Iran Varzeshi

منصوریان: الیق حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بودیم

-

علیرضــا منصوریــان ســرمربی ذوبآهن ایران مدعی شد تیمش لیاقت حضــور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را داشته است. منصوریان که تیمش را آماده بــازی اول مرحله گروهی مقابل الزورا عــراق کرده، در مــورد این بازی میگوید: «ما پیش از بازی دوشــنبه، دو بازی سخت مقابل الکویت کویت و الغرافه قطر را پشت سر گذاشتیم و الیق حضور در مرحله گروهی بودیم. دوشنبه (امروز) آغاز مرحله گروهی است و امتحان بزرگی بــرای همه ما خواهد بود. ما چند بازیکن بسیار جوان در تیممان داریم و مسابقات مرحله گروهی امتحان بزرگی خواهد بود. مرحله گروهی متفاوت از مرحله پلیآف لیگ قهرمانان آسیاســت و این شــانس را دارید که از همه تفکراتتان اســتفاده کنید. تیم عراقی را کامال آنالیز کردهایم. تیم بسیار خوبی دارند. آنها از سه، چهار ملیپوش در ترکیبشان بهره میبرند.»

ســرمربی ذوبآهن ایران در رابطه با تیــم الزورا ادامه میدهد: «مشــخصه تیمهــای عراقی به لحــاظ فیزیکی به ما نزدیک اســت. آنها خیلی شبیه و نزدیک به ما بازی میکنند. به عراقیها خوشامد میگویــم و همانطوری کــه اصفهانیها همیشــه میزبان خوبی بودهاند، امیدوارم این بــار هم میزبــان خوبی بــرای آنها باشــند.» علیرضا منصوریان درباره اینکه چــه برنامهای برای بازیکنــان خطرناک الزورا عراق دارنــد، توضیح میدهد: «ما به کلیــت تیم عراقی فکــر میکنیم اما قطعا برنامههای خاصی بــرای بازیکنان خوبشان داریم. عقیدهمان بر این است که مجموعه مــا باید خوب حرکت کرده و بتوانیــم تاکتیکمــا­ن را اجــرا کنیم. بــا این حال، بایــد بازیکنی که در زمین تعیینکننده است، کنترل شود.»

منصوریــان در مــورد اینکــه چرا ذوبآهن در آسیا خوب بازی کرده اما در لیگ ایران نتایج خوبی نگرفته، میگوید: «اهدافــی که در نظر گرفتهایم، در درجه اول در داخل کشــور و بعد آسیاست. در لیگ کشــورمان، همه تیمهــا همدیگر را خــوب میشناســند و نتیجهگیــر­ی ســخت اســت. ما آســیا را نقطه عطف خود دانســته و میخواهیم پرشی برای بازیکنان باشــد. شــاید اگر آسیا نبود در لیگ بیشــتر به مشــکل میخوردیم. در مســابقات لیگ، تالشمــان این بود که ساختار عقب زمینمان را درست کنیم و گل نخوریم. تا این لحظه ‪۰۷ ۰۶،‬ درصد موفق بودیم. بحث آســیا متفاوت است و لیاقت این را داریم که از پرچم کشورمان دفاع کنیم. مــا این را هدف قرار دادهایم امــا در لیگ هم با وجود اینکه آســیا را هــدف دوم قرار دادهایــم، میخواهیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم. دلیلش هم فشردگی مســابقات لیگ است که به ما آســیب رسانده. ما تنها تیمی هستیم که با دو پلیآف بــه مرحله گروهی رفتهایم. خواهشم از ســازمان لیگ این است که ســهمیه آســیایی ما را در نظر بگیرند. دوســتانی کــه مقاومت کــرده و مجاب میکننــد بازی کنیم، اگر ما، اســتقالل و پرســپولیس به مرحله بعــدی صعود کنیم، ســهمیه فصل آیندهمان 3+1 به جای ۲+۲ میشــود. در مجموع، از لیگ قهرمانان آســیا بایــد بهعنــوان ابزاری اســتفاده کنیم تا در لیگ بلند شــویم. آســیا برای ما نقطه عطف اســت. ما در لیگ وقفه گلزنی داریم که دو طرفه بین کادرفنی و بازیکنان است. از بازیکنانم با توجه به موجودیمــا­ن فوقالعاده راضی هستم.» ســرمربی ذوبآهن ایران درباره صحبتهایی که پیرامون اعتراض تیمها به داوری کــرده بود، توضیــح میدهد: «روی صحبتهایم بــا مابقی تیمها بود. تیم ما به لحــاظ رفتار فیزیکی و ادبیاتی فوقالعاده خوب است. هفتهای نیست که از داوری آســیب نبینیم اما در کنفرانس محکم پشت داوری میایستیم. ذوبآهن یکی از بهترین تیمهــا در نیمفصل دوم به لحــاظ اخالقی در قبال داور اســت. روی صحبتــم با تیمهــای دیگر بود که از روی نیمکت بــا بازیکنان داخل زمین صحبت میکنند تا جریان کار از دســت داور خارج شــده و نتیجه بگیرند. من از تیمم به لحاظ ادبیــات برخورد با داور و بازیکنان حریف بسیار راضی هستم و هر کسی بخواهد از این ریل خارج شود، در جمع ما نخواهد بود.» علیرضا منصوریان در رابطه با شــناختش از تیم الزورا عراق میگوید: «با توجه بــه اینکه فوتبالمان به عراق نزدیک است، نگاه اولمان برای جــذب بازیکن خارجی به عراق اســت. کامال این تیم را میشناسیم. مربی قبلی این تیم رفته و شــاکر آمده. ما آنالیز نفر به نفر را انجام داده و آنها را میشناســیم. تاکتیک سرمربی جدید این تیم را شناخته و حتی جــای خطا در آنالیزمــا­ن نداریم چون شبانهروز برای آنالیز وقت گذاشتهایم تا بازیکنان از حریف آشنایی پیدا کنند. ما شاکر و تفکراتش را کامل میشناسیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran