تنها امید رئال برای بازگرداندن این رونــد رویارویی احتمالی در لیگ قهرمانان با بارســلونا اســت. اما آیا این واقعا چیزی است که رئال میخواهد؟

بازی ســانتیاگو برنابئو آخرین نمونه از فاصله ایجادشــده میان دو تیم بزرگ اسپانیا بود. درســت اســت که خبــری از برد 5 بر یک یــا 3 بر صفر نبود اما این شکســت در الکالسیکو یک حقیقت دردناک را ثابت کرد که به قول ژوزه مورینیو، مربی ســابق رئال، این تیم خودبــاوری الزم را ندارد. در حالی که بارســلونا باثبات و برنامهریزی­شده پیش میرود، رئال پراشتباه و کماحتیاط است و در مسیر سقوط گام برمیدارد؛ مثل کاپیتانش، سرخیو راموس.

ایــن مدافع در تمــام صحنههای مهم بازی مــورد توجه قرار گرفت اما نه به دالیل خــوب. او روی تنهــا گل بازی که توســط ایوان راکیتیچ زده شــد، مقصر بود و بعد در هر فرصتــی زهری به لیونل مســی ریخت. کاپیتان رئالمادرید همتایش در بارســلونا را زمین زد و با دستش ضربهای به صورت او زد که دهانش را خونآلود کرد. وی در وقتهای تلفشــده هم تالش بیفایــدها­ی کرد برای اینکه پنالتی بگیرد و تیمش را نجات بدهد؛ کاپیتان، رهبر، اسطوره ...و رقتانگیز، درست مانند نمایش رئال.

آنها میتوانستند با پیروزی در این دیدار به شش امتیازی بارسا برسند اما با یک بازی ضعیف دیگر از کورس رقابت خارج شدهاند.

آنها برای باخت 3 بر صفر چهارشــنبه میتوانند فرصتسوزی را بهانه کنند اما برای این شکســت چنین عذری پذیرفته نیست. تمام کار رئال ضربه ایستگاهی دقیقه 3 گرت بیل بود، مهمترین مشــارکت کریم بنزما هم از دست دادن توپ در شــرایط آفساید بود. تونی کروس وحشــتناک بود و لوکا مودریچ هیچ شباهتی به برنده توپ طال نداشت.

وینیســیوس جونیور 81ساله تنها امید رئال به آینده است که یک بازی دیگر بدون گل را پشت سر گذاشت.

رئال 17 شوت داشت اما هرگز به گلزنی نزدیک نشد، در واقع آنها تنها سهبار توپ را به چارچوب دروازه بارسا فرستادند.

برعکس، بارسا همواره توانا در گلزنی به نظر میرســید و در واقع باید بیشــتر از این میزد امــا در پایان گل هافبک کروات کافی بــود. راکیتیچ قبل از بــازی تاکید کرده بود توجهی به شــایعات دربــاره آیندهاش که با قطعی شدن ورود فرانکی دیونگ در تابستان به آن دامن زده شــده، ندارد اما او با ترکیب هنر و قــدرت بدنی بازیکــن ایدهآلی برای بارســلونا بهشــمار میرود؛ گل او به زیبایی قابلیتش را به اثبات رساند.

راموس که بهشدت از گل بارسا عصبانی بود، تالفیاش را اواخر نیمه اول ســر مسی درآورد. مسی عصبانی شد و راموس همانطور که پیشبینی میشد گفت برخوردش عمدی نبــوده؛ درســت مثــل کارت زردی که در لیگ قهرمانــان مقابل آژاکس گرفت یا تکل دوپای روی ناچــو رودریگس، بازیکن لوانته در ســال 2010 که به دوری ششماهه این بازیکن منجر شد یا خطا روی آلوارو وادیو و میتوانیم ادامه دهیم.

در نهایت، راموس تنها بهخاطر خطایی که روی مســی مرتکب شــد اخطار گرفت. همانطور که گری لینکر در تفسیر زنده بازی گفت، این نخستین کارت زرد راموس بود در حالی که باید سومیاش باشد! اما مسی تا آن موقع آرام شــده بود و دیگر راموس اذیتش نمیکرد چون نمیتوانســ­ت مانع از دســت رفتن شــانس قهرمانی رئــال در اللیگا برای یک فصل دیگر شود.

بارســا هم با بردن ســه الکالسیکوی پیاپی خارج از خانه حــاال فقط اگر خودش بخواهد قهرمانی اللیگا را از دســت میدهد. بارســا تا قبل از بازیهای این هفته 7 امتیاز از اتلتیکوماد­رید پیش بود و فروردین هم در نوکمپ از این تیم پذیرایی میکند. ســلطان الکالسیکو مصمم اســت از قهرمانیاش در اللیگا دفاع کند و رئال راموس بهشــدت در مسیر افت طی طریق میکند.

منبع: سایت گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran