Iran Varzeshi

کواچ: به پیگیری نتایج دورتموند عالقهای ندارم

- کریس وکس ‪Kris Voakes‬

در بیشــتر دقایق بازی، به نظر میرسید تقالهای الکسیس سانچس در منچستریونا­یتد تصویر بــه جا مانده از بازی با ســاوتهمپت­ون خواهد بود.

اما روملو لوکاکو نظر دیگری داشــت. او تیمش را به پیروزی مهم ســه بــر دو مقابل حریف رســاند و آنها را به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر بازگرداند.

ســانچس تنها 52 دقیقه در زمین دوام آورد و ســپس دچار مصدومیت از ناحیه زانو شــد. با این حال بیرون رفتــن او باعث بهتر شــدن بازی یونایتد شد. او بار دیگر در دوران 41ماهه حضور در منچســتریو­نایتد، نمایش خوبی نداشت.

سانچس هیچ کار خاصی در میدان انجام نداد و بیرون رفتنش باعث شد عملکرد یونایتد در نیمه دوم بســیار بهتر شود. آنها توانستند شکســت را تبدیل به پیــروزی کنند و برای نخســتین بار زیر نظر اولهگونار سولشر، مربی جدیدشان این کار را انجام دهند.

یونایتــد در ابتدای مســابقه بــرای تیم میهمان دردســر ایجاد کرد اما ساوتهمپتون در ادامه بر جریان بازی مســلط شد و تعجبی نداشت که گل اول را هم زد، هرچند که گلزن آنها در این بازی بازیکــن غیرمنتظرها­ی بود. روی پاس چارلی آســتین بود که یان والری، مدافع راســت ســاوتهمپت­ون توپ را گرفت و با داشــتن فضا و زمان مناســب، از فاصلهای 20 متری دروازه داوید دخئا را گشــود. دخئا تنها توانســت تاثیر اندکــی روی توپ بگذارد و نتوانســت مانع گل شــدن توپ شــود. این نخســتین گل این بازیکن 02ساله در دوران حرفهاش بود.

یونایتــد زمانی که یک بر صفر عقب بود، تیمــی عــاری از خالقیت به نظر میرســید. ســاوتهمپت­ون بــا بازیکنان زیــادی به دفاع میپرداخت و ســاختار مناســبی هم داشت. لوکاکو نمیتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و سانچس بار دیگر در جریان بازی محو شده بود. ایــن بازیکن اهل شــیلی در یک صحنه خشم سولشــر را برانگیخت. او زمانی که یک حملــه یونایتد را خراب کرد، باعث شــد پل

بایــرن مونیــخ از شکســت بوروســیا دورتموند مقابل آگزبورگ نهایت اســتفاده را برد و با کســب پیروزی قاطــع 5 بر یک در خانه مونشــنگال­دباخ با حریف زردپوش خود در صدر جدول همامتیاز شد. با این حال نیکو کواچ ســرمربی کــروات باواریاییه­ا میگوید بــرای او پیگیری نتایــج و عملکرد دورتموند جذابیتی نــدارد. او که تیمش یازدهمین برد خود در 12 بازی اخیــرش در بوندسلیگا را پوگبا هم دســتانش را به نشــانه اعتراض باال ببرد.

زمانی که ســانچس پس از یک دوئل با جان بدنارک به زمین افتاد و زانوی راســتش آسیب دید، اوضاع برای یونایتد ناگهان تغییر کرد.

دیوگو دالوت به جــای او به زمین رفت. سولشر مدتی اســت که دالوت را آماده بازی میکند. ایــن بازیکن پرتغالی جــوان همان اثری را بر جریان بازی گذاشــت که سانچس نمیتوانســ­ت یا نمیخواســت در 52 دقیقه ابتدایی مسابقه داشته باشد.

دالوت به قلب دفاع ساوتهمپتون میزد، آرایــش دفاعی آنهــا را به هــم میریخت و همکاری خوبی با آندریاس پریرا داشــت. این هافبک در یک صحنه توپ را کنترل کرد، آن را روی پای راستش آورد و با ضربهای کاتدار و زیبا آن را وارد گوشــه باال، ســمت راســت دروازه کرد.

ضرباهنگ بازی با زدن گل تســاوی اوج گرفت و یونایتد توانســت بهزودی گل دوم را هم بزند. پریرا به پیش تاخت و در سمت چپ فضا ایجاد شد و لوکاکو توانست با خونسردی توپ را وارد دروازه حریف کند.

اما زمانی که به نظر میرسید سرخپوشان بر بازی مســلط شدهاند، یک ضربه ایستگاهی تماشــایی از جیمز وارد-پراوز باعث شد بازی دو بر دو مساوی شــود و یونایتد به خانه اول برگردد. کســب کرد و االن فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نســبت به دورتمونــد در رده دوم باقی مانده اســت، گفت: «مــن نمیخواهم درباره دورتمونــد صحبت کنم. ما دربــاره خودمان حرف میزنیــم و من به تیــم خودمان فکر میکنم. تیم ما هم امشــب عملکرد بســیار خوبــی داشــت. مــا 11 بــازی از 12 بازی قبلیمان را بردهایم و این همان چیزی اســت که مــن انتظار دارم. از بــازی تیمم راضیام

اما لوکاکو در دقیقه 88 کار را تمام کرد. او در شــبی که در برخی لحظات آن بسیار بد کار کرده بود، نشان داد چقدر میتواند مرگبار ظاهر شــود. او یک توپ سرگردان را گرفت و آن را با پای راستش که پای ضعیفتر او است وارد دروازه حریــف کرد. بــرای دومین بازی پیاپی بود که لوکاکو دو گل میزد.

یونایتد یک فرصت دیگر هم داشــت اما ضربه پنالتی پل پوگبا در وقتهای تلفشــده را انگوس گان، دروازهبان حریف مهار کرد. این پنالتی به دلیل خطای اســتوارت آرمسترانگ روی مارکوس رشــفورد به دست آمده بود اما یونایتد صرفنظر از ایــن پنالتی، بازی را برده بود.

سولشــر در یونایتد چنین شــرایطی را تجربه نکرده بود. هرگز نشده بود تیم او چنین امواجی را پشت سر بگذارد.

یونایتــد مصدومان بســیاری داشــت و عالمتهای ســوال بســیاری باالی ســر تیم شکل گرفته بود. این سوال مطرح بود که آنها میتوانند تاب بیاورند؟ اما سولشر نشان داد که برخالف آنچه تصور میشد، میتواند حتی در این شرایط هم عالی کار کند.

تنها مســالهای که برای سولشر میماند فرم ضعیف ســانچس اســت. البته سولشــر راههایــی بــرای پیــروزی پیدا کرده اســت، هرچند که این بازیکن اهل شیلی نمایشهای ناامیدکنند­های دارد. منبع:‌سایت‌گل هرچند که معتقدم میتوانستیم یکی دو گل دیگر هم بزنیم چون امکانش وجود داشت.»

مانوئل نویر کاپیتان بایرن مونیخ هم با اشاره به باخت خانگی 3 بر صفر بایرن مونیخ مقابل مونشــنگال­دباخ در نیم فصل نخست گفت: «این بازی با بازی رفتمان فرق داشت. در آن بازی هم ما حقمان نبود آنگونه ببازیم. امشب میشد یکی دو گل دیگر هم بزنیم اما در کل از نتیجه راضی هستیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran