Iran Varzeshi

گزینههای جانشینی صیادمنش : وریا، داریوش یا کریمی

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

مربع هجومی استقالل، متشکل از صیادمنش، اسماعیلی، پاتوسی و منشا یک ضلع خود را مقابل الدحیل در اختیار ندارد. ا...یار نیست و برای جانشینی او وریا غفوری، محسن کریمی و داریوش شجاعیان گزینه شدهاند. بازیکنانی که هر یک به نوعی توانایی بازی در این پست را دارند و میتوانند دغدغههای وینفرد شفر را برطرف کنند. هر سه بازیکن بخت بازی در ترکیب ثابت را دارند، با این تفاوت که وریا باید از دفاع راست جدا شود و این منطقه هم از حضور یک بازیکن آماده خالی میشود. درباره شجاعیان و کریمی اما این بحث مطرح نیست و شفر میتواند یکی از آنها را برای بازی در ترکیب اصلی انتخاب کند. باید ببینیم تصمیم نهایی شفر چیست؟

استقالل برای انتخاب ترکیب اصلی در چند بازی اخیر به ثبات رســیده بود. دیگر همه میدانستند مثلث خط حمله با ا...یار صیادمنش در راســت، فرشــید اســماعیلی در چپ و گادوین منشا در نوک تشکیل میشد.

مثلث موفقــی که حمایــت آیاندا پاتوسی را هم پشــت خود میدید تا به بهترین خط حمله لیــگ در هفتههای اخیر تبدیل شود.

اســتقالل در حالی ‪4 3، 2،‬ و 5 گل به حریفان میزند که تیمهای دیگر فقط بــه فکر پیروزی هســتند و توان به ثمر رساندن گلهای زیاد را ندارند. نمونهاش سپاهان، تراکتورساز­ی و پرسپولیس که پیروزیهایی با حداقل اختالف را کسب میکنند و البته 3 امتیازهای ارزشمندی بهدست میآورند که جای هیچ انتقادی هم وجود ندارد.

اســتقالل اما برای بازی حســاس مقابــل الدحیل، باید دســت به ترکیب مثلــث هجومی خــود بزنــد و بازیکنی جدید را بــه ترکیب اضافه کند. خبر بد از بازی اســتقالل مقابل فــوالد این بود کــه ا...یار صیادمنش آســیب دید و دو یا ســه هفته نمیتواند در زمین آفتابی شود. همین مســاله کادر فنی استقالل را نگران کرده و آنهــا را به فکر انتخاب جانشــین انداخته. جانشین مهاجم تنها 17 سالهای که از سوی شفر لقب الماس را دریافت کرده است.

جانشــین ا...یار کدام بازیکن است؟ چه کســی جــای الماس 17 ســاله را میگیرد؟ انتخاب سخت است، نه به دلیل اینکه استقالل بازیکن آمادهای در اختیار ندارد بلکه به خاطر تعدد مهرههایی که میتوانند وظیفــه صیادمنش را برعهده بگیرند و در ترکیب اصلی حضور داشته باشــند. داریوش شــجاعیان، محســن کریمــی و حتی وریا غفــوری میتوانند در پســت بال راست بازی کنند و خیال وینفرد شفر را آسوده.

ماجــرای وریــا البته بــا کریمی و شــجاعیان تفــاوت دارد. او باید از دفاع راست- پست اصلی خود- جدا شود، یک خط جلوتر برود و جانشــین صیادمنش شــود. تغییر پســت وریا غفوری یعنی تغییر دوباره در خط دفاع اســتقالل. آن وقت پژمان منتظری کــه در بازیهای اخیر زوج هماهنگی با محمد دانشــگر ساخته باید به دفاع راست برود و بازیکن جدیدی جایگزین او در مرکز شــود. این تغییر یعنی زوج موفق منتظری- دانشگر متالشی شود و شفر از بازیکن دیگری در این پست استفاده کند.

درباره محســن کریمی و داریوش شجاعیان اما این بحثها مطرح نیست. تعویضیهای استقالل در 2 بازی اخیر را مرور میکنیم. مقابل ذوبآهن، محسن کریمــی در دقیقــه 70 جای فرشــید اسماعیلی را گرفت و داریوش شجاعیان هم دقیقه 74 جانشــین گادوین منشــا شــد. برابر فوالد و در روز پیروزی 3 بر یک اســتقالل، تعویضها تغییر کرد اما بازیکنان جانشــین نه. این بار داریوش شــجاعیان از دقیقــه 71 جــای ا...یار صیادمنش را گرفت و محســن کریمی هم با آیاندا پاتوسی تعویض شد.

داریوش شجاعیان یک بار و به مدت 19 دقیقــه و در همین بازی با فوالد در نقش صیادمنــش به میــدان رفته و با حضور در این پســت آشــنایی بیشتری دارد. محســن کریمی هم بازیکنی است که در ســالیان اخیر بارها بهعنوان بال راســت و چپ بازی کــرده و با بازی در این پست غریبه نیست. وریا غفوری هم میتواند یکی از گزینهها باشد.

وینفرد شفر بسته به آنالیز الدحیل و سبک بازی این تیم، جانشین ا...یار را انتخاب خواهد کرد.

جانشــینی که بیایــد و مثل ا...یار بدود، بجنگد و موقعیت هم بسازد. اینکه جمعبندی شفر چیست، چند روز دیگر مشخص میشود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran